Damfotboll tycker jag är helt ok att titta på, åtminstone landslaget. Men damhockey, där går gränsen. Men det är ändå kul att tjejerna får chansen att spela.
Självklart ska dom få spela och man kan gärna tycka att det är roligt att titta på. Men det är ingen hög nivå egentligen vilket tydligt kan ses.
Dom är jättebra…..för att vara kvinnor.
Även jag är jättebra….för att vara småfet, otränad och ha taskigt bollsinne.
Som sagt så finns det vissa sporter som jag tycker är helt bedrövliga att se på när det kommer till damidrott. Hockey är väl kanske den mest pinsamma sporten.
Sedan finns det sporter där åtminstone inte jag ser någon större skillnad. Många friidrottsgrenar är minst lika intressanta på damsidan. Tennis, simning ser jag inte heller någon större skillnad om jag ska vara ärlig.
Det gäller så länge man inte jämför sida vid sida (eller då någon transexuell blandar sig in i leken).
En av systrarna Williams nämnde väl något om deras nivå jämfört med herrarnas nivå.
Det är ok att man inte når opp till en viss nivå, men så länge man är underhållande nog så är det ok.
Damfotboll är inte nog underhållande om man ser till publiksiffrorna.
Sedan så är väl fotbollsdamerna inte lika stora primadonnor som herrarna i vissa avseenden, men det är en annan sak.