Allsvenskan i fotboll 2025 och 2026

MFF var ännu kassare, om möjligt, mot Västerås på hemmaplan igår. Sorgligt att se. Tränare Ramirez hänger väldigt löst nu, den saken är klar.

Det börjar brännas nu. 10 poäng av 27 möjliga imponerar definitivt inte. Man är 3 poäng från kvalplatsen och 4 poäng från nedflyttningsplatsen.
Sveriges rikaste klubb har uppenbara problem.
Man undrar ju var felet ligger.

BTT

Superettan är rena uppochnervända världen.

Lilla Varberg toppar följt av storlaget Falkenberg och på tredje plats hittar vi Södertäljes stolthet Nordic United fd Syrianska.

Dom tippade topplagen Norrköping, Öster, HIF, Örebro ligger i mitten av tabellen.

Hej

Det blev 1-1 mellan Blåvitt och Mjällby med mersmak för Blåvitt som var väldigt missnöjda efter matchen och då inte minst på domaren. Men Mjällby hade ju en bra chans i slutet också, så kanske var ändå oavgjort rättvist.

Mvh isan lover

Och Malmö ligger under Kalmar i tabellen :laugh2: :laugh2:
Dom förtjänar inte bättre heller! Att ett lag kan rasa ihop så totalt när lagkaptenen blir skadad tyder på en genomgripande brist på lagkänsla och tränaren saknar uppenbarligen förmågan att reda ut det hela och motivera. Drastiska åtgärder krävs när laget bara lägger sig ner och dör i match efter match.

Malmö FF i all ära men jag tycker det mest intressanta just nu är om Sirius kan bibehålla sin position som etta dom närmaste omgångarna innan VM uppehållet. Om dom kan göra en Mjällby och tom vinna allsvenskan mitt framför ögonen på "storklubbar" som Hammarby, MFF och AIK. Kan Djurgården fälla Sirius ikväll på hemmaplan?
Bottenstriden lär nog handla om Halmstad, Kalmar och Örgryte i första hand och möjligen IFK Göteborg om dom inte hittar formen.

BTT
Sverige satser på nordmenn i svenske fotbalklubber , dei er best .

Screenshot 2026-08-04 140935.webp

Dom förtjänar inte bättre heller! Att ett lag kan rasa ihop så totalt när lagkaptenen blir skadad tyder på en genomgripande brist på lagkänsla och tränaren saknar uppenbarligen förmågan att reda ut det hela och motivera. Drastiska åtgärder krävs när laget bara lägger sig ner och dör i match efter match.

Fast nu har dom tydligen börjat få ordning på spelet igen. Hjälpte tydligen att plocka in den där dansken.

BTT

Ska man summera allsvenskan efter halva säsongen så är det ju lika häpnadsväckande att Sirius just nu leder tabellen med 14 poäng före Hammarby. Förra säsongen var det Mjällby som stack ifrån och vann överlägset,
Ska man tolka det som att allsvenskan just nu håller ganska dålig klass eller att Sirius och Mjällby är ganska bra? Dom båda superettanlagen Kalmar och Västerås går ju ochså bra vilket ytterligare understryker att serien kanske inte håller någon högre klass.

BTT

Ska man summera allsvenskan efter halva säsongen så är det ju lika häpnadsväckande att Sirius just nu leder tabellen med 14 poäng före Hammarby. Förra säsongen var det Mjällby som stack ifrån och vann överlägset,
Ska man tolka det som att allsvenskan just nu håller ganska dålig klass eller att Sirius och Mjällby är ganska bra? Dom båda superettanlagen Kalmar och Västerås går ju ochså bra vilket ytterligare understryker att serien kanske inte håller någon högre klass.

BTT

Precis! För mig som Bajare känns denna säsongen snarlik den förra. Då var det Mjällby som dominerade och nu Sirius. Och Hammarby som ständig tvåa (jämnare nu iofs), men aldrig en chans till guldet.

Hehe, den var klart godkänd! :upanddown:

Men någon påfyllning i Malmö FF s pokalrum lär det inte bli. Nye tränaren Gaute Hellstrup har en hel del att jobba med. Eller rättare sagt lite, truppen är ganska tunn för tillfället efter försäljningarna av Taha Ali och Colin Rösler. Nya krafter måste in och det snabbt med tanke på alla skador på bärande spelare dessutom. En europaplats är inom räckhåll men då behövs en rejäl skärpning.

Vi har Sveriges överlägset bästa klack också!

Där är jag böjd att hållla med. Hammarby har haft det bästa trycket på läktarna i allsvenskan säkert i 50 år med imponerande bortaföljen.

Jag minns fortfarande matcherna mot Helsingborg på Olympia för ca 25 år sedan när det dök upp 5000 hammarbyfans på bortaläkaren och ramsor och sånger som hördes 1 mil bort. Italiensk läktarklass på dom.
Klacken gjorde så att Hammarby fick hemmaplan på bortaplan men so what. Jag älskar ju när det är stora och bra klackar på matcherna..
Det var annat på 70 och 80 talet när det satt 2500 åskådare på Malmö Stadion och knäpptyst.
Det enda som hördes var en äldre man som satt intill Janne Möllers mål och höll en enmansklack där han skanderade MÖÖÖÖLER HÅÅÅLER NOOOLLAN............ under hela tiden som Möller höll just nollan.

BTT

Liknande trådar

C
Svar
0
Visningar
1 K
C
L
Svar
0
Visningar