Frihandelsavtal mellan EU och Vietnam hot mot Thailand.

 
Inte i stora delar av Maylasia nej läs på
Ok Sharia gäller inte i hela landet men Islamiska lagar gör och i delar Sharia lagar.
En av mina bättre barndomsvänner är ihop med Malaysiska sen 5 år tillbaks, deras förhållande är hemligt för familj och släkt, hon jobbar på kontor i Kuala Lumpur.
Sålänge dom är i Kualalumpur inga problem, kan leva som par.
Direkt dom lämnar Kualalumpur måste dom resa för sig, inte visa att dom känner varandra.
Han får gå och checka in på hotell först sen smyger hon in efter.
Nu skall dom gifta sig i Malaysia i December, han måste konvertera till Islam för att dom skall få det, han är inte det minsta islamist men han måste vara det på pappret för att få göra det iallafall den del hon kommer ifrån utanför Kualalumpur.

Folk piskas offentligt i delar av landet.

Unlike the majority of the Malaysia, the northern province already has strict Sharia laws in place including a ban on nightclubs and cinemas

Islamic law is followed throughout the country but it is usually restricted to personal and family issues.

 
Där det mesta fungerar ja.

The Pisa sample for Vietnam is skewed, [as] it only includes the richer, higher-achieving kids,” says John Jerrim, a lecturer at University College London’s Institute of Education. “This is a significant part of the explanation why Vietnam does well.” Mr Jerrim says that Vietnam will face a “paradox” moving forward, as improving education means more and more children remain in school. Its Pisa scores are likely to decline rather than increase.

 
Ok Sharia gäller inte i hela landet men Islamiska lagar gör och i delar Sharia lagar.
En av mina bättre barndomsvänner är ihop med Malaysiska sen 5 år tillbaks, deras förhållande är hemligt för familj och släkt, hon jobbar på kontor i Kuala Lumpur.
Sålänge dom är i Kualalumpur inga problem, kan leva som par.
Direkt dom lämnar Kualalumpur måste dom resa för sig, inte visa att dom känner varandra.
Han får gå och checka in på hotell först sen smyger hon in efter.
Nu skall dom gifta sig i Malaysia i December, han måste konvertera till Islam för att dom skall få det, han är inte det minsta islamist men han måste vara det på pappret för att få göra det iallafall den del hon kommer ifrån utanför Kualalumpur.

Folk piskas offentligt i delar av landet.

Unlike the majority of the Malaysia, the northern province already has strict Sharia laws in place including a ban on nightclubs and cinemas

Islamic law is followed throughout the country but it is usually restricted to personal and family issues.

Får väl skriva var hemligt, nu när dom skall gifta sig känner dom till han men inte att dom haft ett längre förhållande.
Vi är bjudna på muslimskt bröllopp där i December så är man inte tvingad ut på båt då så får jag uppleva det.
 
Ok Sharia gäller inte i hela landet men Islamiska lagar gör och i delar Sharia lagar.
En av mina bättre barndomsvänner är ihop med Malaysiska sen 5 år tillbaks, deras förhållande är hemligt för familj och släkt, hon jobbar på kontor i Kuala Lumpur.
Sålänge dom är i Kualalumpur inga problem, kan leva som par.
Direkt dom lämnar Kualalumpur måste dom resa för sig, inte visa att dom känner varandra.
Han får gå och checka in på hotell först sen smyger hon in efter.
Nu skall dom gifta sig i Malaysia i December, han måste konvertera till Islam för att dom skall få det, han är inte det minsta islamist men han måste vara det på pappret för att få göra det iallafall den del hon kommer ifrån utanför Kualalumpur.

Folk piskas offentligt i delar av landet.

Unlike the majority of the Malaysia, the northern province already has strict Sharia laws in place including a ban on nightclubs and cinemas

Islamic law is followed throughout the country but it is usually restricted to personal and family issues.


Jag där ser man den som söker han finner. Jag har rest runt i hela Malaysia aldrig upplevt eller sett något av detta. Tycker du borde göra det samma då blir det enklare. Vägarna är 10 gånger bättre än i Thailand.
Jag gillar Malaysias stora blandning av folk kultur som lever vid sidan av varandra utan problem.
Att det kan finnas radikala grupper som du nämner känns mera som nyheter liksom den du länkar till. Inget man ser eller märker av.
Jag hade mycket väl kunnat tänka mig bo i Malaysia då engelskan fungera där samt mycket mera bättre råvaror men sämre restauranger. Bra på alla vis bara en nackdel på något vis känns det för väl organiserat man saknar den spontana pulsen kaoset det känns lite som Europa. Men koala Lumpur är trevligt för några dagar emellan åt.
 
När jag var i Malaysia 1994 (länge sedan alltså) så märkte man inte mycket av religionen bortsett från böneutrop från minareterna. Men mycket kan naturligtvis ha ändrats, mina minnen är dock enbart positiva. Särskilt KL och Penang.
 
Jag där ser man den som söker han finner. Jag har rest runt i hela Malaysia aldrig upplevt eller sett något av detta. Tycker du borde göra det samma då blir det enklare. Vägarna är 10 gånger bättre än i Thailand.
Jag gillar Malaysias stora blandning av folk kultur som lever vid sidan av varandra utan problem.
Att det kan finnas radikala grupper som du nämner känns mera som nyheter liksom den du länkar till. Inget man ser eller märker av.
Jag hade mycket väl kunnat tänka mig bo i Malaysia då engelskan fungera där samt mycket mera bättre råvaror men sämre restauranger. Bra på alla vis bara en nackdel på något vis känns det för väl organiserat man saknar den spontana pulsen kaoset det känns lite som Europa. Men koala Lumpur är trevligt för några dagar emellan åt.
Kanske skillnad för dig som turist!
Hon är Malaysisk medborgare och lever under deras islamiska lagar.
Det gör inte du när det gäller äktenskap, många länder har också religion instämplat i id.
Han lever med Malaysisk kvinlig medborgare, det gäller för dom.
 
Sen har även Sharia blivit mer utbrett varje år dom senaste åren.
Var inte mer än ett år sen det var stora världsnyheter i media då folk piskades offentligt på torg.
 
Så vad som gäller för turister behöver inte gälla medborgarna.

For example, Malays do not have the freedom to choose their religion. It is written in the constitution that all ethnic Malays must, by definition, be Muslim.


Att ni som turister inte har problem med hur det är där för medborgarna betyder inte att dom inte lever under det.
 
 

Liknande trådar

T
Svar
28
Visningar
6 K
 
Tillbaka
Topp