"Gnage-Min Historia"

• Trådstartare Trådstartare gnage
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"ledarn " sa:
Detta skiljer sig nog väldigt mycket mellan olika familjer...
Här hemma äter inte ens frugan pepparkakor.

Vad gäller godis så bjud för tusan inte på lakrits !!
(Om du inte vill garva förstås) :laugh: :laugh:
Sötsaker i Thailand är ju inte som vårat godis...
Men prova köpa med lite till barnen som garanterat finns i närheten.

Att titta på foto'n kanske intresserar någon lite yngre om du förstår..? Dom äldre vill "kolla" in dig och sen vill dom ha MAT & DRYCK !!

Här hemma gick pepparkakorna åt som smör i solesken... små godis lika så o lika dant i grannfamiljen som vi umgås me.....

men annars håller ja me Ledaren bjud på Öl & Lao Kao så blir alla glada o klarar du av o dricka den mesken så e du hemma sen ..
BaRA FÖRSTA GLASET SOM SMAKAR ILLA SEN E DE SOM TASKIGT HEMBRENT O DE E JU VI SVENNAR VANA VI ;)

"gunnarg " sa:
Köp guld till svärmor.Det kommer garanterat att uppskattas. 8)

gunnarg

För det första, inte till det priset som guldet håller nu(25,100thb/15,3g/95%), är du helt vimsig eller gunnarg( du bör kolla min guldkurs på forumet innan), kan för tusan inte springa iväg och köpa guld till svärmorsan hur som helst, dottern kan jag förstå, men faan inte svärmor, han ska ju förböveln inte bli tillsammans med svärmor, det är ju dottern som är i skottlinjen...
;) :D ;)

Jo-Be

Choklad är mycket populärt och dessutom dyrt i Thailand.När min fru återvände till Thailand tog hon med sig 5 kilo choklad till familjen. 8)

Haha det är många olika bud som kommer. Guld slår jag inte på med första gången till svärmor, nån måtta får det vara ;)
Men vem vet, kanske en Alladdinask 8) Blir nervös bara jag tänker på allt sånt här. Nåja, det är några månader kvar innan jag behöver börja oroa mig på riktigt. Och det ska väl alltid lösa sig på något vis :)

Det mesta verkar vara sagt men Nescafe baginboxvin vitt å choklad är poppis å ta med.Och om du vill fylla släkten kan jag rekomndera 50% mintu eller cointreu har haft många roliga historier och minnen med dessa ädla drycker där.

Jo jag vet att det finns men ändå omtyckta presenter vi hade två fulla resväskor med sist vart slut efter ett par dar tror hela byn var förbi. Vad gäller mintun och cointreun så tog det tre år innan dom närmaste börja lära sig att dom var förädiska men då hetsar dom upp andra att prova så det blir många dråpliga historier efter en kväll med mintu och cointreu :)

Var för sig men är som Legolas säger sött å sliskit. Så även dom som normalt är försiktig med sprit får lätt i sig för mycket föra året tex fick två av min sambos vänninor ta sovmorgon till elva börjar normalt sex för att sen pendla mellan toalett och symaskin resten av dan dvs till ca 2400 hade en leverans som var tvungen va färdig (syr på provision hemifrån ) En kille försökte ta sig hem med vespa gick väl inte så bra heller klara sig själv med lite blåmärken å skrapsår men vespan gick det sämre med....

"Mackfaktorn " sa:
Var för sig men är som Legolas säger sött å sliskit. Så även dom som normalt är försiktig med sprit får lätt i sig för mycket föra året tex fick två av min sambos vänninor ta sovmorgon till elva börjar normalt sex för att sen pendla mellan toalett och symaskin resten av dan dvs till ca 2400 hade en leverans som var tvungen va färdig (syr på provision hemifrån ) En kille försökte ta sig hem med vespa gick väl inte så bra heller klara sig själv med lite blåmärken å skrapsår men vespan gick det sämre med....

Han med vespan - det råkade inte varit i Chaiyaphum, en gubbe i kroppsstrumpa som hade firat en travkväll med mjölk som hade jäst? ???

Ursäkta OT, kunde bara inte låta bli!

Jag tog med mig 10 påsar Algrens bilar, choklad i mängder +riktig whisky!
Mycket uppskattat av svärfar:)

"Berralund " sa:
Han med vespan - det råkade inte varit i Chaiyaphum, en gubbe i kroppsstrumpa som hade firat en travkväll med mjölk som hade jäst? ???

Ursäkta OT,

Varför inte namn :P :P :P så slipper folk gissa
kunde bara inte låta bli!
men han tål det säkert

"Berralund " sa:

Ursäkta OT, kunde bara inte låta bli!
Nä men från Banchan,Banjan,Banjam beroende vem man frågar iaf nära Chiang Yun

"legolas " sa:
hahaha, Nä det är mig de menar dessa små skämtmonster.... Jag riktigt ser mig själv med kroppsstrumpa. jag trodde inte det kunde bli mer illa än vad verkligheten är, men det kunde det tydligen....
Tack för ett gott skratt!!

legolas

;D ;D ;D
Du får bjuda tillbaka senare, på denna nivå skrattar alla.
Se bara så bra Gazton ser ut nu med sitt eget foto
ps Han svarade bra

Hallå igen ja!
Funderar lite på att köpa en öppen biljett när jag åker. Känner mig väldigt osäker på hur länge jag ska stanna där. 30 dagar är minimum. Sen är det inte helt säkert jag stannar med henne under hela resan däremot, vill resa lite söderut i landet också. Men å andra sidan, om det är väldigt trevligt vill jag kunna stanna större delen av min semester (11 juni - 20 augusti 8) (vilket även inkluderar en hel del komp) ).
Efter att ha googlat lite så har jag fått nys om Odenresor och precis mailat dom och frågat mig för också.
Men bästa tipsen bör väl ändå finnas här? ;D Har ni använt er av öppna biljetter, vad betalade ni och från vem bokade ni?

Nästa fråga, vad tycker ni, är det värt att ordna ett 60-dagars visum hemifrån innan, eller ska jag göra en visa-run istället, om jag stannar över 30 dagar?

"gnage " sa:
Hallå igen ja!
Funderar lite på att köpa en öppen biljett när jag åker. Känner mig väldigt osäker på hur länge jag ska stanna där. 30 dagar är minimum. Sen är det inte helt säkert jag stannar med henne under hela resan däremot, vill resa lite söderut i landet också. Men å andra sidan, om det är väldigt trevligt vill jag kunna stanna större delen av min semester (11 juni - 20 augusti 8) (vilket även inkluderar en hel del komp) ).
Efter att ha googlat lite så har jag fått nys om Odenresor och precis mailat dom och frågat mig för också.
Men bästa tipsen bör väl ändå finnas här? ;D Har ni använt er av öppna biljetter, vad betalade ni och från vem bokade ni?

Nästa fråga, vad tycker ni, är det värt att ordna ett 60-dagars visum hemifrån innan, eller ska jag göra en visa-run istället, om jag stannar över 30 dagar?

Gör du ett visarun måste du flyga in til Thailand för att få 30 dagar,landvägen får du 14 dagar

Okey, det var nytt för mig att man kan förlänga även ett 30-dagars. Det förändrar ju saker och ring. Känns ju som det klart bästa alternativet.
Tack Lego!

Spelar inte så stor roll egentligen om det visar sig bara vara 15 dagar ändå, 45 dagar känns som max jag kommer stanna.

Men hur är det med flygbiljett nu då. Om jag bokar en biljett så att jag stannar, säg 40 dagar, och sen åker in på ett vanligt 30-dagarsvisum. Bryr dom sig om när min hemresa är bokad ifrån? Jag menar, det blir inga problem för att jag har ett visum för 30 dagar men en flygbiljett hem om 40 dagar?

"legolas " sa:
Dom kommer att bry sig nar du star dar pa flygplatsen och vill flyga hem efter 45 dagar med ett 30 dagarsvisa.... Du far da betala 500 baht per dag vilket gransar till 7.500 baht i straffavgift.

Du skall dessutom passa dig javvligt noga for att INTE bli kollad av den vanliga polisen i Thailand under tiden du ar dar pa s.k. OVERSTAY... da kan det bli fangelse,,, de ar STENHARDA nu for tiden,, sa mitt rad ar SKOT DIG OCH VAR LAGLYDIG...

legolas

Du missförstår mig.

Om jag åker till Thailand på ett 30 dagars visum och sen går och förlänger det i Bangkok under tiden så att det blir, säg 45 dagar totalt.
När jag åker in i Thailand så har jag ju dock fortfarande bara ett 30 dagars visum och min biljett hem går efter säg 39 dagar. Blir det någon reaktion på det, dvs att min biljett hem faktiskt är längre fram än vad jag (ännu) har visum?

"ledarn " sa:
Om någon skulle få för sig att fråga på Arlanda, så säger
du ju bara att du ska gå till Imigration eller att du ska
även ta en tur till Laos eller Kambodja t,ex..

Såg ditt svar nu, efter mitt svar till Lego. Det var det svaret du gav som jag var ute efter :D
Så det är med andra ord helt ointressant när min biljett går hem, bara jag löser visum under resans gång?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp