"Gnage-Min Historia"

• Trådstartare Trådstartare gnage
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tror inte flygbolaget släpper ombord dig om du inte har rätt visa
vi får ju 30 dagar i thailand men om det står 45 på din biljet kommer du få problem på arlanda ...

micke

"ledarn " sa:
Om du har en 1:års biljett men "bara" turist visa så släpper dom dig inte ombord alltså ?

Nä.... Du har nog fel...?

Har själv åkt minst 6 gånger med 1:års biljett men "bara" haft 60 dagars visum....
Hemresa bokad 6 månader senare, med möjlighet att boka om..
Aldrig att dom frågat någonting..

Om jag förstått rätt så har flygbolaget ett ansvar att kolla så att du har visum i landet du ska till. Inte hur långt visum !!

Vet bara att dom gånger ja vart nere längre än 30 dagar har dom kollat mitt visa i passet i incheckningen

"glimten66 " sa:
Vet bara att dom gånger ja vart nere längre än 30 dagar har dom kollat mitt visa i passet i incheckningen

Undrar hur de ställer sig vid incheckningen när jag kommer med enkel biljett

Varför chansa,skaffa visum på thaiambassaden så slipper man vara orolig.Det händer flera ggr varje år att flygbolag vägrar att ta med folk utan visum.

Nu är jag hemma efter 3,5 veckor i Thailand. Någon som fortfarande vill höra mer? : :wai:

Okey, får göra ett försök till reseberättelse då :D

Innan resan så får vi dra tiden tillbaka till mitten på maj ungefär.
Tjejen jag nämnde tidigare här blev det inget med, jag tröttnade väl lite på att det alltid var samma frågor hit samma frågor dit och aldrig något spännande att prata om. Vi (eller ja, ok, jag) bestämde oss för att fortsätta vara vänner, men inte mer. Pratar fortfarande titt som tätt.
Efter det så behövde jag bara en inloggning på TLL för att hitta den nya tjejen. Hon skrev till mig, och för en gång skull var det inte en dam på 42 eller en tjock 25:åring som skrev, utan en söt 21:åring.
Svarade och vi började skriva via Whatsapp. Den här tjejen var annorlunda än den jag tidigare nämnt. Lätt att prata med, och hon har en egenskap jag gillar, nämligen att hon pratar mycket. Då slipper jag föra samtalet hela tiden ;D
Vi skrev i princip från att vi vaknade till att vi gick och la oss.
Tjejens namn är i alla fall Haruthai med det smidiga smeknamnet "Thai" ::), hon är 21 år gammal, snart 22. Bor i Bangkok men är från en by nära gränsen mot Kambodja, Changwat Buri Ram. Jobbar i butik. Har även haft en svensk pojkvän tidigare som lämnade henne. Hon har även varit 70 dagar i Sverige förra sommaren. Kan till och med lite svenska. Hon verkar ha lätt för språk då hon lärde sig engelska enbart genom att vara ihop med sin förra kille, hon slog upp orden och frågade honom om allt :) Hon frågar visserligen fortfarande om mängder med saker och förstår ibland inte ord, men generellt fortfarande bättre på engelska än dom flesta Thaitjejer jag pratat med. Dessutom kan hon säga r ;D

Biljett bokades snart i alla fall och den 26:e Juni gick jag något orolig ut från flygplatsen i Bangkok. Hade skickat henne ett sms när jag landade men fick inte något svar...

Fortsättning följer senare, om ni så vill.

Du kan väl för fan inte sluta mitt i. När det är som mest spännande eller skulle det va en cliffhanger :) I så fall var det bra. Jag väntar på resten :thumbsup: :nod:

Haha, måste ju försöka skapa lite spänning iaf! Fortsättningen kommer imorgon. Den är redan påbörjad tom :D

Men precis när jag kommit utanför Terminalen så ringer min telefon med Thaisim i. Dock okänt nummer, men jag svarar såklart. Givetvis var det Thai som ringde (det här var också första gången vi pratade med varandra på riktigt), hon ringde från en telefonautomat ett par hundra meter längre bort! Hennes telefon hade totallåst sig och inget gick att göra med den. Tur i oturen hade jag gett henne mitt Thai-nummer ett par dagar tidigare, och hon hade skrivit ner det på en lapp och lagt i väskan istället för att lägga in det på mobilen direkt.
Hon beskrev vart hon var någonstans och jag började, aningen nervöst, gå ditåt. Såg mig runt omkring men såg inget, förrän hon såg mig! Direkt när jag hörde ett förtjust, lite för ljust, skrik så insåg jag att det var rätt person. Bilder kan ju ofta ljuga lite grann, men hon såg verkligen exakt ut som jag föreställt mig.
Första mötet var perfekt också, hade iofs redan innan bestämt vad jag skulle göra, så jag gick glatt fram och kysste henne. Inga konstigheter :D
Därefter så gick vi och letade upp en taxi och satte oss i. Under resan till hotellet berättade hon att hon stått och väntat (inga sittplatser och självklart bär hon högklackat också!) i 4 timmar då hon åkte tidigt till flygplatsen eftersom en kusin jobbar där och hon skulle hälsat på henne innan jag kom. Men tyvärr så låste sig ju mobilen...

Vi hade sen tidigare planerat att spendera hela min tid i Thailand ihop, drygt 23 nätter. Så hon hade med sig packad resväska för att vara hemifrån en lång tid. Vi hade planerat att åka runt en del, men inte exakt vart. Inledningen blev 5 nätter på Hotel Solo på Sukhumvit soi 2 (grymt fint hotell, och ändå billigt, rekommenderas!).
Första dagarna är helt fantastiska, spenderar tiden med att ligga i sängen, gå ut och shoppa och äta en massa god Thai-mat. Samt nåt nattklubbsbesök förstås.

Fortsättning följer :wai:

IMG_1556.jpg

IMG_1583.JPG

IMG_1582.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp