Okey, får göra ett försök till reseberättelse då
Innan resan så får vi dra tiden tillbaka till mitten på maj ungefär.
Tjejen jag nämnde tidigare här blev det inget med, jag tröttnade väl lite på att det alltid var samma frågor hit samma frågor dit och aldrig något spännande att prata om. Vi (eller ja, ok, jag) bestämde oss för att fortsätta vara vänner, men inte mer. Pratar fortfarande titt som tätt.
Efter det så behövde jag bara en inloggning på TLL för att hitta den nya tjejen. Hon skrev till mig, och för en gång skull var det inte en dam på 42 eller en tjock 25:åring som skrev, utan en söt 21:åring.
Svarade och vi började skriva via Whatsapp. Den här tjejen var annorlunda än den jag tidigare nämnt. Lätt att prata med, och hon har en egenskap jag gillar, nämligen att hon pratar mycket. Då slipper jag föra samtalet hela tiden ;D
Vi skrev i princip från att vi vaknade till att vi gick och la oss.
Tjejens namn är i alla fall Haruthai med det smidiga smeknamnet "Thai" :

, hon är 21 år gammal, snart 22. Bor i Bangkok men är från en by nära gränsen mot Kambodja, Changwat Buri Ram. Jobbar i butik. Har även haft en svensk pojkvän tidigare som lämnade henne. Hon har även varit 70 dagar i Sverige förra sommaren. Kan till och med lite svenska. Hon verkar ha lätt för språk då hon lärde sig engelska enbart genom att vara ihop med sin förra kille, hon slog upp orden och frågade honom om allt

Hon frågar visserligen fortfarande om mängder med saker och förstår ibland inte ord, men generellt fortfarande bättre på engelska än dom flesta Thaitjejer jag pratat med. Dessutom kan hon säga r ;D
Biljett bokades snart i alla fall och den 26:e Juni gick jag något orolig ut från flygplatsen i Bangkok. Hade skickat henne ett sms när jag landade men fick inte något svar...
Fortsättning följer senare, om ni så vill.