Det var ett tag sen jag skrev nu, här kommer fortsättningen för den som är intresserad av vad som hände! 8) Tack till alla er som läser och engagerar er i min resa 8)
Vi bokade oss för buss + båt ut till Koh Phangang i alla fall! Jag bokade ett Best Westernhotell där som skulle ligga nära Full moon partybeachen (vad det nu var den hette) men ändå på tillräckligt avstånd för att inte störas av den när man väl vill gå och lägga sig. Hotellet var bra, men personalen fruktansvärt otrevlig. Nåja, man kan väl inte få allt!
Vi stannade under 4 kvällar tror jag, 2 första spenderades på stranden på dagen och på stranden på natten. Jag gillar visserligen att gå ut rent allämnt, har inga problem att dansa men kanske inte det jag tycker är roligast heller! Party på stranden på Koh Phangang var även det helt ok, men jag kanske inte kommer åka dit igen om nu inte någon annan drar med mig... Mitt damsällskap älskade det nog däremot, deltog gärna i tävlingarna och ville absolut inte sluta dansa! Limbon under ett brinnande rep var hon topp 3 på av alla deltagare

, jag var lite nervös kan jag erkänna... Tråkigt om ens nyfunna kärlek brinner upp liksom ;-)
Nästa två kvällar regnade tyvärr bort och vi satt på en bar och kollade film med andra folk som var där. Inget att speciellt att skriva om som hände då. Vi tog det lugnt.
Jag nämnde ju dock tidigare om hennes, hmm, problem att släppa sitt svenska X. På Koh Phangang tröttnade jag lite på det och frågade, aningen okänsligt kan kanske tyckas, helt enkelt om hon saknade honom. Fick en ledsen tjej efter det. Det var mindre kul. Men efter det så minskade pratet om honom en hel del iaf... (och numera är det faktiskt icke existerande nästan).
Efter att ha partat på Phangang så tog vi båten vidare till Samui. På Samui så passade vi på att besöka min far, som var där för att träffa sin thai-gf också. Pappa tyckte mycket om Thai så det kändes bra såklart. Även jag fick träffa hans thai-gf för första gången och efter att hon gav ett aningen tveksamt intryck i början så kändes hon helt ok när vi varit där ett tag. Även om jag egentligen bara på den veckan vi var där lyckades träffa henne i ca 1h. Men är pappa lycklig så är väl jag lycklig.
Veckan spenderades annars mest med att koppla av, ligga på stranden, gå ut på club, äta gott och en utflykt till Samui Paradise Park Farm. En utflykt som visserligen var trevlig, men stadsparken här hemma håller ju samma klass... Och är definitivt billigare. Inget att rekommendera med tanke på priset! 2000 baht bara för att ta sig fram och tillbaka samt ytterligare ett antal hundra för att få gå in. Att Thai även blev attackerad och biten (!!) av en apa här gjorde kanske inte upplevelsen bättre heller... Apan hade som tur var slipade tänder (om jag förstod det rätt, en ur personalen berättade det efteråt för Thai som berätttade för mig) så hans bett gick inte igenom huden. Dock så satt en ur personalen bara ca 10 m bort och gjorde inte en ansatts att göra något när apan sprang fram och högg tag i hennes ben och bet rakt i benet. Jag slet bort henne (bokstavligen, apan ville INTE släppa!) från apan och när vi gick iväg från apan och förbi han ur personalen sa han bara lugnt och lite skrattande att ”apan gillar inte thaitjejer”. Han kunde kanske ha talat om det innan vi gick fram kan man tycka...
Efter en vecka på Samui så tog vi båten igen i alla fall! Den här gången till Koh Nang yuan. För den som inte varit där så kan jag verkligen rekommendera det! Fantastisk liten ö, bara ett hotell där och en strand där man bara behöver ta ett par steg ut i vattnet för att vara mitt i stora fiskstim.
Ingen av oss dyker, men snorkla är ju enkelt och det gjorde vi i 2 dagar. Man behövde inte simma långt ut, bara att glida runt längs med stranden och man fick se hur mycket som helst. Vattnet är glasklart. En riktig upplevelse.
På ön finns inga bilar, inga vägar, inga vilda barer, inga affärer ingenting sådant. Ett bungalow-hotell, en restaurang, en liten bar. På dagen kommer visserligen dagsturisterna dit och stranden blir aningen trängre, men innan dom kommer (ca 10) och efter att dom åkt (ca 15) så var vi nästan ensamma där. Vi och några stycken till på eftermiddagen och vi och ett par till på morgonen. På hela stranden.
Sen efter 2 nätter på denna fantastiska ö så var det dock dags att börja tänka på hemresan och vi satte kurs mot BKK, med båt och buss igen. Det tog oss 12h för oss att komma tillbaka dit, men bränd som jag var så njöt jag nästan av att sitta i luftkonditioneringen på Lomprayahs båtar och bussar hela vägen tillbaka 8)
Tyvärr började jag här känna mig lite hängig, trodde det berodde på att jag bränt mig rejält.
Dagen efter våran resa till BKK vaknar jag dock med magont, feber och ont i kroppen. Samma natt ska jag åka hem också. Intalar mig att det inte är nåt. Så vi åker som planerat iväg för att göra alla sista inköp som jag tänkt mig till släkt och vänner. Men när vi tagit skytrain till MBK så känner jag mig bara som att jag vill gå och dö, vi går en kort sväng och jag gör ett fåtal inköp innan jag bara måste åka till hotellet och lägga mig igen. Vetskapen att jag inatt ska sätta mig på en ca 24h lång hemresa (flyg bkk-dubai, dubai-köpenhamn, tåg köpenhamn-jönköping) gjorde mig aningen mer orolig också.
Efter en sista dag som inte alls var så rolig och härlig som den borde varit så fick jag iaf säga hej då till henne, vilket inte alls var lätt. Klockan var knappt 23 när vi checkade ut, och det var riktigt svårt att veta hur man skulle säga adjö. Många tankar. Vad känner hon? Kommer vi att ses igen? NÄR kommer vi att ses igen?
Jag kände mig klar med att jag utan tvivel ville träffa henne mer, och jag hoppades verkligen att hon ville det med. Efter en lång stund utanför hotellet med henne och en väntande taxi så sa vi hej då i alla fall till sist. Om jag någonsin tvivlat hur mycket jag gillade henne under resan, så var känslan säker när jag satt ensam i taxin till flygplatsen. Jag. Vill. Träffa. Henne. Igen. SNART!
Resan hem var sådär, en arabisk familj som satt och slog sin dotter i ansiktet när hon inte ville sitta still till vänster om mig. En tjock kille som hela tiden försökte luta sitt huvud mot min axel när han sov till höger. Och efter bytet i Dubai så fick jag en indisk mamma med vuxen son (min gissning...), sonen luktade inte citron och hallon och hade uppenbarligen inte alla hästar i stallet heller. Att äta utan att konstant armbåga mig i sidan var tex uppenbart omöjligt. Detta kombinerat med magont och feber gjorde väl kanske inte resan till den bekvämaste eller trevligaste jag haft.
Väl hemkommen var jag sjuk till och från i två veckor, febern kom och gick, magont byttes till ryggvärk och dessutom hade jag ett sår som blev kraftigt infekterat. Två besök på vårdcentralen, och en massa vila senare så var jag till sist bra igen. Skönt att det kom efter resan och inte under den i alla fall!
Men hur som helst... Det var värt det!! Resan är utan tvekan den bästa jag gjort i mitt liv. Dom 3,5 veckorna i Thailand var sammansatt helt underbara. Visst fanns det stunder som blev jobbiga, visst var det ibland man tvivlade på olika saker. Men totalt sett, något av det absolut bästa jag gjort.
Dock så hade min tjej en hemlighet för mig hela tiden. Som hon berättade efter resan när jag var hemma igen...