Handlarens thailändska kärleksaffär

Det var med stor tveksamhet jag godkände detta. Filmen svartmålar thailändska kvinnor, detta händer säkert men det är inte signifikativt för Thailand. Man måste tänka sig för överallt och det finns massor av exempel på lyckliga förhållanden, inklusive mitt eget.

Det var med stor tveksamhet jag godkände detta. Filmen svartmålar thailändska kvinnor, detta händer säkert men det är inte signifikativt för Thailand. Man måste tänka sig för överallt och det finns massor av exempel på lyckliga förhållanden, inklusive mitt eget.
Berra (PK) lund;) Jag håller inte alls med om att den svartmålar thailändska kvinnor, däremot så bekräftas en massa fördomar mot medelålders faranger. 99% av förstagångsbesökarna som är som jag var, nyskild och i avsaknad av uppmärksamhet från kvinnor, hamnar i turistorterna där det finns massor med thailändska kvinnor som resonerar som handlarens kvinna. Ett ganska vanligt fenomen och en av anledningarna till att jag återkom så ofta jag kunde, damerna som ville ha en farang gav mig löjligt mycket uppmärksamhet:). När jag började tänka med det andra och lite intelligentare huvudet så tröttnade jag på att hänga på dessa barer :oops:. Det finns exempel, vänner till mig, som har gift sig med en "barbrud". Det funkar ett tag, men för mig känns det lite naivt att tro på ett långsiktigt förhållande med en "barfine" som start på ett förhållande.:rolleyes:

Femte och sjätte resan så, hon var så blyg att det tog lite tid:cool:, lyckades jag ragga upp en kvinna som jobbade i en klädaffär i Bangkok, det bästa jag gjort hittills :). Vi får väl se hur länge hon står ut med mig;)

Självklart finns det massor med lyckade förhållande men väldigt få som startat på ett sånt sätt som beskrivs i filmen:(

Vore kul att bli motbevisad;) Fast jag är skeptisk:cool: och lite cynisk;)

Det går ju inte att motbevisa ett sådant påstående. Men det skulle vara intressant om du kunde förklara varför en tjej som jobbar i bar inte skulle duga som livspartner. De flesta har väl ett tidigare liv som inte alltid är fläckfritt.

Det går ju inte att motbevisa ett sådant påstående. Men det skulle vara intressant om du kunde förklara varför en tjej som jobbar i bar inte skulle duga som livspartner. De flesta har väl ett tidigare liv som inte alltid är fläckfritt.
Jag har ett flertal hypoteser som är lämpade för ett stenbord, men främst en mycket egenhändig och empirisk undersökning;)

Hittade ett inlägg om att hitta en pålitlig kvinna att leva livet med inte att ligga eller som en del här uppskattar bara är snygg. Vill dela med mig för tycker det han skriver är intressant. Var jag hittade inlägget? Gissa :nod:

"Jag är en vanlig kille som ser bra ut och tar hand om mig med träning och motion, har ett bra jobb och ordnad ekonomi så livet har artat sig. Dem senaste åren har jag mer och mer tröttnat på att ha telefonboken full av liggarbrudar bara utan har liksom börjat fundera på att träffa tjejen som vill gänga sig, starta familj och tillsammans med mig gå in i den fasen av livet.

Problemet för mig är att hitta någon klok tjej därute, vart jag än går ut på för ställe (mest söder Stockholm), vilken kontaktsida jag än provat har jag bara träffat puckade brudar. Det finns gott om pumor men väldigt få av dem verkar helt friska. Som till exempel man ser en söt blondin ute, går fram och får kontakt. Om hon går med på att k**lla första natten redan vill jag inte ha henne, och det finns en del anständiga tjejer kvar. Men det är alltid något som inte stämmer med dem söta utetjejerna! Alltid är det något som ADHD, borderline eller andra diagnoser, eller så står dem där ser ut som riktiga donnor men det visar sig att dem jobbar som städerska eller i kassan på ICA. Det slår aldrig fel, hittar man en söt tjej som är över 30 och är singel utan barn är det garanterat något fel på henne. Lika roligt varje gång man lagt lite tid på en snygg tjej som sen visar sig vara en nedsupen gaphals utan pengar eller någon karriär.

Många av kompisarna har med stor framgång hittat riktiga kvinnor utomlands. Undrar om någon vet en bra kontaktsida där?"

Vill bara säga att problemet för singelkvinnor i samma situation är nog lika illa :wai::xmas_smiley: fast vet inte bara tror :)

Senast redigerad av en moderator:
Berra (PK) lund;) Jag håller inte alls med om att den svartmålar thailändska kvinnor, däremot så bekräftas en massa fördomar mot medelålders faranger. 99% av förstagångsbesökarna som är som jag var, nyskild och i avsaknad av uppmärksamhet från kvinnor, hamnar i turistorterna där det finns massor med thailändska kvinnor som resonerar som handlarens kvinna. Ett ganska vanligt fenomen och en av anledningarna till att jag återkom så ofta jag kunde, damerna som ville ha en farang gav mig löjligt mycket uppmärksamhet:). När jag började tänka med det andra och lite intelligentare huvudet så tröttnade jag på att hänga på dessa barer :oops:. Det finns exempel, vänner till mig, som har gift sig med en "barbrud". Det funkar ett tag, men för mig känns det lite naivt att tro på ett långsiktigt förhållande med en "barfine" som start på ett förhållande.:rolleyes:

Femte och sjätte resan så, hon var så blyg att det tog lite tid:cool:, lyckades jag ragga upp en kvinna som jobbade i en klädaffär i Bangkok, det bästa jag gjort hittills :). Vi får väl se hur länge hon står ut med mig;)

Självklart finns det massor med lyckade förhållande men väldigt få som startat på ett sånt sätt som beskrivs i filmen:(

Vore kul att bli motbevisad;) Fast jag är skeptisk:cool: och lite cynisk;)
Det har absolut inget med PK att göra och jag känner flera som lever lyckligt i långvariga förhållanden med fd bartjejer. Så jag har definitivt inte några fördomar mot dessa tjejer utan tvärtom. Att min fru inte har jobbat i en bar har inte med saken att göra. Och var det inte så att tjejen i filmen var nybörjare i baren?

Men det är naturligtvis dumt att gå "all in" på det sätt som huvudpersonen i filmen gör, man måste för sjutton känna varandra bättre först vilket kanske är lättare sagt än gjort. Jag känner ändå att filmen kan ge en skev bild av thailändska kvinnor men det är förvisso min subjektiva uppfattning.

Utryckte jag mig otydligt eller nedvärderande mot bartjejer på något sätt? Att fenomenet existerar, och är väl rätt överrepresenterat i Thailand, tycker jag borde var svårt att argumentera emot. Jag lägger ingen värdering i kvinnornas resonemang, trygghet är viktigare utan det sociala skyddsnät vi har växt upp med.

Vad jag däremot lägger en värdering på är inledningen på ett lyckligt förhållande, måste bli knepigt till slut för båda.

Och med en farang som krökar för mycket, och uppenbart har "köpt" brudar (sin fru bl.a.) på barer så är det osannolikt att förhållandet fungerar.

Berra, jag log lite och tänkte, PK ;), när jag läste om din tveksamhet. Jag har förstått dina värderingar och tycker dom är fina, men lite PK är du så fort det handlar om thailändska kvinnor ;)

Utryckte jag mig otydligt eller nedvärderande mot bartjejer på något sätt? Att fenomenet existerar, och är väl rätt överrepresenterat i Thailand, tycker jag borde var svårt att argumentera emot. Jag lägger ingen värdering i kvinnornas resonemang, trygghet är viktigare utan det sociala skyddsnät vi har växt upp med.

Vad jag däremot lägger en värdering på är inledningen på ett lyckligt förhållande, måste bli knepigt till slut för båda.

Och med en farang som krökar för mycket, och uppenbart har "köpt" brudar (sin fru bl.a.) på barer så är det osannolikt att förhållandet fungerar.

Berra, jag log lite och tänkte, PK ;), när jag läste om din tveksamhet. Jag har förstått dina värderingar och tycker dom är fina, men lite PK är du så fort det handlar om thailändska kvinnor ;)
Det kan jag hålla med dig om, det är väl sådan jag är. Jag känner mig lyckligt lottad, verkligen.

Och det där med krökandet är naturligtvis ett fördärv, killen hade ju en Chang i näven mest hela tiden. Det är nog inte ens fel att två träter.

Det kan jag hålla med dig om, det är väl sådan jag är. Jag känner mig lyckligt lottad, verkligen.

Och det där med krökandet är naturligtvis ett fördärv, killen hade ju en Chang i näven mest hela tiden. Det är nog inte ens fel att två träter.
Chang också;) det dricker man för effekten:( När det finns god lager som LEO:)

Det beror nog på mycket om det ska fungera med en bartjej. Så klart beror det på löparen och om han regelbundet köper kvinnor, kan han sluta sen. Men även på tjejerna och i vilket syfte de börjat jobba där och hur länge se jobbat där och om de kan sluta eller ser det som en extrainkomst vid sidan av. De flesta av dessa förhållanden bygger nog inte på ömsesidig kärlek från första ögonkastet.

Så klart kan det funka om båda har den avsikten.

Förmodligen rätt vinklad för de som "erkänner" att dom träffade sin exfru i en bar, ett 20-tal har jag nog träffat, är bittra eller ledsna:(
Jag kan tyvärr inte erkänna detta , träffade henne i Sverige , och inte på en bar ... så sorry ,, men tror tyvärr att de flesta kvinor fungerar på detta sätt . Vet de som till min fru deklarerat detta efter de lämnat sin gubbe, orsaken var för att han citat"inte kan ge mig någon framtid " dvs hus ,bil utbildning till barnet samt ett fett bankkonto när han dör ..... detta är taget direkt ur hjärtat på det stora flertalet av ERA Thaikvinnor , var så säker ......Hela tiden detta sökande efter nya bättre objekt , det är så man blir spyfärdig , var finns den genuina kärleken hos dessa kvinnor . Tro inte den existerar ! Det gör den EJ .Det handlar om en ekonomisk vinning ...:)

Android skrev :Berra, jag log lite och tänkte, PK ;), när jag läste om din tveksamhet. Jag har förstått dina värderingar och tycker dom är fina, men lite PK är du så fort det handlar om thailändska kvinnor ;)

:):):)5555

Förstår inte alls vad du menar , hur då svartmålar Berra ?? Detta var ju en av de bättre tjejerna jag hört om , har med egna ögon sett kompisar bli lämnade efter att de gjort allt för kvinnan samt hennes barn , allt för att få bättre ekonomi , detta trots att de haft det väldigt bra med den stackarn de lämnar .. Nä berra , välkommen till verkligheten en dag

Liknande trådar

Tillbaka
Topp