Handlarens thailändska kärleksaffär

Nu hänger inte jag med, vem har blivit rik på min bekostnad? Om det skulle vara så går inte jag och gömmer mig för jag har inte blivit ruinerad.
Vi pratar inte om samma hus, i din värld kostar ett hus miljoner i min värld bara fickpengar.
Förresten jag är inte synskadad så du kan fortsätta med svarta fonter.
Du tycks förknippa ett eget hus med fängelse för mig är det ett hem.
55555, det är ju för fn din text som jag klistrat in [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28]

Härligt med så många gottställtare å felfria människor, som aldrig gör ett snedsteg i livet;) Ibland kanske man skall fundera över sig själv innan man för manar andra. Oftast är det dom som hörs å för manar andra mest som har dom värsta skeletten i garderoben;) framförallt skall man komma ihåg vad man skriver på ett forum:)
Kom ihåg bara vem som skrev vad...

55555, det är ju för fn din text som jag klistrat in [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28]
Jag skrev inte något om hus i den texten eller hur. Bara att göra någon rik och diskussionen desförinnan handlade om att låna pengar för att göra någon rik, det är inte smart.
Annars bryr jag mig inte ett skvätt på vad folk gör med sina egna pengar. En del drömmer t o m om skidsemestrar till Österrike :rolleyes::nod::)

Vilket jag tycker är helt ok, gjorde det själv när jag var yngre. Alltså reste, inte bara drömde.

Härligt att få lära sig nya ord, var ju tvungen till att kolla upp det, tydligen Martin Timell som myntade detta om man nu får tro Flashback och det skulle vi ju göra tyckte jag någon sa:D
Hade jag ingen aning om, fick höra detta när jag va ung från min morbror, att jag va bortskämd och att min far va gottställtare;) detta kan ha varit för 30-35 år sedan. Möjligt att Timell träffat min morbro:rolleyes::D;)

Man måste vara en kändis för att kunna mynta ett ord tyvärr. Detta är jantelagen i Sverige i sin prydo. Eller som dom sade förr; "Du blir aldrig profet i din egen stad"..

Jag tror på morbrodern här i detta fallet...

Jo, nog fn har man gjort en del riktiga misstag ,, skulle fortsatt utbildningen samt läst vidare , skulle blåst alla djäkla myndigheter jag kunnat på skatt och dyl , jag har definitivt varit en alldeles för ärlig Svensk medborgare, alltid gjort rätt för mig , betalat underhål mm när man inte har stängt gylfen , dyrbara misstag , men jag har underbara söner och en fantastiskt fin och skötsam dotter , de har ju även nu givit mig fyra barn barn vad jag vet i alla fall ...;)
Aldrig råkat i klammer med farbror blå , har alltid sett dom som bra människor att ta hjälp av , vilka de ju fakriskt skall vara , deras chef däremot är en sopa ........... Aj aj nu vart det fel igen , men kan ju inte sudda :(

Hade jag ingen aning om, fick höra detta när jag va ung från min morbror, att jag va bortskämd och att min far va gottställtare;) detta kan ha varit för 30-35 år sedan. Möjligt att Timell träffat min morbro:rolleyes::D;)

hahah..., ja såg bara att någon när jag sökte på nätet just Flashback sa att Timell tydligen sagt det i något program, så så jag antog att det kom från han, så fel av mig att påstå att han myntade det. Jaha är det så gammalt, ja där ser man. Hur som helst jag lärde mig ett nytt ord, det är ju inte var dag:).

Jag har frågat en advokat och han gör i princip samma bedömning, dock trodde han inte att näringsverksamhet ens för att bara hjälpa nån skulle passera. Själv vet jag inte.

Jag utgår ifrån det som finns här, och jag har aldrig nämnt ett ord om "näringsverksamhet" för mig är näringsverksamhet ett företagande,
och något sådant finns inte, samtidigt med detta så får man titta på skattesystemet, hitintills är det ingen som visat någonting om det Ni skriver, det är olagligt, Du kan få problem osv.osv. att Ni hänvisar till en lista som talar om vilka arbeten som är förbehållna Thai, är inte hela sanningen, jag har min information och jag håller fast vid att denna gäller.

Ok, Du vet inte, samma med den advokat Du talat med, inte heller han vet, han gissar och tror...som Du skriver.

Mao , inget är hugget i sten , så att lita på Birgers Advokater kan nog vara vanskligt , kan ju vara vad vi i Sverige förr kallade "brännvinsadvokat ".......Men köra tvättmaskinen samt tvätta min bil och jobba inne på frugans tomt det gör jag , men inte står jag inne i Nongsonghong stad och röjer sly på hennes 3 rai tomma ödetomt , det vore nog att utmana ödet ..:)

Advokaten i fråga är nog en alldeles riktig advokat och nog så seriös. Skillnaden mellan en sån persedel och en migrationstjänsteman är att advokaten kan kolla upp presedensfall och domstolspraxis och där för kan antas vara lite mer tillförlitlig än en migrationstjänsteman som ofta inte kan lagen alls. En lag betyder ju sällan vad det verkar stå i lagtexten utan skall tolkas med hjälp av förarbeten och prejudicerande domar och där har yrkesjuristerna ett försteg. Men visst, det handlar ju bara om vad han tror, litar blint på honom gör jag inte.

Nu har dom två kolosserna äntligen mötts då!! Nu blir det vapenskrammel och skölda-gnissel, ty båda har härjat med svenska lagsystemet förut, och ställt till med elände för de stackars byråkraterna...

Skall bli kul att se vem som vinner,,,, den envetne (Ubon) eller den koinstnärlige liraren (Birger)...

Advokaten i fråga är nog en alldeles riktig advokat och nog så seriös. Skillnaden mellan en sån persedel och en migrationstjänsteman är att advokaten kan kolla upp presedensfall och domstolspraxis och där för kan antas vara lite mer tillförlitlig än en migrationstjänsteman som ofta inte kan lagen alls. En lag betyder ju sällan vad det verkar stå i lagtexten utan skall tolkas med hjälp av förarbeten och prejudicerande domar och där har yrkesjuristerna ett försteg. Men visst, det handlar ju bara om vad han tror, litar blint på honom gör jag inte.
Sen har du ju tillägget att som det heter "är upp till tjänstemannen " att göra sin bedömning ,. mao att inte följa lagen vilket jag ser som djäkligt sjukt ..Och även om du inte blir fälld så är det inget kul att bli hämtad samt finkad av farbror brun

Nu har dom två kolosserna äntligen mötts då!! Nu blir det vapenskrammel och skölda-gnissel, ty båda har härjat med svenska lagsystemet förut, och ställt till med elände för de stackars byråkraterna...

Skall bli kul att se vem som vinner,,,, den envetne (Ubon) eller den koinstnärlige liraren (Birger)...

Prolemet att djävlas med byråkrater och lagvrängare kan nog bli mer jobbigt här än i gamla Swedala , här följer man ju inte lagen på samma sätt , iofs så börjar den regeln att Sverige är en rättssäker stat urholkas rejält

Min fru sedan över 40 år tillbaka fann mig på en bar.
Jag var där enbart för att dricka en Singa och kontrollera "utbudet"
Aldrig tal om någon barfine eller sådant tjafs

Sen har du ju tillägget att som det heter "är upp till tjänstemannen " att göra sin bedömning ,. mao att inte följa lagen vilket jag ser som djäkligt sjukt ..Och även om du inte blir fälld så är det inget kul att bli hämtad samt finkad av farbror brun
bara risken att bli hämtad och få förklara sig är ett skäl till att vara försiktig.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp