Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Just det det handlar om för mig , kommer att vara 6 mån i vardera landet från nästa vår , och då inte bara i Pattis ...
Men visst kommer jag även att vistas en hel del i min stad vid kusten , jag älskar Pattis ........ Men längtan efter barnen ,barnbarnen samt min ende riktiga vän gör att Sverige lockar en del
Pratade med gumman min och hon sa att det regnade nästan i 24 timmar uppe hos oss igår och att grannen till vänster hade fått en liten översvämning i sin kåk då hans kåk ligger 60-70 cm under våran tomt, och han var inte nöjd med att vi hade grävt några diken på våran tomt så han fick allt vatten hos sig
Det här med diken i Thailand är det något som man normalt struntar i?
Kommer ihåg förra huset vi hade på East side Pattaya. Sista biten av vägen dit var odikad. Efter varje regn låg det massor med material på vägen, grus och sand. Man fick akta sig då Nan kom med moppen. Efter några dagar var materialet åter bredvid vägen tills det var dags för nästa regn.
Det här med diken i Thailand är det något som man normalt struntar i?
Kommer ihåg förra huset vi hade på East side Pattaya. Sista biten av vägen dit var odikad. Efter varje regn låg det massor med material på vägen, grus och sand. Man fick akta sig då Nan kom med moppen. Efter några dagar var materialet åter bredvid vägen tills det var dags för nästa regn.
Jag har inte sett någon som gjort diken där. Men bättre att vattnet rinner till andra än att jag får det i min kåk då vi inte har någon dörr på nybygget än, dock så har vi några små diken på tomten så vattnet rinner till grannarna runt omkring
Usch på tok för vamt då har vi det bättre här utanför Scottland, besättningen verkar ha sovit dåligt inatt då det rullat lite grann med gammal dyning in på sidan.
Usch på tok för vamt då har vi det bättre här utanför Scottland, besättningen verkar ha sovit dåligt inatt då det rullat lite grann med gammal dyning in på sidan.
Har väl rullat lite grann, ligger till ankars i ballast med dyning in rakt på sidan, så har allt kommit några rullningar, soffor och sånt har rört sig lite , 2ndre styrman sa att han fick besök av sin soffa i sängen inatt
Har väl rullat lite grann, ligger till ankars i ballast med dyning in rakt på sidan, så har allt kommit några rullningar, soffor och sånt har rört sig lite , 2ndre styrman sa att han fick besök av sin soffa i sängen inatt
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.