Hur många gör sin tandvård i Thaialnd ??

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av Phonta, 23 maj 2018.

Taggar:
  1. anonym

anonym Gäst

Det har hänt en gång tidigare i Bangkok, men då sa jag till själv. Kanske ser jag extremt rik och generös ut eftersom jag råkar ut för sånt. Men jag har bott större delen av mitt liv i Thailand och har sett skiftningarna, det är bättre nu men inte helt fullt ut bra, men det kommer...

2. anonym

anonym Gäst

Jo tandvården är helt ok i Thailand så länge man inte går till tandläkaren i turistorter, men skillnaden med Kambodja är att det är dels billigare och dels definitivt inga köer, vilket kan förekomma i Thailand, och garanterat västerländska tandläkare, nu är inte thailändska tandläkare speciellt dåliga, de är tvärtom mycket bra, men... ja det har blivit så att jag går till tandläkaren i Kambodja, kul med en liten resa över gränsen och passa på att handla sånt som du inte kan få tag på i Thailand på en gång. :)

Phonta och Berralund gillar detta.
  3. magunnar

magunnar Forumveteran

Hur mycket var priset på klippningen?:rolleyes:

4. Kycklingen

Kycklingen Admin TS-teamet

Min far hade högkostnadsskyddet, så hans räkningar blev inte dyrt.
    Kanske han hade högkostnadsskydd pga hans diabetes eller så är det olika på olika landsting.

5. Isan Lover

Isan Lover Forumveteran Guldmedlem

Hej

Tror tyvärr att detta är ganska vanligt, tror dom att utlänningen inte vet vad det kostar, inte kan språket, saknar erfarenhet och verkar orutinerad så ligger det nog nära tillhands för många att ta extra betalt för en falang.

På landet är naturligtvis chansen mindre än på en turistort eller i en stor stad, men risken finns väl nästan alltid att någon ser chansen att göra sig en extra hacka när en utlänning dyker upp.

Dom som håller denna sed levande är ju alla dom som utan att blinka betalar det som begärs, trots att priset kan vara en flera gånger högre än det borde vara, kanske vet dom inte vad det rätta priset är, kanske bryr dom sig inte t.ex om dom är där på en kort semester eller så kanske dom tycker att det känns konstigt och ovant att pruta och begära ett bättre pris.

Mvh isan lover

6. Jag skaffade en större porslinstand i Phuket Town för några år sedan, för ca 4000 kronor. Mindre lagning i Chumphon -distriktet samt slipade bort tandsten, kostade ca 135 kronor. Tycker tandvården har fungerat mycket bra hittills.

Berralund gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. anonym

anonym Gäst

nej alla upplever väl inte samma saker, vore ju trist.

Laddar...
Liknande ämnen - många gör tandvård
  1. Pepsi
    Svar:
    39
    Visningar:
    1.352
  2. Gottland
    Svar:
    55
    Visningar:
    3.430
  3. Lara Croft
    Svar:
    14
    Visningar:
    777
  4. teddy
    Svar:
    34
    Visningar:
    887
  5. Isan Lover
    Svar:
    25
    Visningar:
    1.440
  6. Bchrisny
    Svar:
    22
    Visningar:
    1.925
  7. Isan Lover
    Svar:
    28
    Visningar:
    1.607
  8. Anna Pettersson
    Svar:
    17
    Visningar:
    1.175
  9. Petson
    Svar:
    12
    Visningar:
    1.439
  10. Glimten
    Svar:
    32
    Visningar:
    2.169

Dela sidan

Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?
  1. Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies.
    Stäng notis