Hur påverkar den svaga kronan ditt förhållande till Thailand?

Det här om man är turist eller inte när man kort hälsar på släkten är ju en definitionsfråga. Jag förstår vad @Phonta menar. Finns det inget bättre ord. Tillfällig besökare. Men självklart är det annorlunda att bo längre, ha eget boende etc.

Rätt mångfacetterad fråga det här med trivsel. vi är så olika som människor, en del gillar att det händer saker andra att det är lugnt.

Jag har ju bott i ett antal länder längre perioder och upplever livet rätt lika trots olika kulturer. Skulle säga att man formar sitt liv mest själv inte omgivningen.
Jag retar mig inte på thailändare mera än svenskar finnar eller afrikaner.

Det gäller att hitta tillståndet där man trivs eller om man hamnar lite snett försöka anpassa sig i tillvaron

Jag trivdes aldrig i Fagersta men ändå levde ett gott liv där tio år.

Tycker Birger har rätt i många avseenden. Miljön är kanske inte den paradis som gud hade tänkt sig men han hittar guldklimpar i vardagslivet som gör dagen.

Tror att Berra har bott hemifrån så mycket så du vet vad som väntar.

Att bli pensionär är i min mening större omställning än att flytta.
Jag tror att du kommer att trivas med livet i Isaan, om inte så finns ju Kävlinge kvar.
Jag har ju bott i Kävlinge några år och har inte några längtansfyllda minnen därifrån. Fast det tiden var lite speciell.
Inget är ju ristat i stenen för oss privilegierade.
Det känns som att vi ser ganska lika på det här du och jag. Jag har ju varit hemifrån minst halva mitt yrkesverksamma liv och vet verkligen vad ordet anpassning betyder. Mitt yrke innebär att jag måste samarbeta med människor från olika länder och olika kulturer. För tillfället är jag t ex ensam svensk med övrig besättning från Filippinerna och jag trivs utmärkt med det.

Med dessa erfarenheter i bagaget är jag inte orolig över framtiden, ser framåt med tillförsikt. Får man bara bibehålla en god hälsa så ser det mesta ljust ut måste jag säga.

Tillbaka
Topp