Svenska kronan är rekordlåg 2

Chumphon är inget att rekomendera mer än om du skall ta färjan till Koh Thao, Kho Pangan och Koh Samui.
Men tror inte man får ta med sig motorcykel på den färjan från Chumphon, eller får man det?
Jäkligt tråkig stad iallafall..
Skall du ändås fortsätta söderut, ta nästa stad Khiri Khan, var finare och trevligare där.
Sån tips är ju guld värda. Kanske skulle ha trådar så man hittade dessa tips enkelt.

Chumphon är inget att rekomendera mer än om du skall ta färjan till Koh Thao, Kho Pangan och Koh Samui.
Men tror inte man får ta med sig motorcykel på den färjan från Chumphon, eller får man det?
Jäkligt tråkig stad iallafall..
Skall du ändås fortsätta söderut, ta nästa stad Khiri Khan, var finare och trevligare där.
Bara att det passar att ta en natt där

Vet inte om den gör det, jag tror inte Kineserna vill förhandla fram något avtal med Trump längre, nu är det bara dryga året kvar till Presidentvalet i USA, vinner en demokrat vet dom att dom kan få mycket bättre avtal om dom håller ut.
Sen sänkte dom Yen värde rätt rejält igår som retade upp Trump ännu mer och rekommenderade alla Kinesiska företag att cancelera import av grödor ifrån USA, jag tror Trump kommer öka till 25% tull istället på dom sista varorna.
Men vi får se, orkar inte bry mig så mycket nu är det shopping time istället det är roligare ;)
Fast jag fattar inte hur en demokrat skulle kunna vinna :rolleyes::p

Jo men det har väl du trott länge ;)
Nehej du för om du läser vad jag har sagt, så det senaste var att kronan kommer att falla men om RB håller sitt löfte att höja räntan kan vi se en rejäl höjning.
Nu ser uppgångem mera positiv rent mentalt, för det är mycket känslor på valutamarknaden, och de som tar risker ser möjlighet att tjäna en slant. För kronan, ursäkta sek är värt sådär fyra bath i dagens uppvädrering trots skitregering. :xmas_smiley:

Nehej du för om du läser vad jag har sagt, så det senaste var att kronan kommer att falla men om RB håller sitt löfte att höja räntan kan vi se en rejäl höjning.
Nu ser uppgångem mera positiv rent mentalt, för det är mycket känslor på valutamarknaden, och de som tar risker ser möjlighet att tjäna en slant. För kronan, ursäkta sek är värt sådär fyra bath i dagens uppvädrering trots skitregering. :xmas_smiley:
Jag tror inte att det blir någon rejäl höjning pga ränteökningen.
Se bara på Norge med sina 3 räntehöjningar på ett år, fortsatt att försvagat sig.
Sverige kommer fortsatt ha för låg ränta.
Större risk att det blir en försvagning om räntan inte höjs för nu har marknaden redan förutsatt en räntehöjning till årskiftet.
Så många länder som justerat räntorna det sista och inte gjort någon större påverkan på deras valutor.

Ingves har slutat med att snack ned kronan och USA har slutat med att snack upp dollarn. Thailand verkar nöjda med sin baht.
Så vi kanske börjar närma oss en stabilisering där alla är nöjda.

Om dom håller löftet ja, hoppas men jag är skeptisk till det.

Vår förmåga att leverera el påverkar dock kronans värde i allra högsta grad. Vi har redan elbrist i delar av landet som påverkar företag som inte kan bygga ut och företag som nu faktiskt lämnat landet. Än så länge är det mest "incidenter" och att företagen får strunta i att expandera. Får vi elbrist på riktigt där företagens produktion i nuvarande anläggningar påverkas så lär kronans utveckling inte glädja någon av oss som har vår lön i svenska kronor...
Elproblemet beror till stor del på att det inte investerats tillräcklig i elledningar till kund. Av någon anledning verkar det viktigare att exportera till Tyskland.

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
961
anonymous
A

Tillbaka
Topp