Svenska kronan är rekordlåg 2

Jag tror inte att det blir någon rejäl höjning pga ränteökningen.
Se bara på Norge med sina 3 räntehöjningar på ett år, fortsatt att försvagat sig.
Sverige kommer fortsatt ha för låg ränta.
Större risk att det blir en försvagning om räntan inte höjs för nu har marknaden redan förutsatt en räntehöjning till årskiftet.
Så många länder som justerat räntorna det sista och inte gjort någon större påverkan på deras valutor.
Fast det verkar som det blir en förstärkning. Det ör ju inte bara räntan för ärlighetens namn är Sek alldeles för låg och tvärtom när det gäller bath.
Det syns en positiv trend på Sek men ingen kan veta hur det blir, jag gissar Sek kommer upp en bit. :D

Fast det verkar som det blir en förstärkning. Det ör ju inte bara räntan för ärlighetens namn är Sek alldeles för låg och tvärtom när det gäller bath.
Det syns en positiv trend på Sek men ingen kan veta hur det blir, jag gissar Sek kommer upp en bit. :D
Dom säger detsamma om NOK, Norge har tom tillväxt tal med över 50 på pmi och ränta på +1,5% nu efter 3 räntehöjningar, Sverige låg ju på under 50 pmi vilket betyder negativ tillväxt sista undersökningen.
Men fortsatt fortsätter NOK ner och ekonomerna kliar sig i huvudet.

Även en massa andra länder, främst USA som påverkar hela världen.

Kan bli en turbulent vecka då många riksbanker har möten om räntan.

Den höga dollarkurs som nu är spär på priset för att köpa olja.
För många länder är en dyr dollar ännu en extra belastning för inköp av oljan.
I verkligheten en höjning på 20-30% mer än vad oljan stiger i pris.

Sverige är ett sånt land.

Knappt en fjärdedel av svenskarna vill byta kronan mot euron. Det visar en undersökning som TV4 tagit fram tillsammans med Verian, före detta Sifo. Trots den svaga kronan har motståndet mot euron ökat sedan den förra mätningen i höstas.

Kronan är undervärderad och ska stärkas, men räkna inte med en vändning förrän efter sommaren. Det skriver Handelsbanken i en prognosuppdatering.

Som det låtit de senaste ca 15 åren då alltså.

"Kronan är rekordsvag.
Att byta till euro vore därför ovanligt dyrt och dumt.
Lägg till den euro-plåga som européer gått igenom.
Istället borde vi lyssna på Schweiz eller farbrorn på min kemtvätt. "

"Kronan är rekordsvag.
Att byta till euro vore därför ovanligt dyrt och dumt.
Lägg till den euro-plåga som européer gått igenom.
Istället borde vi lyssna på Schweiz eller farbrorn på min kemtvätt. "

Borde vara ett uppvaknande om något för alla de idioter som röstade nej till EURON .

Vi hade fått massor av mera baht för för våra pengar nu om vi hade gått med på 8.50.

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
961
anonymous
A

Tillbaka
Topp