Husbygge i Phimai

Riktigt snyggt!

Jag ser att ni, liksom vi, inte har några överskåp i köket. Jag försökte, utan att lyckas, lobba för det i vårt hus då jag tycker om att få undan saker. Men köket var tydligen inte mina domäner....;)

Nu har jag dock hittat snygga hyllor som verkar kunna accepteras av kökschefen, vi får se hur det går.

Återigen, snyggt hus. Och tack för att du delar med dig.
Tackar! Ville haft ett överskåp, men planering av fönster satte stopp för det;)
Men helt ok utan.

Funderar på en köksö med draglådor på ena sidan och barstolar på andra:)

Tack för inbjudan @Micke.T :wai: det skulle va jätteroligt:). Och vem vet, efter vårt besök snackar du flytande Thai;)
Med en Chang kanske.
Ja har märkt att det går lättare med Thailändskan med några chang men det beror nog på att man tänker inte efter innan då hur man skall säga utan hämningarna släpper och man bara pratar ;)

Med en Chang kanske.
Ja har märkt att det går lättare med Thailändskan med några chang men det beror nog på att man tänker inte efter innan då hur man skall säga utan hämningarna släpper och man bara pratar ;)
Som med skriverierna på forumet då... 5555

Funny.gif

Tack Janne:)
Har inte köpt så mycket möbler, en liten skinnsoffa och köksbord samt sängmöbler.

När vi fick besök sköt dom undan soffan och satt på golvet:confused::D;)
Kommer köpa mer möbler och lull lull nästa gång, fanns inte så mycket tid denna vända;)
20170913_190251.jpg
20170918_201600.jpg
20170911_192553.jpg

Barnen fick dela säng denna vända, kommer bli gästrum.
20170913_193459.jpg

Som sagt inga märkvärdiga möbler, blir bättre nästa vända.
Måste ju bo in sig:D;)

20170909_140011.jpg
Det blev ju fint hus både inne och ute. Tack @Micke.T för att du delar med dig.

Som med skriverierna på forumet då... 5555

Funny.gif
Nä dom går sämre, helst stavningen.
Iallafall för egen del, då min inläggsfrekvens är nog lika hög nyckter som onyckter ;)

Fast var ett tag sen man var så full och skrev på forum så man inte själv förstod vad som stod dagen efter, men det var vanligt för par år sen ;)

Eller om du menar tänker efter, jo ja står oftast för det ja har skrivit, även om ja kan låta elakare i ett visst tillstånd men då har jag nog hållit inne på det ja ville ha sagt ;)

Med en Chang kanske.
Så vart det för mig också i början,, man va blyg för att göra bort sig, och det gjorde jag mer än en gång till deras glädje, bara se det som att du gjorde (pratade) så att de skrattade så de pissade på sig, värt mycket se det, kan jag lova.

Nä dom går sämre, helst stavningen.
Iallafall för egen del, då min inläggsfrekvens är nog lika hög nyckter som onyckter ;)

Fast var ett tag sen man var så full och skrev på forum så man inte själv förstod vad som stod dagen efter, men det var vanligt för par år sen ;)

Eller om du menar tänker efter, jo ja står oftast för det ja har skrivit, även om ja kan låta elakare i ett visst tillstånd men då har jag nog hållit inne på det ja ville ha sagt ;)
Menade egentligen ingenting...??
Ville bara garva lite och då passar det bra att småretas lite med dig bland annat... 5555

(Men absolut är det en tanke på tidigare skriverier inblandat...) :nod::nod:

Så vart det för mig också i början,, man va blyg för att göra bort sig, och det gjorde jag mer än en gång till deras glädje, bara se det som att du gjorde (pratade) så att de skrattade så de pissade på sig, värt mycket se det, kan jag lova.
Ja gjort bort sig har man gjort i uttal.
skulle säga vackert leende till en tjej utanför 7/11 och sa Jim soai, fel uttal och tjejerna vid matvagnen tog sig för munnen och gapskrattade och min thai polare sa Jonas du sa just att hon hade vacker F!tt@.
Eller beställde Nam Soam, avlopps vatten 5555.

Men man tänker också för mycket nu i början iallafall hur säger jag det här helt korrekt, med ett par öl blir det inte grammatiskt korrekt och man pratar på utan att grubbla och det blir förståeligt för det är inte många thai som pratar som man lär sig på skolan ;)

Menade egentligen ingenting...??
Ville bara garva lite och då passar det bra att småretas lite med dig bland annat... 5555

(Men absolut är det en tanke på tidigare skriverier inblandat...) :nod::nod:
Ja dom var hemska ibland, kunde lika gärna vart på Kinesiska ibland helst när man bodde i byn ;)
Satt själv många gånger och försökte klura ut vad jag hade skrivit ;)

Tyckte att jag var en "fena" på Thai och tänkte mig inte riktigt för en gång för länge sen..

Under den första tiden med frugan ville jag "slänga" mig med lite Thai..
Tänkte ju att soai är ju fint att säga till tjejer..
Skulle ju kalla henne för "min sötnos" ungefär..
Så det fick bli Engelska för "min" då med "My" följt av "soai"...
Tyckte ju att det blev skit bra.... Sicken blick jag fick av frugan....??
Fattade ingenting varför hon glodde surt på mig...??

Efter ett tag så fattade jag vad jag sagt.... "Mai Soai".... Hahahaha.....

5555
Tyckte att jag var en "fena" på Thai och tänkte mig inte riktigt för en gång för länge sen..

5555555555

5555 härligt att läsa,, det kommer gå bra för er, bara snacka på..
Ni vet att en banan på Thai är Kloy med visst inslag av R. Jag blev en dag sugen på det, men det blev fel satan, sa att jag ville äta k*k som har näääästan samma uttal.:xmas_smiley::nod:;):D

Det var då hon friade ... :D:D:D

Jag säger det igen @Micke.T STORT GRATTIS huset är väldig fint och sen blir det ännu bättre när DUMBURKEN :eek:anländer ner o du kan sitta framför den o bli matat av Thai SOAP med ZERO i handen:cool:,kan bet bli bättre tror inte det.
Nu är det bara att vänta på alla pensionpengarna från Sverige då har du något att se fram emot:rolleyes: i Thailand o leva som en kung;):D:D

Ja får hålla med ett riktigt fint hus, hade kunnat tänkt mig bygga en liknande sommarstuga så man slapp obekvämligheterna när man är i byn.
Kanske besöken hos svärföräldrarna kunde bli trevligare ;)

Jättefint bygge och kul att följa tråden.
Ps såg att det var rejält kök inomhus,
Får man fråga vad ett sådant kostar?
Är intresserad för vi har bara något provisoriskt inomhus än så länge men det blir väl riktigt kök här också.

Tillbaka
Topp