Husbygge i Phimai

20170505_144229.jpg
Här huserar vi hos gammelmormor funkar bra tycker jag saknar ac men funkar med fläkt;)
Ja om det inte blir strömavbrott:rolleyes:

VA det den poolen ni fyllde igen?
Vad gav du för poolen, har funderat på pool men skall man ha nått med kvalité 800000b och uppåt, känns onödigt för min del tills den dag vi väljer å flytta hit.

Japp, vi fyllde igen poolen för ett år sedan efter 11 års nyttjande, numera är det en basketkorg där :)

Jag tror vi gav runt 800,000 och lägger man till något pumpbyte och lite förbrukningsartiklar så hamnar vi nog på över 100,000 Baht per år. De första 4 åren, när vi verkligen bodde här, så var det bra valuta för pengarna och de första 2 åren efter vi flyttat till Bkk var det väl fortfarande OK då framförallt dottern ofta simmade när vi var på besök. De sista tre åren snittade vi nog på 5 plask om året och 20,000 baht per dopp känns lite saftigt även om det ser coolt ut med en pool :)

Gällande alla diskussioner om huruvida det är rätt eller fel att bygga hus på vischan så är det en intressant diskussion men känns inte som den passar in här.

image.jpeg.13889d4ed75a31336342ea1a7a21ddc8.jpg

Första gången jag var i hennes hemby så hade det precis regnat och krypen började komma,
Det var småkryp överallt inomhus.
Skalbaggar ramlade i håret så man fick kamma ut dem ödleägg ramlade i kaffet och golvet såg levande ut av alla kryp.
Aldrig förr eller senare sett något liknande men då var det bara och bita i sura äpplet och sova där i ett par veckor.
Nät är en suverän uppfinning
Antagligen på pga pii då hennes brorsa hade hängt sig och det var begravning.
I övrigt har det varit fint där och vi till och med köpte 3,5 rai mark som vi lyfte med 130 lass jord.
Men som sagt vem skall man prata med?
Gumman hade släkt även i Bangkok och efter dussintals husvisningar så fastnade vi i Bang sare,
Tänkt om vi köpt i Bangkok innan översvämningen? de flesta områden var precis vid floden.
Borde nog starta en tråd första gången i hennes hemby eller är det försent?

Senast ändrad:
Första gången jag var i hennes hemby så hade det precis regnat och krypen började komma,
Det var småkryp överallt inomhus.
Skalbaggar ramlade i håret så man fick kamma ut dem ödleägg ramlade i kaffet och golvet såg levande ut av alla kryp.
Aldrig förr eller senare sett något liknande men då var det bara och bita i sura äpplet och sova där i ett par veckor.
Nät är en suverän uppfinning
Antagligen på pga pii då hennes brorsa hade hängt sig och det var begravning.
I övrigt har det varit fint där och vi till och med köpte 3,5 rai mark som vi lyfte med 130 lass jord.
Men som sagt vem skall man prata med?
Gumman hade släkt även i Bangkok och efter dussintals husvisningar så fastnade vi i Bang sare,
Tänkt om vi köpt i Bangkok innan översvämningen? de flesta områden var precis vid floden.
Borde nog starta en tråd första gången i hennes hemby eller är det försent?

Inte för sent. Kör på

Jag håller med, jag byggde en egen toalett att använda under byggtiden, det tog ju ett år. Du kan få en anständig toalett för några tusen baht.
Detta va på en bilfirma;)
Hemma hos gammelmormor finns spoltoa:)om än läbbig men funkar för mig, har åxå installerat dusch med värme men är rätt skönt å skopa vatten:D

Detta va på en bilfirma;)
Hemma hos gammelmormor finns spoltoa:)om än läbbig men funkar för mig, har åxå installerat dusch med värme men är rätt skönt å skopa vatten:D
Vi hade farangdass (även det rosa) redan från början i vårt första hus, annars hade jag vägrat. Jag håller med @micke T att göra nr 2 på ett Robin Hood dass sker enbart i yttersta nödfall. Men rövduschen kan vara bra om papper saknas vilket ju sker alltsom oftast.

Tillbaka
Topp