Husbygge i Phimai

Ja, det är konstigt egentligen, har nog inte sett en enda byggtråd som inte har genererat någon form av aversion, märkligt egentligen.:)
Jag bara svarade @Micke.T på hans inlägg där han taggade mig, sen fortsätter ju alla andra tjöta som inte hade med det att göra så jag måste svara.
Annars är det ju samma gamla ältande, förstår igentligen inte varför alla andra var tvugna att skriva inlägg, och svara på mitt för det är ju bara gammal skåpmat som har diskuterats 100gngr, vet redan allas åsikter i den saken, men jag kan inte låta bli om ett inlägg är direkt riktat till mig, det är ohyfsat.

Den ena är rädd för att köpa och den andra flyttar runt som om han vore jagad av myndigheterna..
Inget att lyssna på säger jag... Ha, ha, ha....
Ja 2 flytter blir det nog till innan jag är klar med mitt flyttande, fast kanske inte jag som är den skyldige till flyttandet ;)

Risken finns naturligtvis men inse att det faktiskt finns folk som bor däruppe och faktiskt trivs alldeles utmärkt. Så @micke T tro inte på dom som målar f*n på väggen. Du känner bäst vad du själv kan, själv känner jag ett par svenskar i vår by som trivs alldeles utmärkt och aldrig skulle kunna tänka sig att flytta därifrån. Lyssna inte på domedagsprofeterna, men i en del fall har dom säkert rätt.
Klart att det finns folk som trivs.
Anl att jag ältar detta lite är för att bla du och nu MickeT målar upp en paradis bild av något ni ju faktiskt inte känner till.
Har man inte bott i Thailand på heltid så kan man inte ens föreställa sig hur det verkligen är. Bara det jag ville säga.
Lycka till båda 2.

Gott att vi alla känner olika kan ju inte sia om framtiden om det nu blir att vi inte trivs är det ju inte värre än att vi får flytta på oss;)
Regnet kom här, strömmen gick i flera timmar å hett som fn får hoppas det inte blev som när dom byggde muren:);)
received_764490553731789.jpeg
received_764490557065122.jpeg

Får la åka ner å spela golf i Hua Hin den dagen;):D

För våran del.
Kände att i hennes hemby vill jag inte bo för ingen kunde Engelska ens.
Och stan Nakhon si thammaret låg kanske 50-100km bort.
Ingen feststad precis.
Vi byggde istället i Turiststället Bang Sare för över 700 000kr och mer kommer till.
Men även om hon skulle dra och ta huset så har jag inte haft det så bra ekonomiskt innan jag träffade henne som nu.
Som ungkarl så levde man för dagen.
Förhoppningen är och skriva över den på dottern en dag men då skall den vara betald.

Senast ändrad:
För våran del.
Kände att i hennes hemby vill jag inte bo för ingen kunde Engelska ens.
Och stan Nakhon si thammaret låg kanske 50-100km bort.
Ingen feststad precis.
Vi byggde istället i Turiststället Bang Sare för över 700 000kr och mer kommer till.
Men även om hon skulle dra och ta huset så har jag inte haft det så bra ekonomiskt innan jag träffade henne som nu.
Som ungkarl så levde man för dagen.
Förhoppningen är och skriva över den på dottern en dag men då skall den vara betald.

Jaha har du också hus i Bang Saray? Det är bra där tycker jag. Vårt hus ligger ut efter 332an ca 3km upp från Sukhomvit (Jack Jay)

Regnet uteblev efter ett tag så ingen syndaflod i byn;)värre va det med åskan:eek:sällan sett å hört sådana blixtar och åsksmällar, strömmen gick i 4 timmar nästan så man är sugen på att köpa ett diesel aggregat i förebyggande syfte när strömmen går:)va som i en bastu när fläktar slutade fungera i huset:D

Får du ursäkta mig men jag hänger inte riktigt med, hur kom pengar och fruns inkomst in?
Menar du att jag hade trivits bättre att bo där uppe ifall om mitt ex hade tjänat mer pengar?
Förstår ingenting, dock hade vi inga ekonomiska problem under bygget så det var ingen orsak till att jag inte trivdes bland risfälten.
Husbygget överhuvudtaget var inte en anledning till att jag inte trivdes där uppe.

Som sagt det kommer en vardag med, det du upplever nu när ni kommer på besök är inte vardagslivet.

Kanske du kommer trivas där och trivs med det livet, jag bara säger förväxla inte livet att leva där uppe med livet när ni kommer på besök.

Säkert många som tagit ledigt från sina vardagsysslor när ni är där och är med, men det är ju inte deras normala vardagsliv, även i Isaan måste folk jobba, men du märker väl om du kommer trivas där när du väl ha flyttat men tro för guds skull inte det kommer vara som ettårligt besök, då tar dom nog sig lite extra tid för att kunna vara med er.
VA inget illa menat mot dig, vad jag menade var att frugan har pengar å skulle kunna bygga i hembyn utan mig.
Håller med dig om att uppehålla sig där man vantrivs är vansinne, jag har startat allt detta med tron på att det är mitt paradis men finns ju inga garantier för det om 10 år;) men måste tro på och följa mina känslor här och nu:)

Tillbaka
Topp