Husbygge i Phimai

Chefen övervakar så gubbarna jobbar:D
20170509_092741.jpg

20170509_092203.jpg
20170509_094942.jpg
20170509_093906.jpg

Den dagen vi ska börja bygga ska jag ha en liten hydda på byggplatsen..??

Där ska jag hänga upp en hängmatta och ha en kyllåda fylld med öl..
Sen ska jag övervaka kan jag lova... Ha, ha, ha...

Den dagen vi ska börja bygga ska jag ha en liten hydda på byggplatsen..??

Där ska jag hänga upp en hängmatta och ha en kyllåda fylld med öl..
Sen ska jag övervaka kan jag lova... Ha, ha, ha...
Hantverkares mardröm:p halvpackad övervakare:Dkunde jag bäst själv byggde jag själv;)

Lycka till med letandet, alltid roligt kolla efter grejer ;) Do home är bra tycker jag har en hel del. Sedan har du ju även Home pro (dock inte lika mycket byggmaterial) och Global House.

Bra med bilder på byggen i th tack,men varför inte använda fiberduk å någon sorts grus på när man gjuter grunden.Jag förstår inte så mycket om byggnationer i th ,men finns många olika åsikter hur man bygger rätt eller billigt förmodrar jag .Stort tack till dig med fina bilder inspirerande för mig

Bra med bilder på byggen i th tack,men varför inte använda fiberduk å någon sorts grus på när man gjuter grunden.Jag förstår inte så mycket om byggnationer i th ,men finns många olika åsikter hur man bygger rätt eller billigt förmodrar jag .Stort tack till dig med fina bilder inspirerande för mig
Du har helt rätt, då slipper man fukt i botten plattan.

Det är ju oftast lera, så stabiliserar man med grus och en fiberduk så inte leran tränger in i gruset blir det ju stabilare ...

Det kommer;) ingen fiberduk men grus och en vet inte vad den kallas men ser ut som frigolit på bottenplattan före gjutningen;):)

Lycka till med letandet, alltid roligt kolla efter grejer ;) Do home är bra tycker jag har en hel del. Sedan har du ju även Home pro (dock inte lika mycket byggmaterial) och Global House.
Vilket busväder i korat åska å ösregn:confused:
Blev helt vimmelkantig av alla saker på do home;):Dsedan hade vi en som sprang efter som en skugga, bad vänligt men bestämt att behöver vi hjälp ropar vi;)sen vart det lugnt:)

Tillbaka
Topp