Husbygge i Phimai

Det där att isolera förstår jag inte riktigt och tjockleken av glas. För mig är frisk luft viktigast, isolerar inga rum, fönstren står öppna ändå dag som natt. Visst är det varmt ibland men fläckt funkar ju.
Skulle aldrig sova i ett bunker utan luftutbyte hela tiden. I Sverige är ju ett stort hälsoproblem luftkvaliteten när man försöker spara energi. För den hälsorisken vill jag inte ha här. Friak luft skall det vara, än har jag inte behövt ac men blur det olidligt så skaffar jag en och använder bara då när det är som varmast.
Försök vänja er vid värmen det går jag lovar.

Det där att isolera förstår jag inte riktigt och tjockleken av glas. För mig är frisk luft viktigast, isolerar inga rum, fönstren står öppna ändå dag som natt. Visst är det varmt ibland men fläckt funkar ju.
Skulle aldrig sova i ett bunker utan luftutbyte hela tiden. I Sverige är ju ett stort hälsoproblem luftkvaliteten när man försöker spara energi. För den hälsorisken vill jag inte ha här. Friak luft skall det vara, än har jag inte behövt ac men blur det olidligt så skaffar jag en och använder bara då när det är som varmast.
Försök vänja er vid värmen det går jag lovar.
När det är som varmast i Mars och April så stänger jag fönstren över dagen ute 39-40c inne ca 26-28c sitter ute på altanen och njuter frugan är inne och njuter. Sen öppnar jag igen vid 18:00ca och fläktar funkar för mig och frugan.

Nu skall det fyllas upp med cement sen börjar det roliga;)nivåskillnader är för badrummen och uteplatser:)
20170519_175032.jpg
20170519_175157.jpg
20170519_175127.jpg

Ikväll blir det grillat och några bärs;)en falang c med fru kommer över för att utbyta erfarenheter i husbygge:D han tog byggaren vi egentligen skulle ha, glad att vi inte tog den bygg gubben;) huset blev bra men rejält saltad nota och 4 månader försenat
20170519_204629.jpg
:confused:;)
20170519_183925.jpg

Ikväll blir det grillat och några bärs;)en falang c med fru kommer över för att utbyta erfarenheter i husbygge:D han tog byggaren vi egentligen skulle ha, glad att vi inte tog den bygg gubben;) huset blev bra men rejält saltad nota och 4 månader försenat
20170519_204629.jpg
:confused:;)
20170519_183925.jpg
Drick inte förmycket du ska jobba imorgon:beer::cool:

Blir det Tha Mall? Finns ju Snow and Ice planet numera också kan vara kul kolla in.
Frågan om det är så spännande för oss Svenskar ;)
Har ju en snölandskaps attraktion i Bangkok med sen tidigare, öppnat ett snowland nu i Pattaya och skridskorink inne på Harborland, har även ett ställe som heter frost med is, IKEA varuhuset i Bangkok har med skridskorink och nu då Korat, kanske lockar Thaiturister?
Men som Svensk är det väl föga kul, dock skall jag nog ta med fru och son att åka skridskor i Pattaya när jag kommer hem ;) men frost har jag sagt att dom får besöka själva.

Japp , det får man nog av under vintern här hemma , finns bara en anledning att stanna här över vintern ,, JAKTEN !! Så länge jag kan tillbe Diana så finner jag glädje i vintern .....en fantastisk natur med massor av vilt

Har ju haft vädret imot oss så bygget går inte enligt plan, men igår kom cement bilen för uppfyllnad av ram;)
20170524_155004.jpg
20170524_151258.jpg

Mr Deng va mäkta imponerad över mitt hårda kroppsarbete:D:p
20170524_160744.jpg

Som vanligt försökte jag bjuda på iskall öl men samma svar som vanligt inte när vi jobbar;):) inget som hindrade mig iallafall törstig som en bäver efter det hårda kroppsarbetet hindrade inte ett glas iskall Leo att slinka ner:D;)
20170524_152812.jpg

Lagom tills vi va färdiga med dagens arbete kom det förbenade regnet igen:mad:
20170524_171308.jpg

Inga sura miner för det, fick ju tillfälle att tacka ja till öl:D:p
20170524_181120.jpg

Förbaskat trevlig familj som bygger för oss även gubbarna som jobbar för mr Deng är goa gubbar och nykterister;):D
20170524_174313.jpg

Den stora pojken fattade tycke för frun till sonen i familjen:)

Tillbaka
Topp