Husbygge i Phimai

Fick veta för en timma sedan att dom vill ha kvar mig minst 1 dygn till:confused:har infektionsvärde på över 108 skall ligga under 5:(men fick lite permission å köpa lite snus å livets dryck:p:D;)
20170604_124903.jpg
Segt men nödvädigt, hoppas du kryar på dig och får åka hem imorgon.

Fick veta för en timma sedan att dom vill ha kvar mig minst 1 dygn till:confused:har infektionsvärde på över 108 skall ligga under 5:(men fick lite permission å köpa lite snus å livets dryck:p:D;)
20170604_124903.jpg

Tur dem inte skickade hem dig med så höga värde. När men fru fick dubbelsidig lunginflammation efter första barnet föddes trodde dem att det var från nedre regionerna. Men allt såg bra ut men med infektionsvärde på nära 300. Hon ville lägga in frugan men min fru ville inte. Hon sa åk hem då men kom tillbaks i morgon kl 7:00. På vägen tillbaks gick jag förbi vanliga akuten, en läkare hörde storryn och sa hon ska inte hem innan jag undersökt henne. Efter en minut sa han, tror det är lunginflammation , du ska göra lungröntgen och lite prover till. Mycket riktigt. Då får du medicin och kan åka hem. Hon var betydligt bättre nästa morgon. Hon kunde ju gått allvarliga men.

Så stanna tills de vet vad det är.

Jag åker den 18/6, nästa söndag
Jag hade gärna åkt ner igen, känns märkligt att inte få vara med och se huset ta form men men, efter som vi valde att börja bygget när vi gjorde visste jag förutsättningarna. får ge mig till hösten desto roligare att åka ner och inreda huset:)

Jag hade gärna åkt ner igen, känns märkligt att inte få vara med och se huset ta form men men, efter som vi valde att börja bygget när vi gjorde visste jag förutsättningarna. får ge mig till hösten desto roligare att åka ner och inreda huset:)
När är slutdatum? Fast antar det är pålagt en del tid nu med tanke på det dåliga vädret.

När är slutdatum? Fast antar det är pålagt en del tid nu med tanke på det dåliga vädret.
Vi har väl inte spikat någon datum annat än att jag uttryckt att jag vill ha det färdigt till oktober november när vi skall ner, har åxå sagt jobba lugnt så det blir bra;)3 månader trodde byggherren förstod ganska snabbt att det inte kommer hända med det regnet som kommit. Men så fort taket kommer upp är ju inte regnet nått problem:):):)

Vi har väl inte spikat någon datum annat än att jag uttryckt att jag vill ha det färdigt till oktober november när vi skall ner, har åxå sagt jobba lugnt så det blir bra;)3 månader trodde byggherren förstod ganska snabbt att det inte kommer hända med det regnet som kommit. Men så fort taket kommer upp är ju inte regnet nått problem:):):)
Såhär såg huset jag höll på och bygga ut efter 10 månader, efter 3 månader såg det väl ungefär ut som ditt gör nu ;)
Längre än så kom vi inte här stoppades bygget och det blev skiljsmässa men det är jag glad för idag då livet har blivit mycket bättre sen dess fast huset hade ju vart fint och fått klart någon annanstans nu istället ;)
Framsidan.jpg

Såhär såg huset jag höll på och bygga ut efter 10 månader, efter 3 månader såg det väl ungefär ut som ditt gör nu ;)
Längre än så kom vi inte här stoppades bygget och det blev skiljsmässa men det är jag glad för idag då livet har blivit mycket bättre sen dess fast huset hade ju vart fint och fått klart någon annanstans nu istället ;)
Framsidan.jpg
Ja det va inget litet hus;)på många sätt synd å skam att du aldrig fick se det färdigt, men som du skrivit vad som hände där hade jag åxå dragit fort som en avlöning, och på sätt å vis tur i oturen för du hade förmodligen aldrig trivts där i ödebyggden;)möjligt en just sommarstuga:Dnä tycker du verkar hittat rätt med henne du lever med idag och har ett bra liv bara att gratulera:)

Framsidan.jpg
Det var rejält och måste ha kostat multum.
Livet är hårt ibland men stärker eller hur man nu säger?
Gott att du ser det positivt.

Det var rejält och måste ha kostat multum.
Livet är hårt ibland men stärker eller hur man nu säger?
Gott att du ser det positivt.
Huset var på fastpris och skulle gå på 2.1 millioner baht, hade 2 byggbolag som fick lägga bud.
Jag stoppade bygget efter 1 million baht, sen fick jag betala 60.000 baht till för att byggmästaren skulle få betalt av några skulder på varor som redan vart beställda, så multum vart det inte.
Inget jag gråter över.

Var lite bättre växelkurs då 5.5 för Nok idag hade det ju blivit betydligt dyrare.

Tillbaka
Topp