Husbygge i Phimai

Tackar för det,
Vi satte en budget på 350k och har lyckats hålla oss till den, helt klart går det att bygga mycket dyrare, men tycker vi fått en standard vi är nöjda med för denna budget.

Något som jag kan känna som byggt på distans, är väl att vara på plats under bygget hade varit önskvärt, men har gått över förväntan med frugans hjälp i kontakt med bygg gubben via telefon.

Mycket samtal och bilder har det blivit, frugan är nog den som är mest glad att det är över.
Verkar som ett överkomligt pris!Kul tråd.Tack för den!

Micke. T det har varit roligt att följa din tråd. Vi har haft målarna här och det är väl en månad kvar av bygget. Här görs alltig i hantverk, dörrar, fönster skåp m m allt, hoppas det blir bra.
Kommer med en liten bildkavalkad sedan men har velat följa ditt, det här varit intressant och även lärorikt. Hoppas ni trivs jättebra i ert nya hus för övrigt önskar jag lycka till framöver.
Roligt när folk vill bjuda på!!!

Nu har dom åtgärdat lite backjobb och börjat packa ihop sitt bråte och avlägsnat från tomten.

Nästa gång vi åker ner skall trädgården iordningställas:)
FB_IMG_1506611402305.jpg
FB_IMG_1506611397293.jpg
FB_IMG_1506611389878.jpg
FB_IMG_1506611385501.jpg

Otroligt vackert hus, gillar stilen mycket.

Har du inga bilder inifrån, nu med lite möbler?
Tack Janne:)
Har inte köpt så mycket möbler, en liten skinnsoffa och köksbord samt sängmöbler.

När vi fick besök sköt dom undan soffan och satt på golvet:confused::D;)
Kommer köpa mer möbler och lull lull nästa gång, fanns inte så mycket tid denna vända;)
20170913_190251.jpg
20170918_201600.jpg
20170911_192553.jpg

Barnen fick dela säng denna vända, kommer bli gästrum.
20170913_193459.jpg

Som sagt inga märkvärdiga möbler, blir bättre nästa vända.
Måste ju bo in sig:D;)

20170909_140011.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Super fint inne också ... grattis Micke

Vad gillade du färgen på toppen av huset, du var väl lite orolig?

Riktigt snyggt!

Jag ser att ni, liksom vi, inte har några överskåp i köket. Jag försökte, utan att lyckas, lobba för det i vårt hus då jag tycker om att få undan saker. Men köket var tydligen inte mina domäner....;)

Nu har jag dock hittat snygga hyllor som verkar kunna accepteras av kökschefen, vi får se hur det går.

Återigen, snyggt hus. Och tack för att du delar med dig.

Tillbaka
Topp