Husbygge i Phimai

 
Att kött, kakor och öl kan få fötter ibland händer hos oss också, men det kan vi leva med. Har aldrig hänt att det varit helt länsat utan det har saknats lite bara. Vi låser aldrig köksdelen när vi är borta, däremot sovrumsdelen låses alltid- om inte för att om något saknas så vet man att man bara har sig själv att skylla. TVrum/badrum låses ibland, finns brorsöner mfl som gillar att husera där mellan varven. Frugan gillar att ha folk omkring sig. Och Låsa o låsa förresten, är ju ett papphus så en riktig tjuv tar sig in plättlätt.:(
Edit. När vi är i sverige är det förstås ingen som har tillträde in i huset, bil och moppe står i TV-rummet. För att sköta trädgården osv behövs ingen nyckel
Lite borta kan innebära stor irritation.
Kompisen berättade att han köpt fint fläsk och skulle göra fläsk med löksås. Han började laga maten och fixa med såsen först å när den va klar öppnade han kylen för att ta fram fläsket....
 
Lite borta kan innebära stor irritation.
Kompisen berättade att han köpt fint fläsk och skulle göra fläsk med löksås. Han började laga maten och fixa med såsen först å när den va klar öppnade han kylen för att ta fram fläsket....
Som sagt jag har aldrig varit sniken, men just det du skriver gör mig vansinnig. Att påbörja en anrättning och va sugen som f*n, och stjärnan i rätten saknas:mad:
 
Lite borta kan innebära stor irritation.
Kompisen berättade att han köpt fint fläsk och skulle göra fläsk med löksås. Han började laga maten och fixa med såsen först å när den va klar öppnade han kylen för att ta fram fläsket....
Vi har promenadavstånd till fläsk och fisk på marknaden så det är bara färdiglagat som inte ätits upp som hamnar i kylen.
Om det nu hittar dit, oftast blir det stående i värmen och det hjälper inte och klaga.
 
Bra då känner jag mig inte ensam. Köpte också en E lux 25 papp men inbillar mig att det blir rent. Har faktiskt tröttnat på maskiner som inte är maskiner utan bara blandar saker, nu var jag elak men vi lever faktiskt på... just nu :D
Blir en riktig när vi kommer ner också, de billigare håller inte måttet.
 
Lite uppdaterade bilder på stugan i los;)
20181106_083739.jpg

Ungarna fick thaifrilla:love_transparent:
20181106_155254.jpg

Gräsmattan har tagit sig över förväntan, så robotklipparen får snart göra jobbet:pför jag har väl sagt att jag är lat:)
20181105_090507.jpg


20181106_084010.jpg


20181106_083922.jpg


20181106_083832.jpg
 
Phimai är en fin liten stad tycker jag , var in där på en fika i februari , händer att jag tar ett avstickare dit när jag drar söderut på 2an , Har väl ca en timme dit från Phon , sen brukar det bli Korat och sen direkt ner till Fiskebyn , så blir det den 17e denna månad
 
Att kött, kakor och öl kan få fötter ibland händer hos oss också, men det kan vi leva med. Har aldrig hänt att det varit helt länsat utan det har saknats lite bara. Vi låser aldrig köksdelen när vi är borta, däremot sovrumsdelen låses alltid- om inte för att om något saknas så vet man att man bara har sig själv att skylla. TVrum/badrum låses ibland, finns brorsöner mfl som gillar att husera där mellan varven. Frugan gillar att ha folk omkring sig. Och Låsa o låsa förresten, är ju ett papphus så en riktig tjuv tar sig in plättlätt.:(
Edit. När vi är i sverige är det förstås ingen som har tillträde in i huset, bil och moppe står i TV-rummet. För att sköta trädgården osv behövs ingen nyckel
Skulle jag aldrig acceptera ,dvs att de går och plockar i vår kyl , men de kan fråga , det är en annan sak . har hänt En gång , händer aldrig mer hos oss , det fick svärfar veta av mig samt frugan ,fråga så får han , annars dra åt helv.
 
Frugan har anlitat många som får betalt för att kapa gräs med en trimmer. Vad hände?? Jag såg eländet, fick ringa frugan, så hon kom och var förbannad. Dom fick foten!!! Det är inte så svårt att fixa detta, men är man slarvig, så är det inte så mycket att göra åt. Har man dessutom 5000/kvm mark, så blir det en del. Samt ibland växer det så det knakar. Jättekul att hålla på med.
 
Snyggt hus men attan vilken stor tomt, du måste gilla att hålla på i trädgården?
Får rysningar bara av att se bilderna, hua va mycke jobb.
Jag testade på farmarlivet idag :eek:
Plockat ris därefter klippt gräsmattan;)inget för mig i värmen:p
Trivdes bättre med damerna i skuggan;)
20181107_125746.jpg
20181107_125650.jpg
Barnen va nöjda, fick åka tuk tuk:)
20181107_125427.jpg

Efter en lång och varm dag med att fylla säckar med ris, ville barnen bada. Snäll pappa som jag är, så fick dom som dom ville:p:)
20181107_152459.jpg

@nmax tomten ser större ut än vad den är;)men håller med, bättre att ta en kall å se andra jobba:)
 
Jag testade på farmarlivet idag :eek:
Plockat ris därefter klippt gräsmattan;)inget för mig i värmen:p
Trivdes bättre med damerna i skuggan;)
20181107_125746.jpg
20181107_125650.jpg
Barnen va nöjda, fick åka tuk tuk:)
20181107_125427.jpg

Efter en lång och varm dag med att fylla säckar med ris, ville barnen bada. Snäll pappa som jag är, så fick dom som dom ville:p:)
20181107_152459.jpg

@nmax tomten ser större ut än vad den är;)men håller med, bättre att ta en kall å se andra jobba:)

Ser härligt ut! Skrattade när jag såg barnen bada. Min son brukar bada i en likadan balja då vi är uppe i spenaten.
 
 
 
Tillbaka
Topp