Insamling av OT-inlägg från diverse trådar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Janne " sa:
Kan vara så enkelt att det är som att vara :police: Man får utstå mycket kritik för att man gör det man ska göra och gör man det inte får man kritik för det så kanske ganska enkelt att man lackar ur (om det nu är det) ...

Det är med stort intresse jag har läst era inlägg och vi är absolut väldigt olika och reagerar olika. Visst måste lite pikar och småspydigheter accepteras, men jag personligen har väldigt svårt att acceptera direkta personangrepp. Då kan det lätt liknas vid mobbing och det tror jag inte att någon av oss vill medverka till. Sådana tilltag (som tack och lov är väldigt sällsynta) kommer vi att beivra å det bestämdaste. Det är ju faktiskt så enkelt som att man kontrolläser vad man har skrivit och tänker efter lite innan man trycker på "Posta" knappen.

Bertil lovade i sitt sista PM att höra av sig till mig när han har kommit hem igen. Gör han det så skall jag försöka övertala honom att stanna kvar och jag hoppas att han går med på detta. Och jag skall i så fall försöka förklara för honom att vissa reagerar på versalerna. Jag hoppas i alla fall också att han stannar kvar.

Det finns större problem än detta anser jag som vi kanske skulle diskutera,
Söndagskväll kokande i globen Sverige tar vm guld STORT för alla svenskar.

Samtidigt i Husby utbränd bil kravaller kaos.
polisen går till attack mot hundar kvinnor barn,

Vart tog glädjen vägen ?

Sverige är inte som det varit,

"magnusjansson " sa:
Det finns större problem än detta anser jag som vi kanske skulle diskutera,
Söndagskväll kokande i globen Sverige tar vm guld STORT för alla svenskar.

Samtidigt i Husby utbränd bil kravaller kaos.
polisen går till attack mot hundar kvinnor barn,

Vart tog glädjen vägen ?

Sverige är inte som det varit,
Självklart är verklighetsproblemen större än de på forumet ...

Sen "polisen går till attack mot hundar kvinnor barn," skulle jag vilja veta vad du hittat, i en kvällstidning?

Jag är inte påläst i ämnet men om det finns huliganer som gör upplopp skadar poliser (tre styck), tänder eld på bildar så polisen måste utrymma 50 personer som bor i närliggande lägenheter ... så vet jag inte om jag tycker det är polisens fel (har de gjort fel ska det ju utredas men oftast är det ju medias vinkling som skapar rubriker).

Dock måste ju orsaken göras något åt!

"Janne " sa:

Sen "polisen går till attack mot hundar kvinnor barn," skulle jag vilja veta vad du hittat, i en kvällstidning?

Jag är inte påläst i ämnet men om det finns huliganer som gör upplopp skadar poliser (tre styck), tänder eld på bildar så polisen måste utrymma 50 personer som bor i närliggande lägenheter ... så vet jag inte om jag tycker det är polisens fel (har de gjort fel ska det ju utredas men oftast är det ju medias vinkling som skapar rubriker).

Det finns inget motsatsförhållande i att glädja sig åt idrottsliga framgångar och engagemang i olika frågor. Man måste kunna ta till sig båda sakerna.

Exakt men upploppen måste man ju ta tag i, inte VM guldet det är ju fixat :)

Anledningen till upploppet var att polisen sköt ihjäl en 69 åring i området förra veckan. Det skulle tas revansch.

"magnusjansson " sa:
Anledningen till upploppet var att polisen sköt ihjäl en 69 åring i området förra veckan. Det skulle tas revansch.
Det utreds ju, men enligt uppgift gjorde han ju utfall mot polisen med macheta, men rykten skapas ju åt olika håll!

"magnusjansson " sa:
Vad menar du att vi ska göra? Bilda ett medborgargarde?

"Janne " sa:

Angående källa vad jag läst och tagit in info om detta Janne,tycker du att i varje inlägg alla medlemmar gör ska vi ange källa.Är det vad du eftersöker när du frågar vilken kvällstidning jag läst.

"Berralund " sa:
Det är med stort intresse jag har läst era inlägg och vi är absolut väldigt olika och reagerar olika. Visst måste lite pikar och småspydigheter accepteras, men jag personligen har väldigt svårt att acceptera direkta personangrepp. Då kan det lätt liknas vid mobbing och det tror jag inte att någon av oss vill medverka till. Sådana tilltag (som tack och lov är väldigt sällsynta) kommer vi att beivra å det bestämdaste. Det är ju faktiskt så enkelt som att man kontrolläser vad man har skrivit och tänker efter lite innan man trycker på "Posta" knappen.

Bertil lovade i sitt sista PM att höra av sig till mig när han har kommit hem igen. Gör han det så skall jag försöka övertala honom att stanna kvar och jag hoppas att han går med på detta. Och jag skall i så fall försöka förklara för honom att vissa reagerar på versalerna. Jag hoppas i alla fall också att han stannar kvar.
Bra berra till Janne kan mycket väl vara så men hur ska vi veta det ? Det har ju varit turbulent som några skriver och flera har blivit beskyllda för att vara just otydliga i sina inlägg med all rätt ibland men t ex sir one i denna tråd och utan att känna han så är då min och säkert fleras åsikt att han har en räv bakom varje öra och för det mesta skriver med just glimten i ögat så om även han kan missförstås visar väl hur svårt det kan vara ibland om man inte visar sin sinnestämning.

En viktig del av en moderators uppgift måste väl ändå vara att vara just tydlig och hjälpa till att skapa en bra stämning på forumet och om man då skriver som Gazton i dessa inlägg hur ska jag som medlem gäst eller eventuellt blivande medlem veta vad han egentligen menar skämtar han eller är han sur och vrång för han lämnar ju verkligt fältet uppe för spekulation om han inte visar det, där borde väl verkligen en moderator föregå med gott exempel och det här det står jag för.

Så utan att göra allt för stor affär av detta nu för förmodar och hoppas jag att det ligger en del ironi i just dessa inlägg men att inte visa det i en tråd som till stor del handlat om just det tycker jag är svagt och dåligt av en moderator.

"Mackfaktorn " sa:
Bra berra till Janne kan mycket väl vara så men hur ska vi veta det ? Det har ju varit turbulent som några skriver och flera har blivit beskyllda för att vara just otydliga i sina inlägg med all rätt ibland men t ex sir one i denna tråd och utan att känna han så är då min och säkert fleras åsikt att han har en räv bakom varje öra och för det mesta skriver med just glimten i ögat så om även han kan missförstås visar väl hur svårt det kan vara ibland om man inte visar sin sinnestämning.

En viktig del av en moderators uppgift måste väl ändå vara att vara just tydlig och hjälpa till att skapa en bra stämning på forumet och om man då skriver som Gazton i dessa inlägg hur ska jag som medlem gäst eller eventuellt blivande medlem veta vad han egentligen menar skämtar han eller är han sur och vrång för han lämnar ju verkligt fältet uppe för spekulation om han inte visar det, där borde väl verkligen en moderator föregå med gott exempel och det här det står jag för.

Så utan att göra allt för stor affär av detta nu för förmodar och hoppas jag att det ligger en del ironi i just dessa inlägg men att inte visa det i en tråd som till stor del handlat om just det tycker jag är svagt och dåligt av en moderator.
Nu fattar inte vad jag kan ha skrivit som fått mig skambänken anvisad.
Visst kan det vara så att jag missuppfattats men jag kan inte komma på i vilket sammanhang. Jag vinnlägger mig om att inte såra någons känslor även om jag ibland uttrycker mitt ogillande inför något jag läser. När så sker så är det inte riktat mot en person utan mer mot en åsikt.
Jag har misstolkats, jag har varit dum och har jag haft fel så har det följts av en ursäkt.

"Sir One " sa:
Tänk efter.... Stora bokstäver för att visa sympati och solidaritet med Bertil, en kille som jag gillar.
Om man retar upp sig på att någon skriver med stora bokstäver så har man nog problem.
I Bertils fall så är det inte fråga om att SKRIKA, han bara gör det. Låt honom vara som han är och vill vara. Tack

BERTIL HAR MITT FULLA STÖD!
Detta inlägg jag menade där jag tolkade det som stöd för BERTIL men Kycklingen tolkade det t ex tvärtom.

"Mackfaktorn " sa:

Håller med till 100% angående moderatorerna ...

"Mackfaktorn " sa:
Detta inlägg jag menade där jag tolkade det som stöd för BERTIL men Kycklingen tolkade det t ex tvärtom.
Ja jag vet att Kycklingen först misstolkade det men det har vi rett ut och hon håller med mig.
En öppen kommunikation fungerar alltid.

"magnusjansson " sa:
Angående källa vad jag läst och tagit in info om detta Janne,tycker du att i varje inlägg alla medlemmar gör ska vi ange källa.Är det vad du eftersöker när du frågar vilken kvällstidning jag läst.
Nej Magnus men om man skriver "polisen går till attack mot hundar kvinnor barn", så känner inte jag igen det i Sverige eller Sthlm, men jag var ju inte i Husby igår. Om man skriver så och om det inte skulle stämma kan ju detta trigga till nya upplopp så att man är lite försiktig vad man skriver eller lägger in källa så att alla kan bedömma trovärdigheten tror jag skulle vara på sin plats!

Tolkningsfrågor är ju alltid svåra att hantera eftersom vi som sagt är olika allihopa.

Eftersom jag har vart medlem här i fyra år nu så kan jag säga så här om Gaztons inlägg t ex "Get a room". Skämt och ironi, ingenting annat. Om han inte håller med mig så lär jag väl råka ut för samma sak, alla kan råka ut för samma omilda "behandling". :nod:

"Janne " sa:

Du skriver att du inte är påläst i ämnet,är det som du skriver egen upplevt !

Ber om ursäkt för ev. Missförstånd gällande mina "skällningar"

Dom är till 100% skrivna med glimten i ögat. :)

"Berralund " sa:
Tolkningsfrågor är ju alltid svåra att hantera eftersom vi som sagt är olika allihopa.

Eftersom jag har vart medlem här i fyra år nu så kan jag säga så här om Gaztons inlägg t ex "Get a room". Skämt och ironi, ingenting annat. Om han inte håller med mig så lär jag väl råka ut för samma sak, alla kan råka ut för samma omilda "behandling". :nod:
Jag uppfattade också Gaztons ord som ett skämt. Speciellt hans sista kommentar till mig som fick mig att garva. Även om ingen smilies var inblandad. :)

Nu heter ju denna tråden blandat men måste vi prata kravaller och forumhyfs i varannat inlägg? Tyckte vi har en bra dialog här men nu vart det jobbigt att följa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

T
Svar
1
Visningar
732
trollet
T

Tillbaka
Topp