Is i ölen ja eller nej

Vad säger vi om is i ölen?

• Ja

Röster: 16 47.1%
  • Nej

Röster: 18 52.9%

• Totala väljare
    34

Jag försökte demonstrera i frugans hemby hur man använder is för att kyla öl.

När man köpt sin is och sin varma öl så tager man en lagomt stor hink. Placerar ölen i hinken och häller isen över ölen. Eventuellt kan man hälla på lite vatten för att påskynda processen något. Har man lock kan man med fördel använda det.

Vänta nu en stund, brukar inte vara något problem för thailändare :) Ta fram matta för att sitta på och lite glas. Nu kan ni avnjuta kall öl som inte smakar blask utan att hetsdricka.

Jag gav snart upp. Dom tyckte nog att jag tog en lång omväg för att nå slutesultatet :)

Jo man kan ju använda isen till ett vattenbad som man har till champagne.

Om man måste dricka sin öl och inte kan planera med att köpa den dagen innan och kyla ner den eller vänta ett par timmar så gör som Gotland föreslog köp vatten.

Du är diskvalificerad @Berralund Du dricker ju inte öl:rolleyes::D:D
Men kanske en liten isbit i rötjutet:p;)
Nej, inte nu längre men har en bred erfarenhet av öldrickande sen tidigare. Och jag kan garantera att det aldrig någonsin har befunnit sig en endaste isbit i mitt ölglas. Rödtjutet får också klara sig utan men man skall kanske ge det en chans? :xmas_smiley: :rolleyes:

55555 Du ä la för go du @Micke.T . Som @Janne skrev är det. Hoppas också du får bjuda mig på en GT som är gott en varm dag. Men öl i isen nej tack, då gör jag som @Nam Falang med ölen som mot förmodan inte är väl kyld, annars kan man lika gärna göra som @Gottland , drick vatten.

Om man måste dricka sin öl och inte kan planera med att köpa den dagen innan och kyla ner den eller vänta ett par timmar så gör som Gotland föreslog köp vatten.
Om du sitter i hembyn och det kommer förbi några bekanta med en låda öl..
(Så klart Thai kommer med varma öl)
Då går du och köper en flaska vatten alltså...?? Hahaha....

Själv tar jag gärna emot ett glas med öl och lite is i det... :beer:

Senast redigerad av en moderator:
I hembyn så dricker ju alla med is trots tillgång på kalla öl man delar på en kyld öl åt gången men ändå åker isbitarna ner i glaset, blir ju alltid själv serverad en egen öl skickar då över den till tai när den börjar bli varm för å slippa ishelvetet hemma i huset så åker ju flaskan tillbaka i kylen efter men slagit upp ett glas så har jag löst isproblemet.

I hembyn så dricker ju alla med is trots tillgång på kalla öl man delar på en kyld öl åt gången men ändå åker isbitarna ner i glaset, blir ju alltid själv serverad en egen öl skickar då över den till tai när den börjar bli varm för å slippa ishelvetet hemma i huset så åker ju flaskan tillbaka i kylen efter men slagit upp ett glas så har jag löst isproblemet.
Visst vill dom ha is i kall öl också..
Det är ju för att dom blir så jävla fulla fort annars...
Men dom har en jävla förmåga att alltid komma med varma öl..??
Dom kalla står ju där i kylen i affären..?? Men NEJ !! dom köper den varma på hyllan.. 5555

Om du sitter i hembyn och det kommer förbi några bekanta med en låda öl..
(Så klart Thai kommer med varma öl)
Då går du och köper en flaska vatten alltså...?? Hahaha....

Själv tar jag gärna emot ett glas med öl och lite is i det... :beer:
Har du inte lärt upp dom o_O;) hos oss så har dom isf då med sig en påse med några kalla till mig :beer:

Du som dricker vattenskadat redan från början förstår jag att du inte vill ha is i..??
Då blir det ju som för Janne... Ett glas med vatten... Hahaha....
Nu händer det ju mig ibland att godölen redan är slutsåld så man får nöja sig med chang eller en singha ;) men is nää då gör man som gottland säger dricker vatten :laugh::laugh::laugh:;)

Nu händer det ju mig ibland att godölen redan är slutsåld så man får nöja sig med chang eller en singha ;) men is nää då gör man som gottland säger dricker vatten :laugh::laugh::laugh:;)
Slutsåld....??

Funny.gif

Nej, inte nu längre men har en bred erfarenhet av öldrickande sen tidigare. Och jag kan garantera att det aldrig någonsin har befunnit sig en endaste isbit i mitt ölglas. Rödtjutet får också klara sig utan men man skall kanske ge det en chans? :xmas_smiley: :rolleyes:
Så var det för mig också enda tills jag flyttade hit. Första gången jag fick in en öl här med is i så va i hillevitte, ta hit en ny öl.
Men sen efter ett tag insåg jag att det är fn gott med is i ölen även om den redan är kall ( jag dricker inte så sakta så den hinner bli varm). Typ som med Coca Cola, smakar helt enkelt bättre med is i.

Självklart ingen is, det vore lika absurt som att ha brunsås till sin Padkrapao.

En öl dricker man på 5-10 minuter så även om det är närmare 40 grader så hinner inte en kylskåpskall öl bli ljummen. Om jag inte har tillgång till kylskåpskall öl får det hellre vara.

Tillbaka
Topp