Is i ölen ja eller nej

Vad säger vi om is i ölen?

• Ja

Röster: 16 47.1%
  • Nej

Röster: 18 52.9%

• Totala väljare
    34

En "rektig" karl kör utan is, en karl som bor i Thailand normalt sett, kör med is, då ölen snabbt blir fes-ljummen här... Så kanske detta är geografiskt betingat.

Så klart jag kör med is för min egna del.. Inte fasen sitter jag och läppjar på äcklig ljummen öl..
Vem mer än du sitter och läppjar på öl .
Ölen ska ligga i frysen 1.5 -2 timmar före det i kylen .
Lovar att inga öl blir varma som jag dricker

Vem mer än du sitter och läppjar på öl .
Ölen ska ligga i frysen 1.5 -2 timmar före det i kylen .
Lovar att inga öl blir varma som jag dricker

Smak och lukt överlever inte låga temperaturer! Precis som med whisky och vin får man ut mest vid rumstemperatur. Kanske därför man är så förtjust i att ha is i i Thailändsk öl och kaffe, det smakar minst dåligt då.

Smak och lukt överlever inte låga temperaturer! Precis som med whisky och vin får man ut mest vid rumstemperatur. Kanske därför man är så förtjust i att ha is i i Thailändsk öl och kaffe, det smakar minst dåligt då.
Håller med om att det är mera smak i rumstemperatur .
Men jag dricker oftast bara en riktigt kall öl och kylan även ölens smak njuter jag av

Existerar ingen öl som är godare rumstempererad än kall.
Och öl läppjar man inte på, öl smakar bäst i stora klunkar och max 4 drag på en liten flaska.
Jag sa att ölen smakar mest i rumstemperatur, inte bäst. Jag tycker nog att en god öl smakar bäst vid 10 grader.

Jag säger som Perikles....??

Närsom.jpg

Närsom.jpg
Ja Tuborg hade dom i Savannakhet men jag fick ja ta kulturen där jag var så höll mig till Beerlao och dom är slut dom drack jag upp igår och på kvällen kändes byn ok sålänge man hade dom 5555 ;)
Så fick inte med mig några hem.

Ja Tuborg hade dom i Savannakhet men jag fick ja ta kulturen där jag var så höll mig till Beerlao och dom är slut dom drack jag upp igår och på kvällen kändes byn ok sålänge man hade dom 5555 ;)
Så fick inte med mig några hem.
Finns väl på central festival

Finns det säkert, jag har aldrig kollat efter det, får ju följa kulturen här med och hålla mig till chang hemma ;)
Skulle gärna att du testade, då jag tycker export varianten är sötare. Speciellt den vanliga lager, dark lager var bättre.

Skulle gärna att du testade, då jag tycker export varianten är sötare. Speciellt den vanliga lager, dark lager var bättre.
Jag får väl säga att jag är ingen öl fantast och tänker så mycket på smaken, jag hade till och med kunnar dricka Leo om det inte hade varit för att jag blir dålig i magen direkt.

Jag dricker hellre vin och står valet mellan en coca cola och en öl till maten tar jag oftast colan då jag tycker öl förstör matsmaken ;)

Men dricker jag öl här nere så blir det chang men det är inte för smaken skull utan pga. att den ölen blir jag inte dålig av ;)

Dricker jag en öl till maten är det för jag vill bli lite berusad ;)

Senast redigerad av en moderator:

Närsom.jpg
Den där kommer man ihåg :) var på bryggeriet tror det var 75 på en skolresa å antingen hade dom en alkis som snika sig in samtidigt med oss eller så nån som hörde till spelet, han sa alltid först tvärtom dvs aldrig på frågan men ändra sig så klart innan provsmak :laugh: vi skolisar fick nöja oss med läsk att provsmaka men tog igen det senare :laugh::laugh::laugh:

Jag är som sagt var inte speciellt förtjust i öl alls, men en mat-sort som jag finner vara utsökt ihop med en god kall bärs, det är pastarätter.... oslagbart för min del...

Har ingen källa på det.. men jag tycker så i alla fall..

Den där kommer man ihåg :) var på bryggeriet tror det var 75 på en skolresa å antingen hade dom en alkis som snika sig in samtidigt med oss eller så nån som hörde till spelet, han sa alltid först tvärtom dvs aldrig på frågan men ändra sig så klart innan provsmak :laugh: vi skolisar fick nöja oss med läsk att provsmaka men tog igen det senare :laugh::laugh::laugh:
Vi var också på skolresa till Köpenhamn och gick på Carlsberg..
Kan väl ha varit runt 14-15 och vi lyckades få i oss några bira i alla fall..
Men det var ju bara läsk framdukat...

Vi var också på skolresa till Köpenhamn och gick på Carlsberg..
Kan väl ha varit runt 14-15 och vi lyckades få i oss några bira i alla fall..
Men det var ju bara läsk framdukat...
Jotack det var vi också men tror vi gick i 6an så endast läsk serverades med ett sedermera ytterst trängande behov som följd innan en toalett hittades.

Skadan reparerades dock en del år senare då X st malt inmundigades.

Tillbaka
Topp