Is i ölen ja eller nej

Vad säger vi om is i ölen?

• Ja

Röster: 16 47.1%
  • Nej

Röster: 18 52.9%

• Totala väljare
    34

Självklart ingen is, det vore lika absurt som att ha brunsås till sin Padkrapao.

En öl dricker man på 5-10 minuter så även om det är närmare 40 grader så hinner inte en kylskåpskall öl bli ljummen. Om jag inte har tillgång till kylskåpskall öl får det hellre vara.
Håller med helt.

Kommer inga släktingar med en låda öl, finns inte, de letar efter min, så jag köper bara det jag ska ha. Min fr säger, köper du en låda sprids ryktet direkt ...

Förstår inte varför man stoppar ner is i kall öl som man dricker upp på några minuter ... Även kall Coca-Cola är godare utan is. Endast vatten och drinkar är bättre med is i.

Öl ska ju drickas vid 4-8 grader inte nollgradigt ... nu får ni ju skärpa er ... :D

Håller med helt.

Kommer inga släktingar med en låda öl, finns inte, de letar efter min, så jag köper bara det jag ska ha. Min fr säger, köper du en låda sprids ryktet direkt ...

Förstår inte varför man stoppar ner is i kall öl som man dricker upp på några minuter ... Även kall Coca-Cola är godare utan is. Endast vatten och drinkar är bättre med is i.

Öl ska ju drickas vid 4-8 grader inte nollgradigt ... nu får ni ju skärpa er ... :D

Oj, jag vet inte hur många gånger jag blivit bjuden på öl i frugans hemby. Jag har också bjudit på öl ett gäng gånger. Jag för ingen räkning, det jämnar ut sig i slutändan :)

Senast redigerad av en moderator:
Det beror på varför man dricker. En iskall öl smakar inte mycket oavsett märket. Is kan man också ha i om man är nästan döende av törst. En sockerbit också kanske då blir nog thai glad. Skulle nog kunna svepa en cola också om jag höll på och dö men inte ens då en zero.
Gillar man däremot öl för smakens skull så bör den inte vara alltför kall men nu pratar jag om smakkunnigt folk som t ex gillar Chang lite mera vuxet öl då kommer aromerna bättre till sin rätt. Nu pratar jag enbart om thaiöl.
Leo kanske blir t o m bättre med is. :cool:
Att detta inte är intressant är ju nonsens, en av dom bästa trådar. :eek:

Det beror på varför man dricker. En iskall öl smakar inte mycket oavsett märket. Is kan man också ha i om man är nästan döende av törst. En sockerbit också kanske då blir nog thai glad. Skulle nog kunna svepa en cola också om jag höll på och dö men inte ens då en zero.
Gillar man däremot öl för smakens skull så bör den inte vara alltför kall men nu pratar jag om smakkunnigt folk som t ex gillar Chang lite mera vuxet öl då kommer aromerna bättre till sin rätt. Nu pratar jag enbart om thaiöl.
Leo kanske blir t o m bättre med is. :cool:
Att detta inte är intressant är ju nonsens, en av dom bästa trådar. :eek:
Instämmer helt,, en av de bättre trådarna sen SHL- slutspelstråden vi hade i våras:):thumbsup:. Att bli bjuden av Thai som kommer med en låda fesljummen Chang har jag varit med om 1 gång, då tog jag denna lådan och gick och bytte den mot 12st kylskåpskalla i en annan affär. Men lik förbannat så skulle de ha is i ölen. Numera vet dessa mycket trevliga Thaiare om hur en riktig öl skall drickas. :beer:

Ja Krille, man skall vara rädd om folks favorit-leksaker, och tack för välkomnandet...
:):):):)

Kul att se dig tbx Mr Newdawn:) Du fick nyss det femtionde inlägget.:thumbsup: Öl är viktigt för oss som vet hur en öl ska va.
Han dricker definitivt inte Chang...
Bara så du vet innan du blandar in Mr: Grogg i detta ämne.. 5555

(Hur kul blev det inte med att "blanda" in Mr: Grogg då) ??

Asgarv.gif

Nu under songkhran när vi var ute så fråga några Thai varför jag inte drack någon öl.
Jag har inga pengar med mig då gav en Tomboy pengar så jag kunde gå och köpa par öl.
Kvällen innan så fråga dom om jag ville ha nåt och dricka vid ett hus vi va i.
Ja jag kan ta en Hongthong (tänkte dom hade det)
Skramla dom ihop och sprang och köpte en stor flaska Hongthong.
Blev bara bjuden under songkhran.

Kände mig taskig en gång i byn en Thaikompis ringde och frågade om jag ville dricka lite whisky.
Nä men vi kan dricka lite öl, jag tänkte ju jag kunde köpa lite öl.

Han kom inte den kvällen, dagen efter hade han samlat ihop pengar och köpt 5 öl för sina sista slantar.
Han ville bjuda och hade inte haft råd med att bjuda på ölen dagen innan därför han blev lite sen ;) Fick jag lite dåligt samvete för jag sagt öl, tänkte ju inte på att han ville bjuda och hur dyrt det kan vara med öl för dom.

Skall drickas? Kan man inte dricka sin öl som man själv tycker den är bäst? Thaiöl är ju knappast något för finlirare.

Det är väl bara en tidsfråga innan någon talar om vilken mat vi skall gilla och musik vi skall lyssna på!

Mångfald! Men visst ja, inte här...

Skall drickas? Kan man inte dricka sin öl som man själv tycker den är bäst? Thaiöl är ju knappast något för finlirare.

Det är väl bara en tidsfråga innan någon talar om vilken mat vi skall gilla och musik vi skall lyssna på!

Mångfald! Men visst ja, inte här...
Jodå Mackes,, man får ta seden dit man kommer, mycket riktigt att det inte finns kanonöl i Thailand;), men i de bästa av världar tar man det som är bäst för sin egna gom:)

Tillbaka
Topp