Tar du is i ölen?

Tar du is i ölen när du är i Thailand?

• Har aldrig tittat efter.

Röster: 0 0.0%
  • Jag dricker inte öl.

Röster: 5 7.5%
  • Nej, ölen blir vattenskadad!

Röster: 28 41.8%
  • Ibland

Röster: 14 20.9%
  • Ja gärna!

Röster: 20 29.9%

• Totala väljare
    67

Öl dricker jag för att det är gott och läskande, att man blir lite glad och snurrig är en hyfsat trevlig bieffekt. Första tre åren jag åkte var jag nästan rabiat motståndare till is i ölen, de flesta sorterna är ju rätt blaskiga redan ;) Men det är ju det som man helst vill ha när det är varmt :cool: Nu har jag förstått att det inte är så dumt med lite extra vätska till ölen, en utspädd Leo blir väl ungefär som norrlands lättöl ;) Det är också gott när det är riktigt varmt:D

Chang var la 6.4% förut inna de sänkte till 6 sedan har jag för mig, så det går bara utför ;(
Changen alltid varit på 6,0V%, bara Singhan var på 6,4V%..

Drack jag förut Singha el. Chang, utav Singha fick jag alltid "pannknack" och Chang, så djävulskt ont i magen, men med nya V% i Changen så funkar det jäkligt bra.. o_O:Do_O

Senast ändrad:
Är det inte ner til 5,5 Chang = vatten tänk på %

Ni får väl rätta mig om jag har fel:
På 1 liter öl så innehåller den 5,5 cl alkohol och det blir i sin tur = Volym % uträknad i mängd i 100(5,5L) & 1000(55,0 L)tals liter, o.s.v...

Är ni med i festen?? Eller några motsägelser..

Senast ändrad:
Jag vet att detta är "IS" i ölen tråd, men det har kommit till min förvåning att Thailändska staten har sänkt vol. % på alla ölsorter överlag, min favorit ARCHA har fått sin % sänkt till 5,0V%(från 5,4V%) och Beer Chang är numera på en procent halt av 5,5V%(och har bytt namn till Beer Chang Classic och har fått gröna flaskor istället för bruna), tidigare var Changen på 6,0V%.
Men priset på dessa har inte gått ner, som man skulle trott, så för er alla ölälskande vänner säger jag bara "Lycka till" till samma berusning... :(;):D
Var rätt länge sen dom sänkte % på Chang det var innan dom bytte flaska, ca. 1 år sen nu väl.
Har dom inte alltid hetat Chang classic? Sen har du Chang export 5% som säljs här nere med men även exporteras till tex. Sverige båda finner du i butik här.
Dricker ju bara Chang classic så det är väl inget nytt namn?

Var rätt länge sen dom sänkte % på Chang det var innan dom bytte flaska, ca. 1 år sen nu väl.
Har dom inte alltid hetat Chang classic? Sen har du Chang export 5% som säljs här nere med men även exporteras till tex. Sverige båda finner du i butik här.
Dricker ju bara Chang classic så det är väl inget nytt namn?
Dom har haft dom namnen iaf så länge som jag bott i Roiet, brukar gå förbi öl avdelningen på tesco när man är där

Changen alltid varit på 6,0V%, bara Singhan var på 6,4V%..

Drack jag förut Singha el. Chang, utav Singha fick jag alltid "pannknack" och Chang, så djävulskt ont i magen, men med nya V% i Changen så funkar det jäkligt bra.. o_O:Do_O
Nja där har du nog lite fel, var allt 6.4 på Chang förr.

image.jpeg

Liknande trådar

T
Svar
51
Visningar
4 K
L

Tillbaka
Topp