Hej kentBra! Ja det där med jul å även nyår e ju egentligen inget som firas häruppe d.v.s jul, för nyår det blir det som vanligt en chans till att supa till det så blir det nyår och köper du något extra gott så spelar det egentligen inte så stor roll för bland Isaann folket rinner det mesta ner!!
Men vi är ett gäng som bott här uppe i mellan 13-16 år och vi brukar åka in till ett ställe i UDON THANI, till en gammal dam(numera hennes dotter som sköter det) hon kommer nog från kina eller vietnam eller liknande från början, och beställa en sån juvlig skinka så man tror knappt att det e sant!(Pepperham!!
Första gången jag åt den så trodde jag inte att det var sant och att någon tagit med den från Europa men det finns en del super feta vatten hål i Udon thani för såväl skinka, kött, grovbröd, bakat av en tysk(grov bröd som är mycket gott) så nog finns det att göra alltid! ;D
jag vet nog en som brukar ha svar och bra sådana på det mesta och det är LEGOLAS som vet praktiskt taget det mesta så bara ös på med frågor och annat så får du garanterat det svar du letar efter, för CHAIMAI är helt enklelt suveränt och det finns ingenting i klass med det nu i allafall!
Blir svårt att få till det så som dom har, den saken är säker! Tilla alla er C M:are som skall fira julen och nyåret här ,hörs vi inte innan så God jul och Gott Nytt År 2+13!!! Ps!
Sticker upp med frugan med bilen efter Jul å nyår under några veckor sedan skall vi över till Laos och Luang prabang under några veckor med!!