KentBra Dagbok

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej Bosse. Den fungerar bra som sommarväxt i Sverige också.
Du får gärna samla på dig lite frö åt mig.

Bakar bullar för fullt.
Så nu blir varma kanelbullar och mjölk.

Visa bilaga 24250

Idag regnar det, så man behöver inte vattna.
Perfekt väder för att vara inne och mala kött samt steka köttbullar.

Onsdag förmiddag. Packar lite och gör klart för avfärd.
Tar färja och buss vid 17:00 med destination Bangkok. Framme 07:00 i morgon.
En vända till Svenska Ambassaden, en tur till Ikea och så en vända på Chatuchak.
Fredag blir det buss till Isaan och sabotera Legolas alla planer av en lugn helg.
Söndag drar vi vidare till Laos för ett double entry visa.
Natt tåget från Laos till Bangkok på tisdag kväll.
En heldag på Chatuchak växtmarknad på onsdag, för att ta natt bussen tillbaka till Koh Phangan på kvällen.

Så ser veckan ut för mig och gumman.

:wai:Hej kentBra! Ja det där med jul å även nyår e ju egentligen inget som firas häruppe d.v.s jul, för nyår det blir det som vanligt en chans till att supa till det så blir det nyår och köper du något extra gott så spelar det egentligen inte så stor roll för bland Isaann folket rinner det mesta ner!! :nod:

Men vi är ett gäng som bott här uppe i mellan 13-16 år och vi brukar åka in till ett ställe i UDON THANI, till en gammal dam(numera hennes dotter som sköter det) hon kommer nog från kina eller vietnam eller liknande från början, och beställa en sån juvlig skinka så man tror knappt att det e sant!(Pepperham!! ;)

Första gången jag åt den så trodde jag inte att det var sant och att någon tagit med den från Europa men det finns en del super feta vatten hål i Udon thani för såväl skinka, kött, grovbröd, bakat av en tysk(grov bröd som är mycket gott) så nog finns det att göra alltid! ;D

jag vet nog en som brukar ha svar och bra sådana på det mesta och det är LEGOLAS som vet praktiskt taget det mesta så bara ös på med frågor och annat så får du garanterat det svar du letar efter, för CHAIMAI är helt enklelt suveränt och det finns ingenting i klass med det nu i allafall! :thumbsup:

Blir svårt att få till det så som dom har, den saken är säker! Tilla alla er C M:are som skall fira julen och nyåret här ,hörs vi inte innan så God jul och Gott Nytt År 2+13!!! Ps!
Sticker upp med frugan med bilen efter Jul å nyår under några veckor sedan skall vi över till Laos och Luang prabang under några veckor med!! :wai:

"Kentbra " sa:
Onsdag förmiddag. Packar lite och gör klart för avfärd.
Tar färja och buss vid 17:00 med destination Bangkok. Framme 07:00 i morgon.
En vända till Svenska Ambassaden, en tur till Ikea och så en vända på Chatuchak.
Fredag blir det buss till Isaan och sabotera Legolas alla planer av en lugn helg.
Söndag drar vi vidare till Laos för ett double entry visa.
Natt tåget från Laos till Bangkok på tisdag kväll.
En heldag på Chatuchak växtmarknad på onsdag, för att ta natt bussen tillbaka till Koh Phangan på kvällen.

Så ser veckan ut för mig och gumman.

tuff väcka ! hoppas allt går bra , ha en bra resa :nod:

He,he,....du är för härlig LEGO!!! Sicken göteborgare!!!...Å ja ä ju inte långt därifrån heller(Dalslänning från börden)...gick 2 år på Filip Holmqqvist handelsinstitut på 60-talet...nära järntorget.Å..jag älskar "Götet"!!
Var inackorderad hos en faster i Vidkärr...1:an till vidkärr...!!! 125 kr i mån i hyra...men jag käkade nog för 300 kr..Snäll..numera bortgången faster.

Hoppas vi kan träffas när jag nedkommer i mitten av nästa sommar...men först måste vi klara av alla "fraktbekymmer".

Ha nu en trevlig weekend med en trevlig blomstergosse från söder!
:wai:
Frank

Här är en bild på mina blommor i mitt förra hus..boganvilla..?? inte säker på stavningen...men växte enormt och blommade nästan hela året...och..ibland låg en det en orm inrullad bland bladverken. ???

Frank

...åsåå...bilden!

100_1346.JPG

Gjort ett varv i Bangkok med bland annat Ikea. Så nu har man sett det.
Checkat och ska försöka ta 06:40 bussen i morgon bitti.

"legolas " sa:
drecken är inköpt - du kan välja mellan GT eller Vodka/cola eller Vodka/sprite...... nån jäävvla öl kommer inte innanför dörrarna, det är bara för mesar som inte tål sprit... ;D ;D ;D

Välkomna - legolas :wai: :wai: :wai:

DÅ blir jag mesen som vill ha en kall LEO när jag kommer i februari, skall bli intressant och se det i verkligeheten senare, kanske byteshandel, en påse Ahlgrens bilar mot en kall LEO :-)

Mvh Putte

Blir inte Chatu Chak idag. På tok för dåligt väder.
Hoppade av tåget från Nong Khai till Bangkok ett par stationer tidigare. Don Mueng.
Tog faktiskt en taxi till flyget, fast det nästan bara är tvärs över gatan.
Fick bli 2 biljetter med Nok Air till Surat Thani transfer till Färjan i Don Sak och så båt till Koh Phangan.
Ska bli skönt att komma hem igen.
Återstår att se om kissen är kvar och fått ungar.
Bilder på det tråpkiga Laos och hemresan kommer.
Nu vill bara hem.

Kent

er med besöket hos Lego!att Laos blev en besvikelse för er. Men Viettian är en hål, det kan jag hålla med om. Men med Svenskt fik och Svensk restaurang! Snart ska jag skriva om våra 2 Laosresor. Den 1:a i 4 veckor och den 2:a i 3 veckor.

Ni får trösta

Flyg från Don Mueng (Bangkok) till Surat Thani med NOK Air kostar runt 2,000 THB
Finns något billigare, beror på vilken tid på dygnet man flyger-

"Kentbra " sa:
Äntligen hemma igen!!!

Jag dricker inte öl, så det spelar ingen roll hur god den är
Jag fattar inte detta. Kentbra går omkring som en lycklig tjuren Ferdinand i ett hav av blommor att dofta på och massor med korkekar att sitta under.
Bilden av paradiset hade varit fullständig om han sagt att han njuter en pilsner under dessa ekar....

Öl eller alkohol i någon form har aldrig fallit mig i smaken.
Gillar sötsaker så man är väl beroende av Coke istället.
Är dock inte nykterist, finns ju söta och sliskiga sorter av alkohol. Jägermeister, till exempel.
Kan även njuta av en riktig god whisky.

"Kentbra " sa:
Öl eller alkohol i någon form har aldrig fallit mig i smaken.
Gillar sötsaker så man är väl beroende av Coke istället.
Är dock inte nykterist, finns ju söta och sliskiga sorter av alkohol. Jägermeister, till exempel.
Kan även njuta av en riktig god whisky.
Ja, hade det inte varit för att det är så nyttigt med sprit så hade man nog varit nykterist...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp