KentBra Dagbok

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Rolf om du skulle dra till Burma så har jag en annan puma till dig.... :nod:

PICT1986.jpg

I går gick jag o B en runda på vårt område. Massor av hus står tomma. En del har telefonnummer man kan ringa om man vill hyra eller köpa. Men området i sig är deprimerande, det är mycket igenvuxet och förfallet. Om jag inte redan bodde här (till mycket bra pris) så skulle jag inte vilja bo här. Och poolen har varit utan vatten 1 år nu!

Ni kommer ju att bo hos "kinesen" några nätter. Då har ni ju möjlighet att se er omkring.

Det kan ju vara så att området behöver lite nytt blod.
Nån som tar han om poolen och gillar att klippa gräs och böka i jorden.
Är det ett inhägnat område så brukar det ju finnas typ förening eller företag som står för sådant.
Så se vad du kan hitta. Är van att städa pooler och vara trädgårdsmästare och kan gärna åta mig lite sådana sysslor och få ett bättre pris på boendet.

Sedan blir det inte " Kinesen" utan Mon´s Guesthouse i Ban Pe. Eller har du ett bättre förslag.

Skulle inte tro att det hjälper ens med vikingablod! Alla ska ju betala en avgift till "föreningen", det gör dom inte. Därför finns det inga pengar, säger dom, till skötsel av området. Husen är antingen privatägda eller ägs nu av banker (när folk inte betalt sina lån).

Det finns säkert bättre alternativ! Men så klart ska ni kolla. Ni kan låna våra cyklar att ta er runt med.

Biljetten till Bangkok inhandlad.
Anländer till Khao san road tidigt i morgon bitti och drar vidare till Ban pe på morgonen.

Kent

Får man sticka emellan med en slingrig fråga?

Någon som vet något om denna?

Skulle jag gissa så blir det en nattaktiv snok? pga, dom stora ögonen.

längd 15 cm + -

Blinker 076.jpg

Enligt min hustru som är en riktig buschkvinna så heter den" Ngo hau nam " vattensnok ,helt ofarlig ....döda den inte, de gör nytta som de flesta ormar . Vi dödar eller flyttar ormr från tomten , har slutat ta dem av daga i skogen . Thaifolket i vår by vill att jag skall skjuta dem till middag .. :(

Då har vi anlänt och efter mångt och mycket så hamnade vi just på Mae Rampung.
Får väl ta en titt om det är så Djävligt som ni säger.
Chekat in på Rayong gold hotel, 400 THB natten. Ac, tv, kyl, swimmingpol och egen kyl på rummet.
Allt helt acceptabelt. Bra mycket bättre än 4 stjärning hotel i Miami, där kackerlackorna sprang i frukostbuffen.

Så nu blir det siesta. Man har suttit på färja, buss och taxi sedn 17.00 igår.
Så lite sliten är man.
Lägger mig en stund och håller om frugan.

Sedan blir det ut och kolla läget.

Ska bli trevligt att följa dina förehavanden och upptäckter i Rayong-området då vi inom några månader själva kommer att hamna där. :) Hoppas du inte "klämmer" frugan för hårt!! :)

Frank

Om jag inte minns fel betalade Kent 400 bht/natt.Billigt med den standarden! Ser jättefint ut! Ska bli spännande komma dit... till Rayongområdet...tyvärr måste jag invänta frugans avslut av jobb...och dotterns dagis som hon älskar.Och ordna alla papper i samband med min pension nästa månad.Men...längtan blir stor när man ser sommarbilderna från härifrån, ett gråkallt Sverige. :nod:

Stämmer bra, 400 THB natten. 100 meter från stranden, lugn och skönt.
Rayong Golden hotell heter det. Sök på Wellington hotel, så ligger detta precis innan.

Hela Rayong vara trivsamt. De flesta drar väl bara vidare och få stannar.

I morgon blir det taxi och husjakt, får se hur det går.

"Kentbra " sa:
Stämmer bra, 400 THB natten. 100 meter från stranden, lugn och skönt.
Rayong Golden hotell heter det. Sök på Wellington hotel, så ligger detta precis innan.

Hela Rayong vara trivsamt. De flesta drar väl bara vidare och få stannar.

I morgon blir det taxi och husjakt, får se hur det går.

Håller tummarna för att ni hittar något som passar Kent. Lycka till!! :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp