KentBra Dagbok

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Kentbra " sa:
Kopplingarna satt jag dit för att underlätta eventuella spolningar i framtiden.

Är man borta 9 till 10 månader om året så torkar skiten fast.
Så det blir till att spola ur system dagen innan man åker.

Troligtvis åker vi hem redan i midsommar.
Det här går inte.
Härliga tider. Då kan ni se till att upprensningen av alla äffärs tälten sker under ordnade former.
Så att det är ordning och reda till vi kommer. Du får skicka en faktura :D :D

gnägg gnägg.vi har utedass så avloppsproblem slipper vi.vet inte om det är tillåtet men vi slipper köpa konstgödsel om man säger så.välkomna på morotskaka!

gnägg gnägg.idag kommer halvard från kalins livs på besök.vi får se om han överlever.det gäller bestämmt att hålla sig väl med sina grannar.

Gårdagen var ganska växlande och underhållande.
Efter rörmokaren varit och vi fått fart på avloppen, så började jag byta ut en del element. Ingen stress.
På eftermiddan när posten kom, fanns där en påminnelse om en prenumeration som jag inte kände igen.
Ringde förstås upp dem. Fick förklarat att det påbörjats ett flertal prenumerationer i mitt namn och med min adress i början av oktober.
Förklarade att detta inte är möjligt då jag varit i Thailand sedan slutet av augusti.
Visar sig att någon öppnat ett emailkonto med mitt namn och sedan startat allt.
Kan inte mer än skratta åt det hela.
Ska man nu stjäla någons identitet på internet så måste det ju finnas bättre än min. Har ju 1,8 miljoner i skuld hos vissa inkassobolag.
Så det måste ju vara en dundermiss.
Letade i alla fall reda på vem som stod för för epost abonnemanget och fick namn adress och mobilnummer.
Gjorde sedan en polisanmälan.

Räddade min kväll då både gumman jag skrattade gott åt allt.
Tar det som en komplimang att någon ens gör sig besväret att öppna email i mitt namn och tror att de ska tjäna något på det.

Tur att man har humor.

"Kentbra " sa:
Gårdagen var ganska växlande och underhållande.
Efter rörmokaren varit och vi fått fart på avloppen, så började jag byta ut en del element. Ingen stress.
På eftermiddan när posten kom, fanns där en påminnelse om en prenumeration som jag inte kände igen.
Ringde förstås upp dem. Fick förklarat att det påbörjats ett flertal prenumerationer i mitt namn och med min adress i början av oktober.
Förklarade att detta inte är möjligt då jag varit i Thailand sedan slutet av augusti.
Visar sig att någon öppnat ett emailkonto med mitt namn och sedan startat allt.
Kan inte mer än skratta åt det hela.
Ska man nu stjäla någons identitet på internet så måste det ju finnas bättre än min. Har ju 1,8 miljoner i skuld hos vissa inkassobolag.
Så det måste ju vara en dundermiss.
Letade i alla fall reda på vem som stod för för epost abonnemanget och fick namn adress och mobilnummer.
Gjorde sedan en polisanmälan.

Räddade min kväll då både gumman jag skrattade gott åt allt.
Tar det som en komplimang att någon ens gör sig besväret att öppna email i mitt namn och tror att de ska tjäna något på det.

Tur att man har humor.
Bra att det löser sej, kan va jäkligt jobbigt när man blir utsatt för sådana individer

Sitter och planerar hemfärd till Thailand. Blir tajt ekonomiskt. Men fullt genomförbart.
Så det får väl bli Kalmar - Arlanda fredag 21/6. Flyg Stockholm - Bangkok lördag 22/6.
Det på vanligt 30 dagars turist visum.
Sedan återstår att se om man kan få ihop till ettårs visum med uppehållstillstånd, eller om det blir Laos och triple entry.
Men hem ska vi.

"Kentbra " sa:
Sitter och planerar hemfärd till Thailand. Blir tajt ekonomiskt. Men fullt genomförbart.
Så det får väl bli Kalmar - Arlanda fredag 21/6. Flyg Stockholm - Bangkok lördag 22/6.
Det på vanligt 30 dagars turist visum.
Sedan återstår att se om man kan få ihop till ettårs visum med uppehållstillstånd, eller om det blir Laos och triple entry.
Men hem ska vi.

Kul det går nog bra med visumet. Men Laos, vad fan ska du där att göra??

Försöker självklart att ordna att i Rayong.
Men vill vara förberedd på en visarun om det visar sig dra ut på tiden.
Kan ju vara bättre att ha en triple entry i ryggen innan man börjar rota i det.

Har ju bytt till nya pass, så det är ju tomma och gått om plats.

"Kentbra " sa:
Försöker självklart att ordna att i Rayong.
Men vill vara förberedd på en visarun om det visar sig dra ut på tiden.
Kan ju vara bättre att ha en triple entry i ryggen innan man börjar rota i det.

Har ju bytt till nya pass, så det är ju tomma och gått om plats.
Ja rörigt är det, men vi ska väl hoppas att det löser sej som ni vill.
man vill ju inte hålla på och fara fram och tillbaks i onödan.
Det är nog lugnast att ha både hängslen och livrem ::)

Med tanke på viktminskningen i Thailand. Från 112 kg till 88 så behövs både hängslen och rem.

Ses i oktober

Biljetten bokad och betald.
På lördag åker vi hem till Mae Rumpung Beach.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp