KentBra Dagbok

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så då har man gjort ett race med blommor och grönsakerna.
Planterat om alla Malvafrö som grott till små boxar en och en.
Djungelgurkorna har fått gå i kruka.
Förberett omplantering av alla tomater och chilli plantor, men väntar nog nån vecka till innan jag oroar dem med att plantera om dem.

Så nu kan man sitta i gungstolen och njuta av en god kopp brygg kaffe.

Fördelen med att vara månskensbonde :) sitta och njuta och se frukten av sitt slit, har man gjort rätt behöver man ju inte tjata på odlingarna för att dom ska växa :D

Hej Rolf.
Jag gillar ditt talesett.

Men farsan har alltid sagt att en fot i arslet är ett steg framåt.

Ser ut som om det mesta är på gång, roligt när det växer så det knakar. :)
Hemma brukar jag blanda lite jord i vattnet när jag rotar, inbillar mej att jag får fler och starkare rötter.
Fan vad du har det bra, har du verkligen gjort dej förtjänt av det ;D ;D

Den gröna flygsnoken Chrysopelia ornata tillhör de bakgiftstandade snokarna.
Alltså så sitter det små gifttänder långt bak i munnen. Så för att giftet ska ta måste den bita över ett finger eller liknande.
Giftet anses som relativt ofarligt för människan. Ungefär som ett geting stick.
Men man kan få allergiska reaktioner.
Bäst är att ha fingrarna i styr. De biter sällan om man låter dem vara.
Denna plockade jag upp utan minsta aggressivitet och släppte i trädet bredvid altanan.

Tjusiga bilder Kenta, plus i kanten. Men du lever ju inte som du lär precis när du tog upp ormen trots giftet. Men den var ju snäll. :thumbsup:

Med närmare 35 års vana av olika slags kryp och kräldhur, så besitter man en viss kunskap.
Detta utan att vara dumdristig.

Har till och med fångat en vild Kungskobra med bara händerna.

"kentbra " sa:
Med närmare 35 års vana av olika slags kryp och kräldhur, så besitter man en viss kunskap.
Detta utan att vara dumdristig.

Har till och med fångat en vild Kungskobra med bara händerna.

O du säger att du inte e dumdristig kyss mig i ......... tar man upp en kobra me händerna så har man inte alla hästar hemma

"kentbra " sa:
Legolas: Om du med solangrepp menar bulan på vänsterarmen så är detta en gammal yrkesskada.
Har hela livet sysslat med ormar och reptiler och det är ett ormbett från 1978.
Kroppen har bildat ett fettknuta där.
Fast och fin som bröstet på en 17 åring. Ha Ha

Gillar ni Reptiler, här är en länk till djur jag haft.
http://hem.passagen.se/k.bra/
Har inget kvar. Bara Blommor och grönt.

Rolf: Det är Röda bönor och Gröna Bönor på dessa.

Glimtström,

Han kan det här med ormar, jag är inte ett dugg orolig ;)

Kolla länken

Tror inte att det har så mycket med mätt och hungrig att göra när det rör sig om en kungskobra. Det är världens längsta giftorm och sägs vara "intelligent och beräknande" enligt program jag har sett på Animal Planet.

Man har ju sett dårar på en ormshow i Phuket som uppträdde med en sådan, fy för den lede vad stor och elak den såg ut. Men Kentbra har ju bevisligen överlevt, om det beror på tur eller skicklighet eller möjligen en kombination vill jag låt vara osagt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp