A
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Kentbra " sa:OK, provar 2 bilder till på Wolfsnake
"Insayt " sa:Jättebra bilder klara och skarpa, du har ju middagen utanför dörren, din gottis, flå den och stek den ;D, det gör de i Isaan. :???
![]()
![]()
![]()
insayt
Poet, trädgårdsmästare och ormtjusare kan det bli bättre"Kentbra " sa:GUD har humor.
Han lovade att det skulle finnas en kvinna (åt varje man) i varje hörn på jorden.
Sedan gjorde han jorden rund.
Fritjof Nilsson Piraten sa, när ett mord i Lund diskuterades...."areeya " sa:Jag har flera paket som sänts till mig i Thailand genom åren som bara har försvunnit...Ett pkt från min dotter 2009 med många saker bla till min "nyfödda " dotter...som bara försvann!!..ut i tomma intet..och trots reklamationer från Sverige kom det aldrig tillrätta...solly,solly...varje gång jag frågade på poststationen i Buriram. Har en känsla av att det finns en nyfikenhet på "falang"-paket........bland brevbärarna...
Frank
Vad ska du testa denna gång?? nåt nytt kul som kommer att förändra Thais syn på att odla"Kentbra " sa:Så, då har man varit en vända på Samui och hämtat ut sitt paket.
Nu har man fler plastlådor och brätt. Bara att börja så.
Det är ju en förmiddags jobb, vad ska du göra sen då"Kentbra " sa:Ger mig inte med mina Pelargoner. Har väl 25 sticklingar som verkar överlevt.
Sedan är det en del kryddor såsom olika sorters Mellis, Mynta, Dill, Persilja, Timjan, Rosmarin, Purjo, Palsternackor, 5 olika sorters Rädiusor och massa annat som vi sått i frugans Kryddträdgård (den med 8 ostbitar).
Själv sätter jag Tammarillo, 3 sorters Tometer, Okra 5 sorters Gurka, Sockerärtor och Paprika i grönsaksväg.
När det gäller blommor har vius sått Svensk sommarblandnin, Nejlikor olika sorter och Luktärtor.
Nu när mina sålådor har kommit så blir det 9 olika sorters Petunia (de är ju svindyra här) plus en massa andra blommor såsom Lobelia.
Sedab har jag ju alla Hoyor som klarat sig bra här nere. Dags att börja klippa och rota fler.
Samma med Hibiscusen.
Plumerian och Adeniumen är på gång och ska blomma, så det blir väl lite frö dä'r.
Så det finns att göra.
"Kentbra " sa:Stämmer att det är "förmiddagsjobb"
Då kan jobba på sin solbränna och sin fylla, på eftermiddan,
så man är lagom bränd till barrundan.