KentBra Dagbok

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Många lådor blir det. Redan 5 stora och minst 1 till bara från huset.
Då har jag inte börjat packa några blommor.

Det gick bra att ta med gods på den statliga bussen.
Så nu är biljett köpt till söndag 17:00.
Hamnar på Bangkoks södra bussterminal kl 7:00 och lär väl bli stående där med 10 lådor och resväskor. För det går knappast in i en taxi. Men de löser vi när vi väl är där.

Visa bilaga 30770

"Kentbra " sa:
Många lådor blir det. Redan 5 stora och minst 1 till bara från huset.
Då har jag inte börjat packa några blommor.

Det gick bra att ta med gods på den statliga bussen.
Så nu är biljett köpt till söndag 17:00.
Hamnar på Bangkoks södra bussterminal kl 7:00 och lär väl bli stående där med 10 lådor och resväskor. För det går knappast in i en taxi. Men de löser vi när vi väl är där.

Kentbra, du vet ju, jag kan ordna transporten från Bankok, ring mig!

Insayt

"Rolf " sa:
Lysande Kent, och hyvens till Peter som ställer upp.
Ska ner på stranden nu passar på och värmer upp en stol till dej och frugan.
Välkommen tillbaks :thumbsup: :thumbsup:

haha...Rolf det var väl ett understatement, värma upp stolar på beachen ;D ;D, däremot kan du sitta in dem så att våra bakdelar sitter skönt när vi kommer ;D

Insayt

"Insayt " sa:
haha...Rolf det var väl ett understatement, värma upp stolar på beachen ;D ;D, däremot kan du sitta in dem så att våra bakdelar sitter skönt när vi kommer ;D

Insayt
Vet inte om våra bakdelar matchar era :D Men vi ska göra så gott vi kan flytta runt lite i stolarna ;D
Sen väntar vi alla på invigningsfesten :thumbsup: :nod: :thumbsup:

"Rolf " sa:
Vet inte om våra bakdelar matchar era :D Men vi ska göra så gott vi kan flytta runt lite i stolarna ;D
Sen väntar vi alla på invigningsfesten :thumbsup: :nod: :thumbsup:

Ja det får vi hoppas, han hotade med köttfärslimpa och drickat får väl jag stå för då ;D ;D ;D

Insayt

"Rolf " sa:
Det blir billigt eftersom ingen av oss är spec. törstiga

Jag och gumman hans spottar inte i glaset ;D ;D ;D ;D, sen är ju risken att hans tokige finlandssvenske granne kommer över och du vet ju hur det brukar sluta ;D ;D ;D

Insayt

"Insayt " sa:
Jag och gumman hans spottar inte i glaset ;D ;D ;D ;D, sen är ju risken att hans tokige finlandssvenske granne kommer över och du vet ju hur det brukar sluta ;D ;D ;D

Insayt
Den tokfan, han skulle behöva åka hem och sköta om sin fru.

"ragnela " sa:
Köttfärslimpa med gräddsås? O Lingon? Vi längtar!

Ja inte låter det fel, bland alla starka curryrätter och annat starkt, ibland är det faktiskt skönt med omväxling. Vet när jag reste i Indien. Först åt jag alltid Thali i två veckor.

Thali är ju en massa olika vegetariska rätter som serveras oftast på bananblad, med ris, linssoppa och diverse dipsåser och pappadum som är ett slags friy´terat bröd nästan som chips, jättegott, sen tröttnar jag på det och går över tilll curryrätter allt från kyckling till lam mm.

Sen smakar det bara spiskummin och jag går till någon dålig pizzarestaurang och äter pizza som man spyr av, sen mitt sista höstrå är "Subway" och äter sallad med dressing och baguetter jättegott.

Så funkar jag! ;D

Insayt

"legolas " sa:
Vad heter HAN, och vad heter hans FRU, som super lika mycket som Insayt!!! (läs ovan)
kul med lite skvaller.

legolas

Finnen kan jag inte svara för, men Kentbras fru är ju ingen av den klassen, vad jag menade var att hon och jag tar gärna en öl ibland, kallar ni det för A-lag, ja då är det väl det ;D ;D ;D

Men jag förstår ju att ni skämtar men ville ändå poängtera att vi är inga varken B eller A-lagare, de finns bara i Stockholm ;D ;D ;D

Insayt

Grannen heter Leif och är född i Finland men uppvuxen i Sverige.
Hans flickvän (de var inte gifta eller registrerade som sambo " sambeskattade " heter Edel och kommer från Norge.
Har inte träffat henne, men Leif är en rolig prick. Lite glad i drickat kanske. Men inte värre än de flesta andra Svenskar här nere. Han dricker inte mer än att han kan ta sig hem och sådant måste premieras.
När det gäller deras förhållande så verkar det varit på upphällningen ett bra tag.
Så att Leif nu vill "leka rommen" av sig förstår jag.
Att språket sedan blir mycket snuskigt efter ett par öl är väl fullt normalt.
Nej jag stör mig inte på honom. Blir det för mycket får han gå . Jag är inte den som sitter och lider, utan säger ifrån.

När det sedan gäller "insayt" vet jag inte om han dricker så mycket att det påverkar hans omdöme.
Tar några öl för att återställa vätskebalansen, men sedan räcker det.
Samma med fru men här är det mest för att slippa alla värktabletter och kunna sova gått.
Tycker personligen att ett par öl är bättre än rad med smärtstillande.

Nu är allt packat och klart. Thep (husägaren) kommer vid 16:00 och hämtar oss.
Huset är städat och det är röjt på gården.
Så nu återstår bara några timmars väntan.
Några timmars färja.
En massa timmar på bussen och sedan några timmar ner till Mae Ranpung Beach.

PS: får väl ha inflyttnings kaffe med kakor och bullar till helgen. DS

Kent

Var fan tog köttfärslimpan ivägen ;D ;D
Hoppas resan går smärtfritt och passa ryggen så du inte åker på nåt

Inflyttnings middagen får bli när vi blivit lite hemmastadda.
Behöver någon eller två för att fylla upp huset med lite nya möbler, hyllor, garderober och få i ordning.
Kaffe med bullar kan man dricka på plaststol.

Lego... Det där med att Mae Rumpung skulle vara ofarligt område för en sån som mig tvivlar jag på.
Har redan planer på damm 3 X 2 meter och 1 meter djup. Denna fylld med havsvatten och innehållande ett par hajar.
Sedan har grannarna klagat på ormar och då speciellt Kobror i området.
Så helt ofarligt, Knappast.
Djungeln ligger sedan bara 20 km inåt landet. Så det blir nog ett par vändor dit.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp