Kontanter eller plastpengar?

När var du där sist?

Det kan ha kommit till byn nyligen. Eller iof din by är ju inte som alla andra

Har inte fattat detta med swish och annat.

Det är väl inte så svårt att ha några hundralappar i plånboken?

Jag minns en gång när jag var i Pattaya och bar omkring på 20000 kronor i en sån där påse man lägger under t shirten.

Hade tom tjejer som sov över när påsen låg på sängbordet och det var inga som stal några pengar.

BTT

Har inte fattat detta med swish och annat.

Det är väl inte så svårt att ha några hundralappar i plånboken?

Jag minns en gång när jag var i Pattaya och bar omkring på 20000 kronor i en sån där påse man lägger under t shirten.

Hade tom tjejer som sov över när påsen låg på sängbordet och det var inga som stal några pengar.

BTT
Går det så går det som min mor brukar säga. Nu är det mycket scams med nätbank med. Swish har jag inte men att betala med prompt pay gör man ju hela dagarna i Thailand.

Hej

Har inte sett någon i byn använda detta ännu, men det kan nog finnas där också, men kontanter dominerar totalt i områdets butiker, restauranger och på marknader.

Mvh isan lover
Vi använde inte kontanter en endaste gång nu när vi var där,hotellen,alla restauranger,taxi,barer,små butiker och kvälls & morgon marknader ute på gatan i hembyn betalades med mobilen. Däremot gavs pengar i dricks på dom ställen där vi var nöjd med mat och service.

Vi använde inte kontanter en endaste gång nu när vi var där,hotellen,alla restauranger,taxi,barer,små butiker och kvälls & morgon marknader ute på gatan i hembyn betalades med mobilen. Däremot gavs pengar i dricks på dom ställen där vi var nöjd med mat och service.
Hej

Där ser man, var ligger den byn i landet, en gissning är att det är en bra bit ifrån där jag brukar hålla till alternativt nära ett större samhälle eller stad?

Mvh isan lover

Hej

Där ser man, var ligger den byn i landet, en gissning är att det är en bra bit ifrån där jag brukar hålla till alternativt nära ett större samhälle eller stad?

Mvh isan lover
Tom i svärföräldrarnas by används prompt pay, hur vet du att inga bybutiker använder om du inte frågar, det har man ju på mobilen.
Ofta har dom en utprintad QR kod men går att scanna av direkt från telefon eller slå in nummer.
Tror inte du vet var prompt pay är och bara säger att inte finns.
Är ju bara en överföring från ditt konto till deras som andra skriver Swish och konton har dom nog idag annars har dom missat bidragen under covid-19.
Fråga nästa gång om kan betala med prompt pay, inte omöjligt någon har och tar upp sin mobil.

Tom i svärföräldrarnas by används prompt pay, hur vet du att inga bybutiker använder om du inte frågar, det har man ju på mobilen.
Ofta har dom en utprintad QR kod men går att scanna av direkt från telefon eller slå in nummer.
Tror inte du vet var prompt pay är och bara säger att inte finns.
Är ju bara en överföring från ditt konto till deras som andra skriver Swish och konton har dom nog idag annars har dom missat bidragen under covid-19.
Fråga nästa gång om kan betala med prompt pay, inte omöjligt någon har och tar upp sin mobil.
Hej

Man är ju dagligen i byns affärer, på matställen, bensinststioner och marknader o.s.v när man är i byn, jag borde ha sett om någon betalade med något annat än kontanter, men jag tvivlar inte alls på att det här förekommer och är vanligt på andra platser, jag utesluter inte heller att bybor hos oss också har det är Promt Pay, men än så länge verkar det vara en stor dominans för kontanter hos oss.

Mvh isan lover

Hej

Man är ju dagligen i byns affärer, på matställen, bensinststioner och marknader o.s.v när man är i byn, jag borde ha sett om någon betalade med något annat än kontanter, men jag tvivlar inte alls på att det här förekommer och är vanligt på andra platser, jag utesluter inte heller att bybor hos oss också har det är Promt Pay, men än så länge verkar det vara en stor dominans för kontanter hos oss.

Mvh isan lover
Alla större bensinstationskedjor har det garanterat.
Att cash är vanligast ser jag även i Pattaya där jag handlar men alternativen finns.
Själv kör jag nu förtiden 1. Kort, 2. Cash 3. Prompt Pay.
Frugan betalar 1. Prompt pay 2. Cash, ingen kortbetalning.

Alla bensinstationskedjor har det garanterat.
Att cash är vanligast ser jag även i Pattaya där jag handlar men alternativen finns.
Själv kör jag nu förtiden 1. Kort, 2. Cash 3. Prompt Pay.
Frugan betalar 1. Prompt pay 2. Cash, ingen kortbetalning.
Hej

Ja jag skrev inte att det inte fanns på bensinstationer o.s.v, bara konstaterade att alla jag umgås med och såg betala använde sig av kontanter.

På hotell, vid köp av flygbiljetter eller storköp på Big C och liknande använder vi kort, annars alltid cash.

Mvh isan lover

• Like
Reactions: Nox

Tillbaka
Topp