Kostnad Husbygge?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ett enplans slott:), varfør jag tænker bygga kællarrum och enplans på den øvre delen ær før att OM vi senare vill bygga ut så blir de ruggigt billigt att bara slå hål i væggen och fortsætta vidare

Är inte 15 rum stort?har själv tre RoK i mina thaihus och tycker det är stort nog,,ju större hus ju större släkt man får..

"fogden " sa:
Är inte 15 rum stort?har själv tre RoK i mina thaihus och tycker det är stort nog,,ju större hus ju större släkt man får..
Hej Fopgden ja håller me di att de e lite stort ja håller sjäv på me en o den har som din bara tre rum :wai:

Hej! Det verkar vara normalt med 3 r o k. Vi köpte ett äldre hus och det har denna storlek. Sen har vi fixat och renoverat, bl a nytt tak och aircondition i sovrummet. Dessutom har vi byggt carport och "lusthus" ute i trädgården. Riktigt skönt att sitta där när det är som varmast. :D

de kan ja tänka mig gillar själv att sitta ute .....som du säger tror de e rätt vanligt me 3 rum i alla fall i släcktens olika hus...vi bygger själva nytt nu på landet men som ja sa förut de blir bara 3 rum vill inte ha något skryt bygge.... :wai:

i dag blev balkongen färdig

glimten66 :wai:

mms 002.jpg

Ser snyggt ut glimten66,men hurdant innertak har du?plant eller följer det takstolarna?Själv har jag enplans hus och vanliga innertak för att slippa sova i en djungeltrumma när det regnar..Rekomenderar alla som bygger att undvika plåt som takbeklädnad..

Håller med Glimten66, ser riktigt snyggt ut med panoramafönster. Vi har 2 våningar, övervåningen är av trä. Definitivt ingen komfort där uppe, men duger till övernattning om man nöjer sig med takfläkt. Tyvärr har vi plåttak men innertaket på bottenvåningen dämpar "djungeltrumman". Lycka till med slutförandet av bygget!! :nod:

Viktigast är ju att hitta pålitliga snickare,samt att försöka vara med själv annars kan det bli hur tokigt som helst.
Lät bygga ett treports garage i vinter med två lägenheter ovanpå..och det var inte lätt få snickarna att fatta och förstå.Bara att låta måla om huset var besvärligt,lyssnar ju för fan inte utan vet vilken kulör som är bäst.men åkte och köpte färgen själv så det blev som jag ville.Annars hade dom väl tjärat kåken
15722v7.jpg

2ytz0rc.jpg

2ltj3g5.jpg

Hej Fogden
vet du hur stort huset är på bild nr2, var har du
sett de, tittat på något liknande, 750.ooo bath

Wampen
Det på bild 1 och 2 är samma hus,3RoK toa plus duschrum med varmvatten.Vi gav runt 500,000 bath men tagit det i omgångar,,måla om det nu gick på 8000 bath färg+målare..Skulle tro att ytan är 60-70 kwm

Ok, nu ser jag att de är samma hus, låter inte så
farligt 500 för detta hus, har tänkt oxå, 3rum
och kök, var håller du till i Thailand

Du ser världen är liten,,en dag innan jul knallade jag runt i Prathai och stötte samman med en familj som bor 3km från mig i Sverige..Så nu håller även dom på bygga hus,,och en gubbe från Sundsvall ska bygga i byn så nu slipper jag vara ensammen farlang,,

"fogden " sa:
Ser snyggt ut glimten66,men hurdant innertak har du?plant eller följer det takstolarna?Själv har jag enplans hus och vanliga innertak för att slippa sova i en djungeltrumma när det regnar..Rekomenderar alla som bygger att undvika plåt som takbeklädnad..
Hej vårat inner tak kommer att följa yttertaket nere så har vi en tak höjd på ca:7.5 meter o i sovrummet uppe ca 4.5 meter där panorama fönstret e kommer vårat sovrum att vara me en balkong på 20 kvm...

glimten66 :wai:

DSC02672.jpg

Håll i hatten när monsunregnet kommer,,fast klart blir mindre trummande när du inte har plåt som beklädnad,,

Mitt (garage)är visst klart nu,men vem kan lita på en thai?blir så enkelt och billigt som möjligt,Ska bara parkera bilar och släktingar där
jju2pi.jpg

o01cpl.jpg

5uekaf.jpg

zvlv9.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
506