Idag så tog vi kontakt på nytt och visade upp denna information och ville veta förklaringen till detta och de var som jag misstänkte tidigare.Blocken är inte densamma överhuvudtaget.
Om vi vill bygga på samma sätt så fick vi också priset på 1700 baht per meter MEN då sa han att om 10-15 år så kommer problemen att dyka upp då de tunna innerblocken börjar att vittra sönder med en påföljd att muren kommer att börja spricka lite här och var.
De första priset vi fick var ett generellt ett utan insyn på vad som väntades för dom.Vid en anblick på marken senare idag så sjönk priset ned till 280 000 baht pga att de inte finns 1 enda sten eller träd i vägen,,,,ett enkelt jobb för dom,,,,,= 2240 baht per meter.Det är med material som de inte köper via DO Home el dylikt som ovan utan via firmor som säljer till stora hotell/hus byggen istället för att få den bästa och hållbaraste blocken.
Garantin han lovade var att de kommer att hålla livet ut utan en enda modifikation,,,,,friskt vågat men jag antog erbjudandet direkt då jag vet att kvalitet går före kvantitet när de gäller husbygge.
Bygget startas i December och bilder på detta kommer givetvis att läggas upp om intresse finns.,,,,,Jag ville börja bygga nu men pga en stundande regnperiod så rekommenderade han dec istället för en optimalt bygge.Tålmodighet är en dygd,,,