Krokodil tråden

 
Är det inte krokodil och isbjörn som enda varelse som inte känner hot eller fruktan från andra arter?

Förresten kommer jag ihåg en film där noshörningar va i vattnet, där höll sig krokodilen undan:eek:vem hade inte gjort det...;)
Annars lär värdens farligaste däggdjur vara flodhästen
 
Jag skrev om Krokodiler , djur i allmänhet har jag väl inte annat än positiva tankar om.
Krokodiler har sin plats i näringskedjan. Men det finns ett djur (eller rättare sagt insekt) som inte kan känna någon som helst sympati för och som jag inte känner gör någon nytta, snarare tvärtom- Och det är fästingen, där har du ett riktigt vidrigt djur.
 
Är det inte krokodil och isbjörn som enda varelse som inte känner hot eller fruktan från andra arter?

Förresten kommer jag ihåg en film där noshörningar va i vattnet, där höll sig krokodilen undan:eek:vem hade inte gjort det...;)
Har sett naturfilmer där krokodil attackerat Lejon även där dom tagit stora bufflar som druckit vatten och dragit ner i vattnet.
 
Har varit vid utfodring på en krokodil farm för många år sedan, ingen vacker syn. Men ändå fascinerande djur, riktigt lömska är dom.
Man brukar nämna det som kallas "reptilhjärna " .Vet man vad som avses så vet man mer om dessa sopmaskiner
 
Trodde jag såg en krokodil på golfbanan i Bang Sarey och skröt om det för 2 veckor sedan.
Tyvärr sa en gaddie för en vecka sedan att det finns inga krokodiler här.
Såg det från 300 meter kanske och mina ögon är inte som de varit.
Jättevaran tydligen har sett många sådana från nära håll.
 
Trodde jag såg en krokodil på golfbanan i Bang Sarey och skröt om det för 2 veckor sedan.
Tyvärr sa en gaddie för en vecka sedan att det finns inga krokodiler här.
Såg det från 300 meter kanske och mina ögon är inte som de varit.
Jättevaran tydligen har sett många sådana från nära håll.

Hej

Så var det nog, även Söder om Hua Hin finns det stora Varaner dom jag uppskattade till ca 2 till 2.5 m, pojken kallade också dessa för krokodiler, vilket dom nästan liknar på håll när man servfom på stränderna till mangroveträsken.

Vi åkte ju båt och simmade så vi kom riktigt nära, måste medge att jag var lite skraj när vi snorklade och harpunerade kräftor eller nån sorts stora räkor med dessa bestar på stranden, dom såg respektingivande ut, men Thailändarna var ju inte rädda för dom så det var bara att hänga på.

Mvh isan lover
 
Hej

Så var det nog, även Söder om Hua Hin finns det stora Varaner dom jag uppskattade till ca 2 till 2.5 m, pojken kallade också dessa för krokodiler, vilket dom nästan liknar på håll när man servfom på stränderna till mangroveträsken.

Vi åkte ju båt och simmade så vi kom riktigt nära, måste medge att jag var lite skraj när vi snorklade och harpunerade kräftor eller nån sorts stora räkor med dessa bestar på stranden, dom såg respektingivande ut, men Thailändarna var ju inte rädda för dom så det var bara att hänga på.

Mvh isan lover
Sådana har vi o Khao lak med
 
Hej

Själv trodde jag bara att så här stora varaner fanns på Komodo som är känt för sina jättevaraner, men dom Thailändska är inte dåliga dom heller, misstänker att dom finns längs hela kusten om det finns tillräckligt med skog och mangroveträsk.

Mvh isan lover
Jag såg en stor varan i Bkk på en tur i klongerna för ett antal år sen. Låg och solade vid sidan av klongen intill ett hus.
 
Hej

Själv trodde jag bara att så här stora varaner fanns på Komodo som är känt för sina jättevaraner, men dom Thailändska är inte dåliga dom heller, misstänker att dom finns längs hela kusten om det finns tillräckligt med skog och mangroveträsk.

Mvh isan lover
Utrustade med kraftiga klor och en käft full av bakterier. Jag håller i alla fall behörigt avstånd till dessa monster. Fy tusan!!
 
Antagligen den största krokodil som fångats på Fillipinerna 10,6 meter lång

290374544_10220374374058895_8650612593817386655_n.jpg


290454122_10220374373738887_2472190534095265754_n.jpg
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp