Buffalo tråden Kwaii

Hej

Buffel är ju ett djur som även som tamdjur äter i stort sett samma mat som vilda bufflar och lever i samma miljö, så jag är inte förvånad över viltsmaken, förmodligen smakar en tam älg eller hare i bur också vilt.

Mvh isan lover
Där gjorde du en hole in one, håller med dig... solklart..

Vet någon här varför det finns en signifikant smak av vilt i Buffelköttet ???;) Birger får inte vara med , han är för kunnig i ämnet och blir ingen kuggfråga av det då :):)
F-n. nu har jag försökt svara tre gånger, bara strul och jag svarar förstås utom tävlan. Viltsmak beror alltid på att slaktaren XXXX på köttet...

Senast redigerad av en moderator:
Hej

Buffel är ju ett djur som även som tamdjur äter i stort sett samma mat som vilda bufflar och lever i samma miljö, så jag är inte förvånad över viltsmaken, förmodligen smakar en tam älg eller hare i bur också vilt.

Mvh isan lover
Med älg vet jag inte, men burharar som gått på pellets och hö är ganska tama i smaken. Vill man ha mer viltsmak får man fodra med asp och enbärsris.

Med älg vet jag inte, men burharar som gått på pellets och hö är ganska tama i smaken. Vill man ha mer viltsmak får man fodra med asp och enbärsris.

Hej

Stämmer vi hade några harar ihop med våra kaniner en gång, men vi utfodrade dom med bl.a asp som både dom och kaninerna gillade.

När det gäller frigående bufflar så äter dom ju i princip exakt samma mat både i vilt och tamt tillstånd, dom äter på öppna fält, i dammar och vattendrag, på buskar o.s.v, själv tror jag inte att smaken skiljer sig mycket åt då, men en buffel i inhägnad som bara matas med halm och liknande kan nog tappa lite i smak.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp