Lag och ordning börjar nu införas i Isaan

Så du tycker att inte vilja köpa en försäkring som man inte behöver är i samma klass som att inte vilja betala för något man faktiskt utnyttjar?
Vad tycker du själv om att det krävs försäkring för att få visum till Sverige (Schengen)?

Och vad tycker du om tvingande trafikförsäkring? Inte alla som krockar....

Jag kan bara bekräfta vad Magunnar skriver. Jag har ju bott här i Buriramprovinsen i Isaan ca 10 år på heltid nu, men Sverige är mycket bättre i nästan allt.

Framförallt för er som gillar fotboll och ishockey.

Här i Buriram har vi visserligen ett fotbollslag som är ett av dom bästa i Thailand, men inter alls lika bra som de svenska lagen. Ingen ordning på lagen här tycker jag.

Hockeylagen saknar man helt här i Isaan.

Där kom jag tillbaka till trådens ämne igen 555.

Tror inte en hockeyälskande norrlänning eller en fotbollsälskande MFF are kan trivas i Isaan i det nästan laglösa Isaan.

Senast redigerad av en moderator:
Bossej post: 271122 sa:
Jag kan bara bekräfta vad Magunnar skriver. Jag har ju bott här i Buriramprovinsen i Isaan ca 10 år på heltid nu, men Sverige är mycket bättre i nästan allt.

Framförallt för er som gillar fotboll och ishockey.

Här i Buriram har vi visserligen ett fotbollslag som är ett av dom bästa i Thailand, men inter alls lika bra som de svenska lagen. Ingen ordning på lagen här tycker jag.

Hockeylagen saknar man helt här i Isaan.

Där kom jag tillbaka till trådens ämne igen 555.

Tror inte en hockeyälskande norrlänning eller en fotbollsälskande MFF are kan trivas i Isaan i det nästan laglösa Isaan.
@Bossej jag sa detta med glimten i ögat till att driva med @Berralund jag är snart inne på mitt fjärde år i Isaan, jag stor trivs här tycker om att bo i min by har inga alls planer att någon gång återvända till Sverige igen:xmas_smiley:

@Bossej jag sa detta med glimten i ögat till att driva med @Berralund jag är snart inne på mitt fjärde år i Isaan, jag trivs här tycker om att bo i min by har inga alls planer att någon gång återvända till Sverige igen:xmas_smiley:

Det förstod jag Magunnar.
Jag har varit medlem på detta forum över 10 år nu och mitt inlägg ovan är mitt första försök till sk PK-inlägg,
dvs när man inte skriver det man själv tänker eller tycker, utan skriver det man tror att andra vill höra.

Jag trivs liksom du mycket bra i Isaan, och har aldrig haft en tanke på att flytta tillbaka till Sverige.

:xmas_smiley:
Jag har varit medlem på detta forum över 10 år nu och mitt inlägg ovan är mitt första försök till sk PK-inlägg,
dvs när man inte skriver det man själv tänker eller tycker, utan skriver det man tror att andra vill höra.

Jag trivs liksom du mycket bra i Isaan, och har aldrig haft en tanke på att flytta tillbaka till Sverige.
Bra, jag var lite orolig jag så inte glimten:xmas_smiley:

@Bossej jag sa detta med glimten i ögat till att driva med @Berralund jag är snart inne på mitt fjärde år i Isaan, jag stor trivs här tycker om att bo i min by har inga alls planer att någon gång återvända till Sverige igen:xmas_smiley:
Jag är fortfarande övertygad om att jag skulle trivas förträffligt men nu när frugan har full sysselsättning hemma och inte vill flytta så böjer jag mig för det. Och visst känner man sig tryggare i Sverige men det skulle inte hindra mig.

Men det är tråkigt om vi inte kan åka ner till sommaren, jag har sett fram emot att träffa @magunnar och kanske några till. Vi får se hur det blir, inget är bestämt än.

Jag är fortfarande övertygad om att jag skulle trivas förträffligt men nu när frugan har full sysselsättning hemma och inte vill flytta så böjer jag mig för det. Och visst känner man sig tryggare i Sverige men det skulle inte hindra mig.

Men det är tråkigt om vi inte kan åka ner till sommaren, jag har sett fram emot att träffa @magunnar och kanske några till. Vi får se hur det blir, inget är bestämt än.

Åk själv. Och så lägger du en vecka i fiskebyn, det håller frugan på tårna....;)

Det är bra att frugan har något att syssla med o det är alltid bra att pengar rullar in. Lycka till o som du säger du kan alltid sälja kåken.:xmas_smiley:

Ja tyvärr är det väl det jag trodde skulle hända dig Berralund. Att flytta ner med barn i skolåldern är en stor risk.

Själv inser jag att man inte kan ha så långtgående planer med barn och ung fru.

Däremot fick jag ju en dryg vecka själv i Thailand nyligen. Man måste kunna dela sig och få luft. Nu är du ju borta hemifrån mycket ändå så kanske inte görbart för dig.

Vad jobbar din fru med? Funkar det med heltid, eller är det med hemarbetet också. Jobbigt med heltid och ha barnen själv halva tiden

Med det osäkra politiska läget i Thailand avser jag villkoren för oss som Expats. Myndigheterna kan ju förändra reglerna precis när som helst och då kan man stå där "med sin tvättade hals". I Sverige riskerar man inte att bli utkastad ur landet.
Det skall du nog inte vara så tvärsäker på Berra , fördriven eller utkastad , vad är skillnaden :):):):)Kunde inte låta bli , du bjöd ju på det ;)

Jag har "följt" dig @Bossej , om man får säga så utan att bli kallad stalker,;). Anledningen till detta är att du har en historia, både nu och dåtid att berätta,, framförallt dina fantastiska bilder av blommor mm,mm. som jag uppskattar:)
Sen att vi nästan bor grannar när jag är där, ja då blir det ju än mer intressant. Nej, du får ursäkta mig när jag säger att du är fan så mycket bättre än Svensk politik.:wai:

Jag har "följt" dig @Bossej , om man får säga så utan att bli kallad stalker,;). Anledningen till detta är att du har en historia, både nu och dåtid att berätta,, framförallt dina fantastiska bilder av blommor mm,mm. som jag uppskattar:)
Sen att vi nästan bor grannar när jag är där, ja då blir det ju än mer intressant. Nej, du får ursäkta mig när jag säger att du är fan så mycket bättre än Svensk politik.:wai:

Tack för de vänliga orden Krille.

Jag håller med dig om att politik för det mesta är skit, framförallt i Sverige nu, men väldigt viktigt.
Yrkespolitiker kan för egen vinnings skull ställa till det ordentligt i samhället om de inte bevakas av allmänheten.

Vi kanske kan ses i Buriram nån gång när du är här.

Jag skrev tidigare i ett inlägg att jag inte vill ses ihop med dessa killar , nu kommer svaret på varför ,, tänker att även de som kör HD och inte gör skit kommer tt få det jobbigt nu , Tur man har bytt skepnad :):):):)555

Varulv i fårakläder:D:);)
Jo , har hört att dessa killar i Pattaya skulle vara "rena" ,men har tvivlat , har som jag skrivit tidigare dragit direkt när de dykt upp hos den klubb jag har många polare ,, nu känns det som om jag valde rätt , tråkigt är det då detta kommer att drabba alla som åker stora Cruiser -maskiner . Tror inte Thaisnuten kan göra skillnad på folk och folk :(

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp