Lag och ordning börjar nu införas i Isaan

Hur många % bär hjälm i Udon vet jag inte. MEN det är löjligt få kan jag tala om när jag är i Udon så tittar jag mycket på detta med hjälma efter min moppe olycka och undrar över detta. Vi ska inte snacka om min by helt löjligt hur få har hjälmen på, men runt 25-28 varje mån är det plötsligt mycket fler än vanligt i min by som har på huvudet då brukar polisen vara utan pengar i min by säger frugan o det vet folk om här i byn.

Hur många % bär hjälm i Udon vet jag inte. MEN det är löjligt få kan jag tala om när jag är i Udon så tittar jag mycket på detta med hjälma efter min moppe olycka och undrar över detta. Vi ska inte snacka om min by helt löjligt hur få har hjälmen på, men runt 25-28 varje mån är det plötsligt mycket fler än vanligt i min by som har på huvudet då brukar polisen vara utan pengar i min by säger frugan o det vet folk om här i byn.
Ja att många kör utan hjälm det förnekar jag inte, kollade i morse när jag körde till skolan, på den stora vägen som bypassen och sukhumvith är det ju vanligare med hjälm än inne i gränderna.

Det som förundrar mig mest är att tex. Svenskar som skall vara hjärntvättade av trafikmagasinet och ha säkerhetstänk när det kommer till hjälm och nykterhet i trafiken tycks glömma det totalt när dom landar i varmare länder.
Ser dagligen västerlänningar köra runt utan hjälm här nere, läser på forum om västerlänningar som åker och dricker par drinkar innan dom kör och hämtar barnen på skolan etc.
Helt oförståeligt, hjälm skiter jag i om man är så dum i huvudet så man inte använder men köra onykter och riskera andras liv med det är värre och sen är man kanske som turist inte van vid trafiken här nere och onykter på det och kanske 2 stycken på moppen.

Herregud.
10% 50% eller 100% har väl inget med åsikt att göra hur många som bär hjälm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag tror han ljuger när han säger att 10 av 100 bär hjälm.
Lär dig läsa, jag har inte ifrågasatt hans åsikt.
Men du tor ju att han ljuger
Om du nu inte ifråga sätter hans åsikt, kan han ju inte ljuga

Men du tor ju att han ljuger
Om du nu inte ifråga sätter hans åsikt, kan han ju inte ljuga
Ett antal moppar är väl inte en åsikt, antingen är det de antalet eller inte det antalet.
Det är ju ingen åsikt, kan ju inte säga om det står 10.000 moppar på en parkering att min åsikt är att det bara är 10.
Det handlar ju inte om åsikt.
Hans politiska politiska åsikt, och åsikt om läget i landet är hans jag har inte ifrågasatt den, det är upp till honom, jag delar bara den inte.

Jag ifrågasatte antalet hjälmbärare!
Ett antal är ett antal varken mer eller mindre, sen kan man se fel på antalet medvetet eller omedvetet men man kan inte ändra det faktiska antalet med en åsikt.
Men om den ene i tråden skriver att det var 80% som åkte med hjälm också säger han 10% utanför samma hotell, ja jag har varit i Udon Thani och jag tror inte 10% stämmer.

Skit samma egentligen, körs för mycket utan hjälm och i stora delar på landsbyggden så knappt någon som har hjälm.
Sett ett par olyckor med livlösa människor på vägarna dom sista 2 veckorna.

En sak som förvånar mig är polisens totala ignorans mot alla slags lagöverträdelser, jag tror det u grunden är orsaken till den dåliga olycksstatistiken.

Det har dött fler människor som jag känner här ifrån byn i trafiken under mina 6 år här än under hela mitt liv i Sverige.

Här kör 10-åringar och under mc, gärna med en mindre syskon bakpå och polisen ignorerar. Som någon sa, tillfälliga kontroller för att få in pengar men i vardagen, inte!

Jag väntar med spänning på när antikorruptionen skall nå ända ner till poliserna på gatan!

Ett antal moppar är väl inte en åsikt, antingen är det de antalet eller inte det antalet.
Det är ju ingen åsikt, kan ju inte säga om det står 10.000 moppar på en parkering att min åsikt är att det bara är 10.
Det handlar ju inte om åsikt.
Hans politiska politiska åsikt, och åsikt om läget i landet är hans jag har inte ifrågasatt den, det är upp till honom, jag delar bara den inte.

Jag ifrågasatte antalet hjälmbärare!
Ett antal är ett antal varken mer eller mindre, sen kan man se fel på antalet medvetet eller omedvetet men man kan inte ändra det faktiska antalet med en åsikt.
Men om den ene i tråden skriver att det var 80% som åkte med hjälm också säger han 10% utanför samma hotell, ja jag har varit i Udon Thani och jag tror inte 10% stämmer.

Kan ju vara så att de var där vid olika tillfällen, det är ju tom ganska troligt.
Men det är ju lite magstarkt att påstå att IL ljuger. Jag skulle nog ha mer på fötterna om jag kom med såna påståenden.

Kan ju vara så att de var där vid olika tillfällen, det är ju tom ganska troligt.
Men det är ju lite magstarkt att påstå att IL ljuger. Jag skulle nog ha mer på fötterna om jag kom med såna påståenden.
Jag har inte skrivit att han ljuger.
Jag skrev att jag tror.
Svårt för mig att påstå att någon ljuger när jag inte vet sanningen.

Jag har inte skrivit att han ljuger.
Jag skrev att jag tror.
Svårt för mig att påstå att någon ljuger när jag inte vet sanningen.
Tror du verkligen att det finns nån absolut sanning i detta? IL rapporterade väl vad han såg vid en viss tidpunkt, andra ser säkert andra resultat vid andra tider.

Fortfarande fjantigt att påstå att du TROR att IL ljuger.

Boonsong aide 'unusually rich' | Bangkok Post: news
Hej

Läste detta igen och det som hänvisades till var just domstolar, polis och myndigheter.

Vad det gäller domstolarna och deras insats efter kuppen och för diktaturen så är ju ex.vis inte vare sig FN, Amnesty och HRW särskilt imponerade, dom anses väl tvärtemot agera verktyg åt juntan för att komma åt och tysta all oppsition, straffa folk som kritiserar regimen och förtrycket, hindra media att framföra kritik samt förfölja och straffa medborgarna på internet. Till detta kommer ju dom militära domstolar som numera även dömer civila, vilket sätter rättsystemet helt ur spel.

Polisen har väl agerat på dom direktiv dom har fått, slagit till mot motståndare till regimen, jagat folk som har sålt glass och öl på stranden, sett till att parasoller och solstolar kom bort, nu senast var det väl ett rökförbud som genomfördes på vissa stränder o.s.v, men polisen har av någon anledning inte utrett påstådd korruption och nepotism inom juntans egna led och bland utpekade generaler, detta ger väl snacket om likhet och upprätthållande av lagen lite dålig eftersmak.

Myndigheterna gör väl också som dom blir tillsagda och ingriper och agerar i dom fall juntan kräver, främst då mot politiska motståndare till juntan, vilket inte är så konstigt, annars får dom väl sparken, men även myndigheterna blundar för alla fall där juntan eller militären är inblandade.

Själv vet jag inte hur många såna här politiska upprensningar och kampanjer mot korruption som har förekommit dom senaste 30 åren men det mesta känns det nog som vi har både hört och sett förut, både tidigare kuppmakare och civila regeringar har väl nästan utan undantag ex.vis haft såna kampanjer och mål, men efter ett tag brukar det mesta vara som vanligt igen.

När juntan börjar utreda sina egna oegentligheter och inte bara sina politiska motståndares ska även jag börja tro på verklig förändring, men där är vi absolut inte ännu.

Mvh isan lover

Tycker, trots de du skriver ovan , att man skall ge Thailands National anti curruption Commission beröm för att de nu konfiskerar 890 miljoner baht från en sekreterare till en av Yinglucks ministrar .

Visst är det så att polisen ofta slår till mot makthavares motståndare, men även de skall sättas dit om de begått brott. Detta kan man väl inte direkt kalla -sålt glass eller öl på stranden-
Eller hur IL?

Senast redigerad av en moderator:

Tycker, trots de du skriver ovan , att man skall ge Thailands National anti curruption Commission beröm för att de nu konfiskerar 890 miljoner baht från en sekreterare till en av Yinglucks ministrar .

Visst är det så att polisen ofta slår till mot makthavares motståndare, men även de skall sättas dit om de begått brott. Detta kan man väl inte direkt kalla -sålt glass eller öl på stranden-
Eller hur IL?

Nu är klocan sex så nu kan vi bänka oss o se på diktaturens propaganda.¨
Ser detta dagligen och funderar hur många svenskar går på denna propagand, och det är ju en del, uppen bart når det ända till Sverige

Nu är klocan sex så nu kan vi bänka oss o se på diktaturens propaganda.¨
Ser detta dagligen och funderar hur många svenskar går på denna propagand, och det är ju en del, uppen bart når det ända till Sverige

Det är ju den bästa tiden på hela dagen. Den enda tiden då man garanterat inte missar nåt av värde på dumburken......:afro:

Men det är just dessa som röstar på S/V/MP när de får rösta för att i sin tur inte alls ha samma värderingar som S/V/MP säger sig förespråka men det är skyddade av just dessa partier och då V och MP i första hand. MP slängde ju sina leksaker i sandlådan och hotade med att ta alla leksaker och gå om de inte fick sin vilja igenom och ställa sig över våra domstolar, lagstiftning och migrationsverkets beslut.

Så en väldigt liten del av Sveriges befolkning får gapa och skrika på bekostnad av en väldigt stor del av vår befolkning som får ta konsekvenserna.

Värt att tillägga är att dessa pengar, resurser och även "goodwill" hos Sverige och Svenskar kanske inte finns att tillgå vid nästa humanitära kris då folk behöver skydd på riktigt och uppfyller alla krav som ställs för skyddsbehov. Det ska också bli väldigt roligt ifall en del som bedöms vara 25-30 och inte 17 men klassas som 17 ska jobba till de är 67(eller äldre beroende på ändringar). Det skulle innebära att de som ljugit mest i praktiken skall arbeta till de är närmare 80 år. Nu blir det väl sjukpensioner istället...
Och..?:rolleyes: Vad har detta med Isaan att göra.. Kom igen nu för h*****e:mad:,,, finns det inget annat än politik i huvet på folket här:eek:.... Helt allvarligt.. JAG börjar tröttna. Men jag lever och har det bra ändå:).. Kom ihåg det..slut

Jag får tyvärr säga att mina barn lyssnar och förstår bättre än många här, och dom är 3 och 5 år.

Har för mig att vi rensat i denna tråd en gång tidigare och bett att hålla er till ämnet, och inte diskutera politik och invandring i Sverige.

Hädanefter om detta skall tjatas i långbänk, gör det i dude eller inte alls.
Börjar bli väldigt tröttsamt att läsa samma dravel om politik och invandring i nystartade trådar.

Och..?:rolleyes: Vad har detta med Isaan att göra.. Kom igen nu för h*****e:mad:,,, finns det inget annat än politik i huvet på folket här:eek:.... Helt allvarligt.. JAG börjar tröttna. Men jag lever och har det bra ändå:).. Kom ihåg det..slut

Jag startade denna tråden pga att ämnet Lag och ordning intresserar mig.

För att ett samhälle skall kunna fungera bra måste gällande lagar och ordningsregler följas.

Det sker förändringar hela tiden inom detta. Intressant att följa tycker jag.

Givetvis kommer politik in om man diskuterar Lag och ordning. Thai politik kom in i tråden utan problem för er moderatorer.

Själv tycker jag som uppvuxen i Sverige, men nu boende i Thailand att det är intressant att jämföra och diskutera förändringarna i Sverige och Thailand och då kommer man in på politik. Jag är intresserad av svensk politik och vet att några andra forummedlemmar är det.
Några här reagerar då negativt och vill censurera tråden eftersom de inte är intresserade av svensk politik.

Förstår inte problemet för er. Det är väl bara att låta bli att läsa tråden .

Det finns en tråd här på detta Thailandsforum om svensk fotboll. Den tråden har jag aldrig öppnat eftersom ämnet inte intresserar mig, och vilka lag någon håller på intresserar mig inte heller, men det stör mig inte att tråden finns för dom som är intresserade.

Tidigare off topic inlägg i denna tråd censurerades inte utan flyttades till en ny tråd om dialekter. Tack.

Jag startade denna tråden pga att ämnet Lag och ordning intresserar mig.

För att ett samhälle skall kunna fungera bra måste gällande lagar och ordningsregler följas.

Det sker förändringar hela tiden inom detta. Intressant att följa tycker jag.

Givetvis kommer politik in om man diskuterar Lag och ordning. Thai politik kom in i tråden utan problem för er moderatorer.

Själv tycker jag som uppvuxen i Sverige, men nu boende i Thailand att det är intressant att jämföra och diskutera förändringarna i Sverige och Thailand och då kommer man in på politik. Jag är intresserad av svensk politik och vet att några andra forummedlemmar är det.
Några här reagerar då negativt och vill censurera tråden eftersom de inte är intresserade av svensk politik.

Förstår inte problemet för er. Det är väl bara att låta bli att läsa tråden .

Det finns en tråd här på detta Thailandsforum om svensk fotboll. Den tråden har jag aldrig öppnat eftersom ämnet inte intresserar mig, och vilka lag någon håller på intresserar mig inte heller, men det stör mig inte att tråden finns för dom som är intresserade.

Tidigare off topic inlägg i denna tråd censurerades inte utan flyttades till en ny tråd om dialekter. Tack.

Svensk politik berör oss alla men då det visat sig att ämnet oftast gör att diskussionerna urartar i rena olagligheter, hets mot invandrare samt det faktum att detta är ett forum i huvudsak om Thailand, så undviker vi detta ämnet.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp