Hej
På tal om lag och ordning så har vi tydligen fått en ny polis här i området, normalt har ju en ovanligt lång polis stått och kollat trafiken och hur folk parkerar o.s.v på marknaden i Ban Soem i ganska många år, han tillhör ju dom som inte alls bryr sig om om man har hjälm, hur många man är på moppen eller om folk kör och dricker o.s.v.
Den här dagen hade en ny ung polis dykt upp, när jag kom till min Saleng efter fullgjort handlande kom han fram till mig, waiade och växlade några ord med mig, han gick sen till närmaste försäljare och frågade honom om han visste vem jag var, försäljaren svarade att jag bodde i en viss by, har kommit varje år i massor av år, var en vanlig människa som arbetade i farmen, talade Lao och åt allt o.s.v.
Jag kunde inte annat än le lite för mig själv när jag satt på Salengen och tjuvlyssnade på deras samtal, jag hade ju ingen hjälm och tog mig en öl under tiden jag väntade på frugan, polisen bara log och vinkade när vi sen for iväg.
Lite koll på oss utlänningar har dom allt, men att upprätthålla alla lagar verksr vare sig nya eller gamla poliser vara speciellt noga med ännu här hos oss.
Mvh isan lover