Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Hej
Du har höga tankar om dig själv och ser ned på andra, jag tycker den beskrivning du gav oss passar extremt bra på dig själv, men skulle jag beskriva dig skulle jag allt lägga till några saker till.
Mvh isan lover
Har man ett gnälligt barn. Vansinnigt shopping galen kärring. Sitter isolerad med norrskenet och bara tittar på "klockor" för att få tiden att gå. Bitterhet tar sig många former.
Då måste det vara bristen på klockor.Nja, ungen är inte gnällig och isoleringen i norr gör att det inte shoppas, så man är inte så bitter.
HejHar man ett gnälligt barn. Vansinnigt shopping galen kärring. Sitter isolerad med norrskenet och bara tittar på "klockor" för att få tiden att gå. Bitterhet tar sig många former.
Då måste det vara bristen på klockor.
Att du har aversion mot IL det har jag ju förstått…men nu tar du väl nästan i så att du kräks?Jag har inte speciellt höga tankar om mig själv, men framför allt så har jag inga fasoner för mig som att utesluta folk ur grupper och fasoner som att inte acceptera folk för att man inte har samma vardagssysslor som ”oss andra”.
Det är ett sjukt beteende som jag faktiskt inte har märkt av någonting av i Thailand. I din by så beter dom tydligen sig på det sättet och det är ju beklagligt. Ute på dina öar så beter man sig likadant, så det är väl en kultur som du har lätt för att anamma.
Du har fått för dig att alla på forumet är några tvåveckors svenssonturister som bara äter pizza och avskyr plaraa (pladaek så att du slipper säga det).
Samtidigt så vet både du och jag att det finns folk som både förstår, pratar och dessutom skriver thai bättre än vad du någonsin kommer att göra.
Du glorifierar och romantiserar fattigdomen, men du verkar inte ha någon aning om det.
Visst kan jobba i ett risfält eller bland tapioka och sockerrör, det är det många som skulle klara…om man har lust.
”Dom lever enkelt och är ett med naturen”.
Ja, vad har dom för val?
De flesta ungarna skulle dra som en avlöning bara dom fick möjligheten.
I ditt fall kan man bara säga att det är lätt att skita när magen är full.
Du kanske ska ta reda på vad ordet turist betyder.Själv har jag inte besökt Thailand som turist sedan 80-talet.
Så vilket visum brukar du ansöka om?Själv har jag inte besökt Thailand som turist sedan 80-talet.
Här i byn ser jag knappt mansfolk dagtid, de är ute på arbete. När det är skördetider är det nästan omöjligt att få tag på någon om jag behöver hjälp och när skördandet är över kan det ta flera dagar att få tag på någon, så arbete finns om man vill men å andra sidan så försöker jag göra det mesta själv nu för tiden för det blir bäst så.Inte f*n behöver man åka långt för att jobba medan riset växer av sig själv.
Bönderna i Chaiyaphum jobbade inom byggen, anlägga dräneringar i staden, skörda sockerrör, skörda latex.
Fanns ingen brist på jobb, tvärtom måste man importera arbetskraft för att hålla byggen och sockerplantsger igång.
Men du som tremånaders turist märker inte sånt.
Ja han har blivit lite av en hackkyckling som kan gå till överdrift men jag håller inte heller alltid med honom. Jag är riktigt sugen på att hälsa på i byn IL är för den verkar vara helt olik byn här där jag var första g[ngen för 25 åren sedan och nu bott här i över 7 år, jag har sett mycket som är bra och mycket som är mindre bra och tokigt. Jag trivs mycket bra med livet här i byn men skulle nog inte byggt hus och bosatt mig här efter allt jag sett och vet idag.Att du har aversion mot IL det har jag ju förstått…men nu tar du väl nästan i så att du kräks?
Att man kan ha olika åsikter är ju en sak men nu tycker jag du går till överdrift.
Du verkar vara en förnuftig person..men när det gäller IL går det överstyr
De jobb man gör själv är av bättre kvalitet, min erfarenhet är att de flesta bönder som tar extra jobb inte är så noga eller vet inte hur.Här i byn ser jag knappt mansfolk dagtid, de är ute på arbete. När det är skördetider är det nästan omöjligt att få tag på någon om jag behöver hjälp och när skördandet är över kan det ta flera dagar att få tag på någon, så arbete finns om man vill men å andra sidan så försöker jag göra det mesta själv nu för tiden för det blir bäst så.
Sticker man ut hakan med avvikande påståenden får man givetvis svar.Ja han har blivit lite av en hackkyckling som kan gå till överdrift men jag håller inte heller alltid med honom. Jag är riktigt sugen på att hälsa på i byn IL är för den verkar vara helt olik byn här där jag var första g[ngen för 25 åren sedan och nu bott här i över 7 år, jag har sett mycket som är bra och mycket som är mindre bra och tokigt. Jag trivs mycket bra med livet här i byn men skulle nog inte byggt hus och bosatt mig här efter allt jag sett och vet idag.
Ja så är det man är mer noga. Bönderna ska hålla sig till risodling gummiträd och annan odling.De jobb man gör själv är av bättre kvalitet, min erfarenhet är att de flesta bönder som tar extra jobb inte är så noga eller vet inte hur.
Även här skulle jag undvika bröder och kusiner som hantverkare och elektriker.
Men frun har ett ansvar om sin familj som oftast går före.
Blod är tjockare än vatten.
Det är därför jag är sugen på ett besök.Sticker man ut hakan med avvikande påståenden får man givetvis svar.
Byn där han vistas/jobbar i verkar vara unik på många sätt.
Bönder lånar till mat av lånehajar mellan skördarna för jobb saknas.
Svenskar han träffar lever i Thailand på A-kassa, CSN stöd eller sjuklön.
Lärare och poliser är ständigt berusade i tjänsten och ungdomar är knarkare.
Den bilden av byalivet känner få igen sig i.
Det är ändå bättre att ta ett jobb man inte kan än att låna av ockrare till maten mellan skördarna.Ja så är det man är mer noga. Bönderna ska hålla sig till risodling gummiträd och annan odling.
Att du har aversion mot IL det har jag ju förstått…men nu tar du väl nästan i så att du kräks?
Att man kan ha olika åsikter är ju en sak men nu tycker jag du går till överdrift.
Du verkar vara en förnuftig person..men när det gäller IL går det överstyr
HejDu kanske ska ta reda på vad ordet turist betyder.
Vad den internationella tolkningen är.
Hur världen registrerar turism i statistik..
Tre månaders besök i Thailand med syfte att resa tillbaka är turism.
Din egen tolkning att eget tillfälligt arbete inte är turism är fel.
Läs ett uppslagsverk.Hej
Benämningen passar säkert väldigt bra för dig personligen och dom flesta utlänningar både är och könner sig säkert som turister i ett land som Thailand, hur världen registrerar turism är helt ointressant för min del.
Det är väl upp till var och en vilken typ av visa dom söker och vad dom väljer att göra när dom vistas utomlands, men du har hållit på och tjatat om det här i 10-15 år nu så för dig personligen verkar det här vara en oerhört viktig fråga.
Själv har svårt att förstå att det faktum att man har lärt sig språket och har arbetat periodvis med jordbruk i över 30 år i Thailand och dessutom trivs med det kan uppröra dig så mycket, det är tur att Thsiländarna inte har samma syn som dig på det här, ifrån deras sida är det enbart positivt.
Sen skiter jag i.o.f.s fullständigt i om du vill kalla 3 månaders årligt kroppsarbete i 30-35 graders värme tillsammans med Thailändare för turism, själv tror jag inte att du skulle klara en vecka av ex,vis manuell skogsavverkning bland dom lata byborna där nere utan att hamna på sjukhus.
Mvh isan lover
HejLäs ett uppslagsverk.
Din hemmagjorda tolkning har ingen betydelse.
Även internationellt har man kommit överens om vad ordet turist och turism är.
Men en tjurskalle är svårt att förklara för.Hej
Det är nog bättre att du själv lägger energi på denna fråga som verkar uppta en stor del av ditt liv.
Mvh isan lover