Nu skall jag prata om godis!! Ni vet hemma i Sverige, så finns det ju mängder av affärer som nästan har som bas att sälja godis till ungarna, ALLA affärer hemma har godis...
Här i Chaiyaphum.. (jag räknar inte med seven/eleven) så har jag inte sett en enda affär som salufört godis, rent fantastiskt rentav. Jag har faktiskt kollat efter godis, men det finns helt enkelt inte.
Ni vet utanför skolorna hemma så har vi ju haft lite problem med att ungarna handlar både det ena och det andra t.ex. hamburgare och just det, godis!! Det har ju blivit ett stort problem för många överviktiga ungar!!
Här utanför skolorna står det mängder av alla dessa försäljare och de säljer sallad, ägg genomstuckna av pinnar och ris plus vatten eller någon annan slags vätska, men inga sötdrecker Inte!!
Vi var på en stormarknad häromdan och tänkte just på det här med godis, där fanns inte ett enda stånd som Sålde godis, där fanns dock ett stånd som sålde mjukglass . De sålde annars till ungdomarna olika rötter och nötter och annat ätbart krafs ifrån naturen och alla var lyckliga!! Detta måste man tycka är en väldigt bra sak med Thailand!!