Ja du Jonas!!! jag skriver nog ganska otydligt eftersom det inte riktigt går fram hur jag menar. Jag menar faktiskt inte att det är fel att man köper på sig fina grejor. men jag anser att om man gör det av fullständigt fel anledning, då är man jävvligt korkad, eller ung och naiv och inte riktigt hittat sin plats ännu, tycker jag.
Killen var nere på knäna för 5 år sedan. hans exfru den fagra falangkvinnan, var otrogen, fann en annan gubbe, och lyckades med advokathjälp, sno det mesta av det som denne kille hade jobbat ihop.
Han hade ett stort företag som omsatte mängder av miljoner GBP, och för skattemässiga skäl så satte han bolaget i hennes namn. Det var sedan aldrig läge för någon delning, utan hon tog polisen till hjälp, och sparkade ut honom. Han gick ifrån att vara Pund-miljonär till så gott som arbetslös på en eftermiddag.
En enveten jävvel är han, och han satte igång på direkten, och efter 3 år så lyckades han sparka sin kärring ut ur branschen, och hon gick i konkurs så det brakade om det, och han fick ta över sina gamla statliga kontrakt som hon ju snodde av honom.
Nu sedan drygt 2 år tillbaka, så går det uppåt enbart för honom, han träffade ju också denna thaidam, och det ser bra ut för honom. Huset som ni ser på bilden, har tagit honom 2 år att arbeta ihop pengar till. Tidvis så har bygget stått still p.gr.a. att han icke haft kontanter att pröjsa, men han har jobbat sakta men tålmodigt, och nu då i söndags så satt allting på plats för honom.
han har inte ett endaste skit nu på banken utan precis allting har spenderats intill sista blodsdroppen i detta hus och dess inredning. Jag för min del tycker inte att det är förnuftig inställning till varken livet eller pengarna, och när anseendet och låta det "se bra ut" för att imponera på sin omgivning, då tycker jag att man är ganska lös i skallen.
Men det är hans liv, och om anseendet betyder så mycket för honom, så får man säga good luck....Och hoppas att kontanterna fortsätter att flyta in, så att även bankboken kan fyllas innan pensionen träder in.
Det var därför som jag reagerade, jag tyckte det var respektlöst helt enkelt gentemot sin egna bakgrund..
legolas