Chaiyaphum MCXX (1.120), Thailand
2.101 svar - 59.952 visningar
Barnen har börjat i skolan nu igen, så deras ”sommarlov” är över för denna gången. Jag måste ju tillstå att det är himla gött att slippa köra ungarna varje morgon till skolan, och sedan varje eftermiddag åka in till Chaiyaphum igen, och hämta hem dom. De själva vill ju också hellre åka med Teacher ”A”, för där på pick up-flaket sitter ju 8st andra ungar, så det är ju oftast ganska roliga färder till och från skolan...
Det blir ju nu lite dyrare för barnens mamma Alaam för varje skolår som passerar. När de var yngre, så kostade det ju bara ett par hundralappar (SEK) varje skolår. Men nu så kostar det henne för Soda 7.500 BAHT, och för Namkaeng runt 5,500 baht per skolår. Till detta i år, så får hon köpa in totalt nya skoluniformer för Soda, och köpa nytt även till Namkaeng för hon växer ju som en gnu på grönbete.
Detta lilla yrväder är lika lång som Yongyut numera.... Soda har börjat få basröst så smått... Ja jösses vad tiden går fort, och man märker det väl speciellt när man har ungar runt bena hela tiden. Ur det hänseendet så har väl gubbsen nere i Jomtien alltid det lite lättare.... De rör sig ju runt yngre damer hela tiden, och inte med nödvändighet samma unga damer.... Så där märker de kanske inte av själva att de blir äldre.....
Jo förresten det har vi ju redan pratat om. De söp och festade för mycket därnere i Jomtien så att viriliteten försvann samma väg som glassen gjorde i högsommar-värmen...... Så OK, det kanske är bättre då att vara häruppe i Isaan, och märka att man blir äldre i spegeln, än att märka det i sovrummet, eller hur?
Chaiyaphum -
Current Weather -
May 22, 2012
35 °C
26 °C
rainy
20% precip coverage
Relative Humidity 51 %
Wind 7.4 km/hr
Cloud Very Cloudy Sky
Tomorrow Sunrise 05:39
Today Sunset 18:38
Yesterday Max Temperature 34.7°C
Morning Min Temperature 25.6°C
Amount of Rainfall 07-07 0.0 mm
Yes, så här ser det ut för tillfället här i min region I Thailand. Det finns alla dagar nu lite moln på himmelen, och det börjar oftast att regna på seneftermiddagen nästan alla dagar. Går över snabbt, och marken suger åt sig all väta som en drucken och törstig svensk i baren i Pattaya....
Handskak