legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ska du va med på Midsommarträffen?? Blir visst en järdra massa folk.
Kolla upp om han fått någon snurr på sitt internet och vilken fart han har,bara nyfiken för han skaffade 3BB.
Ha en skön tur.
Rolf

Ha det så trevligt i Rayong Legolas och frun.

Där kanske du även träffar min gamle vän , den långe Furiren, som har en formåga att dyka upp overallt, och vet bäst overallt.

Isåfall ber jag dig onska även honom en Trevlig midsommar från mig/ Bossej

Som dom andra redan har sagt: Ha en trevlig midsommar därnere! Här blir det en vit sådan, alkoholmässigt alltså! :wai: :wai:

hej och tack för ljuvlig underhållning...Jag har en liten fråga till dig..Hur är det med ..om man får en hjärtinfarkt samt kranskärlskänning i Thailand??..Jag råkade ut för det nu för 3 veckor sedan och var glad att jag var i Sverige just då....
Hur som helst...Trevlig Midsommar....

Hej Lego!
Hälsa Kent även från mig, och hälsa Yuongyot (kommer aldrigt ihåg stavningen).
Beträffande furiren tror jag att han kallar sig Tallviking på Maipenrai, jag tror att dom bor nästan grannar i Rayong. Ha en riktigt go midsommar nu. Själva ska till kompisar utanfö Nossebro, ska bli trevligt det också.
mvh Christer

"legolas " sa:
hahaha, ja du skall bli kul i alla fall att komma iväg, och kul att träffa drivern igen efter alla dessa år sedan sist!!!
Skall hälsa tillbaka, jag visade Yongyut ditt inlägg...

legolas

Så...du skall till Rayong, vad trevligt! Vi önskar dig alla välkommen.

Mvh plara

"legolas " sa:
Har man känsla för att det ligger "i blodet" att råka ut för sådana hemskheter, så hade jag nog försökt att vara skriven i Sverige om möjligt.

Annars, få sådana sjukdomar härnere så skulle jag nog:
a - Be till högre makter att han låter mig ramla på en BRA läkare på det
thailändska sjukhuset.
b - Att jag bor i en storstad och inte ute bland risfälten som jag gör nu.... Här i
Chaiyaphum så litar inte jag i alla fall helt ut och fullt på att de har resurser
att klara livhanken på mig med hjärtproblem....
c - Se till att jag har en fungerande hälsoförsäkring, utan den så kommer man att bli
alldeles barskapad antagligen om man skall betala själv. Har man inte pengar
och inte en försäkring, så är det lika med dödens lammunge här.......Inga
pengar = ingen vård

Så jag sänder dig en tanke om hur lyckligt lottad du var att detta hände hemma i Svedala. Annars kunde det gått dig illa. Funderar du på att flytta ner, så tycker jag nog att det första du skall göra INNAN du ens letar bostad är att be om hjälp om information ute på forumet om olika försäkringsbolag och vad som finns att tillgå i den vägen.

Glöm inte då att nämna hur gammal då är..... helst bör du teckna en försäkring INNAN du är 60, sedan blir det märkbart svindyrt......Men kolla på forumet där finns folk som kan den grejen....

legolas

Men kolla på forumet där finns folk som kan den grejen....

Vem?

att be om hjälp om information ute på forumet om olika försäkringsbolag och vad som finns att tillgå i den vägen.

Vilket forum då...? Här eller någon annan stanns? Varför jag frågar är att jag själv är intersserad!

plara

Hej och tack för att ni tog er tid och rum för att hälsa på hos oss i Rayong,hoppas bussresan norrut gick bra.Nu vet ni var jag bor så knacka gärna på igen.

004.webp

"legolas " sa:
ja hans thaifru var bara måttligt road av det hela. Hon säger att hon sett det förr. jag hade inte sett det förut, så jag var nog den som gav han mest snapsar när han inte märkte nåt...... Killen är en av mina bästa polare, men jag anser att man bör ta ansvar för sina landsmän, och som sagt var, John Mcenroe göranden skulle nu hämnas denna kväll,, hahaha!!!!
;D ;D :D

;D ;D ;D ;D ;D

Fina bilder LEGO,fasen trodde jag var snygg men ser nu att jag bara ar vacker ;D ;D

Fina bilder lego, det se ut att ha varit kanontrevligt!
:)
Jag konstaterar också med ett leende att du äntligen har kommit till klarhet vad gäller det lilla mängden öl du dricker så där ser du - Chang är och förblir nummer 1!! 8)

Sicka goa bilder du tagit, det var underbart att se, när vi kommer ner i feb så får vi ha lite party. Karma för bilderna.

Ha de gött tills vi ses nästa gång

mrputte

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A