legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Skicka du ditt, jag var ju aldrig speciellt närvarande som du i hemkunskapen, och var framför allt inte lärarnas gunstling på de lektionerna.. Skicka samtidigt receptet Mr Magoo....

legolas

Baka kanelbullar kan Linda och jag lära Dig. Det är ingen konst.

"ledarn " sa:
Hoppas token "doppar" sleven i fel gryta och hamnar med näsan i vädret...
Fel brud så kan resan ta slut fortare än han hinner blinka !!

Låt pojken leka lite vi har väl själv varit unga eller rättare sagt yngre

"ledarn " sa:
Tycker allvarligt att är man 38 bast ska man ha lärt sig hur man uppför sig....

En sak att köra "racet" i Pattis eller Phöket...
Men uppe i byarna får man f@n visa lite respekt !!!

Chayaphum e ju faktiskt ingen by mig veterligen

Vill ju bara retas lite ;)
Finns såna överallt tyvär men pattaya stilen som du säger finns i varenda by me deras egen kareoke
Kareoke ställena på landet e dom riktiga h.orhusen i thailand pattis e bara e liten del i det hela

"ledarn " sa:
Klart det är lokal barerna som inhyser det största antalet...

Men här snackar vi om en Svenne som beter sig som om han vore i Patong..
Och med tjejer på "landet" som inte kan tänka sig att möta en butterfly just där...
Jobbar hon i bar måste hon ju räkna med att snubben bara vill ha skoj..

det e bara dom fula brudarna som hamnar patong

"ledarn " sa:
Det brukar ju sägas att det funkar så att när brudarna har det svårt att hitta kunder i barerna i BKK/Pattis så åker dom till Phöket...
När dom gjort sitt där och blivit för gamla så har dom ett par år till att "hämta" i Hoa Hin....
Sen är det bara internet som gäller där man kan "gömma" sig... :laugh: :laugh:
(Eller på något massage ställe)

Sant så sant ;)

hahaha har du en myfarm i datorn? hahaha ja dom tar sig in øverallt, før mycket besk GT øver tagentbordet dærfør dom flyttat in.

"legolas " sa:
Ett litet tips i all välmening. Monitorn står ju på en fot eller, om så är fallet så ta en lämplig långpanna och ställ minitorn i och fyll på lite vatten eller vodka om du vill ha lite kul medans du jobbar :D :D

Jo, jag har sysslat lite med denna hobby Pegasus , man reser helt enkelt riggen inne i flaskan .... ;)Till och med en Stockholmare från Närke klarar av detta ..

Det största viruset heter WINDOWS!!!
Synd att ni inte lyssnar på en klok man och skaffar er Mac eller Linux så slipper i de flesta problemen med skit i datorn.
Jag skulle tro att de flesta av er med en windowsdator har virus och maskar.
Vi andra surfar fram på de skönaste vågorna som internet skapar.

Vi hade massa tuppar som sprang runt med en skock hönor efter sig på tomten förut och galde.
Men en dag flyttade en av dessa vildhundar in på våran tomt, minst 3 av tupparna käkade han upp :) kärringen fick ju iofs betala 3000 baht till en sur granne för en av tupparna var visst en han tävlade med i tuppfighter.
Men det var de värt nu har jag inte sett en tupp eller höna på våran tomt dom senaste 5 månaderna. Granarna har väl lärt sig att hålla sina hönor och tuppar inslåsta efter det.
Annan sak som var bra med var att efter kärringen började mata den hunden så såg han det som sitt revir så han jaga bort alla andra vildhundar. Så inga tuppar, hönor eller lösa hundar på tomten.

Eller gör som vi - ha en bullrande aircondition i sovrummet. Den tar ganska effektivt bort de flesta oljud från tuppar, hundorkestrar etc. Man sover som en klubbad oxe! :D

Lego du tror inte att han som sitter på papperna för huset vill ha komp för förlorad ränte intäkter?

Lycka till med banken och som du skriver tycker vi med att det varit svårt att värdera dom olika räntepaketena mot varann.
Det positiva är att det finns förhandlingsutrymme för våran del - 0,5 % utöver paket och praxis lånelängden är inte heller skriven i sten banken har velat 20-25 år trots att jag är 53 å sambon 46 medan vi precis som du vill ha lite kortare.
Återkommer med vilkoren när dom är påskrivna.
Det jobbiga med bankkontakterna har inte varit att det funnits nån motvilja att låna ut utan att allt är så fruktansvärt byråkratiskt och toppstyrt alla beslut och frågor oavsett bank måste gå genom huvudkontoret i Bangok medan all korespondens och kontakt med kund sker lokalt i vårat fall då i Khon kaen.

"legolas " sa:
Mackfaktorn, skitbra... då skriver BÅDE du och jag och rapporterar här i min tråd, så kan vi säkert hjälpa någon annan gubbe som är ute i samma ärende...

Vi gör tabbarna och de lär av våra misstag, fasen om de inte skall betala anvisnings-provision till oss, eller vad tycker du.... typ 0,085% av lånebeloppet rakt ner i våra V75-fickor....

legolas
Låter kanon så gör vi. Angående provisionen låter ännu bättre ;) efter en hype sep-nov så lyckas jag nu inte göra nånting rätt med hästeländena :(
Nu dags å fara på skolstädning sen börja packa lite.

Ha en bra dag eller kväll kom jag på

Min fru säger att det är mycket dumt av dig om du förgiftar tuppdjävl.... Thai blir vansinniga om Farang gör dylika saker ,de kan till och med bli riktigt våldsamt säger hon . Om en Thai gör skit för annan Thi så sägs ingenting ,men tro inte det gäller Farang .....kan gå illa utav bara fa...

"Phonta " sa:
Min fru säger att det är mycket dumt av dig om du förgiftar tuppdjävl.... Thai blir vansinniga om Farang gör dylika saker ,de kan till och med bli riktigt våldsamt säger hon . Om en Thai gör skit för annan Thi så sägs ingenting ,men tro inte det gäller Farang .....kan gå illa utav bara fa...
kanske bättre att köpa tuppjäveln? pengars makt!

"legolas " sa:
ja jag håller med, vet ju hur man tänkt om det varit i Sverige och någon mörk somalier hade förgiftat min tupp på hemmaplan....

Detta var faktiskt ett grymt konstruktivt förslag, bra där In-ka... Fasen undra hur folk hade reagerat när jag förklara varför jag vill köpa den.... Kanske de bara säljer den och köper en ny på studs.... ;D ;D ;D

legolas

ps. rusade upp på övervåningen till Yongyut och frågade henne om hon kunde kila över ikväll och fråga dom om jag fick köpa tupphillvittet.... Uäuhhhhh , CAN NOT!!!!! People like chicken, like to hear chicken" OK sade jag till henne, då kan de ju stanna hemma då ifrån sitt arbete och sitta och lyssna på fanskapet....... Yongyuts mörka blick fick mig att fly ner igen kvickt som ögat....

dsme
då får du öppna tuppfaanskapsresturang å köpa allt dom nyanskaffar,
kanske en början på lönsam business, nä tror inte det, tipsa dom att skaffa ankor istället,
jag tror inte dom för sånt oväsen desutom mera kött på en anka

"legolas " sa:
ja jag håller med, vet ju hur man tänkt om det varit i Sverige och någon mörk somalier hade förgiftat min tupp på hemmaplan....

Detta var faktiskt ett grymt konstruktivt förslag, bra där In-ka... Fasen undra hur folk hade reagerat när jag förklara varför jag vill köpa den.... Kanske de bara säljer den och köper en ny på studs.... ;D ;D ;D

legolas

ps. rusade upp på övervåningen till Yongyut och frågade henne om hon kunde kila över ikväll och fråga dom om jag fick köpa tupphillvittet.... Uäuhhhhh , CAN NOT!!!!! People like chicken, like to hear chicken" OK sade jag till henne, då kan de ju stanna hemma då ifrån sitt arbete och sitta och lyssna på fanskapet....... Yongyuts mörka blick fick mig att fly ner igen kvickt som ögat....

dsme

Om jag lämnar kvar Dalahästen, så kanske jag får plats med ett paket öronproppar i packningen.......

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp