Jakt och vapen i Thailand

Kommer ihåg en Filippinsk båsen på ena båten jag var kadett, han bodde i muslimområdena lämnade aldrig huset utan en ak47 på axeln.
Hur tycker IL att man skall dela upp öarna på fillipinerna för dom är väl alla okuperade av huvudön?

Kommer ihåg en Filippinsk båsen på ena båten jag var kadett, han bodde i muslimområdena lämnade aldrig huset utan en ak47 på axeln.
Hur tycker IL att man skall dela upp öarna på fillipinerna för dom är väl alla okuperade av huvudön?

Hej

Fillipinernas historia är jag okunnig i, hurvida dom muslimska delarna av landet är f.d egna sultanat eller delar av grannländerna som nu är ockuperade vet jag faktiskt inte, men jag vet ju att det finns en muslimsk gerilla som kidnappar människor och utför olika dåd.

Det skulle ju kunna vara så att gränser har dragits upp av dom forna kolonialmakterna som har styrt Fillipinerna, det brukar ju kunna ställa till en del problem som till viss del ännu finns kvar.

Mvh isan lover

Hej

Ja då kan jag tänka mig att situationen är annorlunda och lite lik den som rådde innan gränsen mellan Thailand och Laos säkrades en gång i tiden, under såna förhållanden verkar det snarare uppmuntras av myndigheter och militär att boende beväpnar sig.

Mvh isan lover

Det finns en del milisgrupper som är välbeväpnade och håller ett extra öga i vissa städer utanför de fasta checkpoints som finns.
Kör man bil så bör man inte ligga nära ett militärfordon om det blir stopp, vi har inte råkat ut för något ännu mer än en bomb på AH2 eller AH18 för ett par år sedan, den hade briserat ca en kvart innan vi kom.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp