Lyssna på den thailändska nationalsången

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Galten75

Gäst
Nice! :thumbsup:

Jag tycker den thailändska nationalsången är rätt trallvänlig.

// G

En gammal tråd igen :)

Vad tycker ni om att det spelas Nationalsången tex innan filmen börjar när man är på Bio.
Vad skulle ni tycka om att den svenska Nationalsången skulle spelas lika ofta som den Thailändska spelas?

Nationalsången?

Låt mig berätta en händelse när Damen och jag skulle flyga från Ubon Ratchatani till BKK vi sitter och väntar
på avgång och helt plötsligt reser sig alla upp, utom Ubon som blir tillsagd, res dig upp?? jaha`? reser mig upp och frågar varför då`? natonalsången, jag kan inte Thai och vet inte vad som sjungs, tycker väldigt synd om den som gick på muggen å skulle till å lägga en kabel, den brallan kunde blivit välsmord hela resan,
för övrigt första gången jag hört Thailands nationalsång.

Ha det gott

Ubon

"Kycklingen " sa:
En gammal tråd igen :)

Vad tycker ni om att det spelas Nationalsången tex innan filmen börjar när man är på Bio.
Vad skulle ni tycka om att den svenska Nationalsången skulle spelas lika ofta som den Thailändska spelas?

Delade meningar men kan inte låta bli att tycka att det är lite charmigt. Här i Sverige är det fult att hylla sitt land och det tycker jag är fel. Vi har inget att skämmas över.

Jag skäms inte för att hedra Mitt fosterland, jag tackar mina förfäder som byggde landet, sen att andra har förstört, är en annan sak

Legolas

Med den lilla kunskap jag har om landet Thailand påstår jag nu 2 saker.

Landet Thailand är flera gånger rikare än Sverige, vad som behövs är en controoler.

Land of smile, skitsnack, leendet är en gammal sedvänja för att visa sin underdånighet,
säg gärna emot mig jag tar gärna debatten........det finns en mycket stark hierki i Thailand.

Ha det gott

Ubon

"Ubon " sa:
Legolas

Med den lilla kunskap jag har om landet Thailand påstår jag nu 2 saker.

Landet Thailand är flera gånger rikare än Sverige, vad som behövs är en controoler.

Land of smile, skitsnack, leendet är en gammal sedvänja för att visa sin underdånighet,
säg gärna emot mig jag tar gärna debatten........det finns en mycket stark hierki i Thailand.

Ha det gott

Ubon

Roligt när gamla trådar lyfts.

Bara för debattens skull så kan jag då påstå att Thailand inte är mycket rikare än Sverige, möjligtvis marginellt. Detta utan att ens kolla wikipedia eller någon statistik på nätet.

Problemet är att Thailand är sju gånger större än Sverige. Tror inte att Norges ekonomi hade varit mycket värd i Kina eller för den delen USA

"legolas " sa:
Vad är det för debatt du vill ha???? Säger du emot mig eller???? jag såg inga motsägelser i ditt inlägg alls.

8) 8) 8)

Debatt? inte alls, sitter bara och provkör tangenterna, när jag ändå har dig på linan, Damen ska blåsa ur en dator till mig och nu undrar jag om man kan ta med ett svenskt tangentbord för att slippa Thaibordet?

Ha det gott

Ubon

USB keyboard är av den typen som har USB kontakt istället för den gamla typen av kontakt (PS/2 om jag inte missminner mig).

Tror faktiskt inte dom säljer något annat än USB keyboards idag, så har du inte ett gammalt keyboard så borde det vara USB keyboard

"legolas " sa:
jag reagerade direkt när jag såg att du skrev att Thailand är 7ggr större. Jösses var har du fått det ifrån?? I alla fall då gick jag in och kollade lite så jag inte for med osanning, här är lite fajkta om länderna vi pratar om:

Ytan: Sverige 450.000 km2 cirka
Thailand 514.000 km2 cirka

BNP per capita: Sverige USD. 37.526:-
Thailand USD. 6.440:-

BNP: Sverige: 346 miljarder cirka
Thailand: 545 miljarder cirka

Befolkningsmässigt större. Inte yta. Många fler munnar att mätta.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp