Migrationsverket har förlängt väntetiden för uppehållstillstånd!

thaikonsult

Medlem
Migrationsverket förlängde igår väntetiderna för uppehållstillstånd:

När du ansöker för första gången är väntetiden på beslut cirka:
-14 månader om du ansöker på webben
-18 månader om du ansöker på blankett.

När du ansöker om förlängning är väntetiden innan du får beslut eller besked om att du ska komplettera din ansökan cirka:
-5 arbetsdagar om du ansöker på webben
-18 månader om du ansöker på blankett (räknat från det att ditt tidigare tillstånd slutat gälla).

http://www.migrationsverket.se/Privatpe ... tider.html

Med vänlig hälsning Thaikonsult

"glimten66 " sa:
Det suger kan jag ju lugnt säga
Man skulle.fane mig.ku anmäla mig

Varför då?? Skall du återigen nyttja systemet....räcker det inte med en gång per svensk???

Tycker att det är bra att det tar tid, så inte ruljansen blir så hetsig faktiskt. Finns ju folk som fan inte bli av med en så kommer nästa....

Om väntetiden är 5 dagar resp. 18 månader för förlängning om du ansöker via webb eller blankett från det att den gamla löper ut hur tänker de då? Ska man vistas illigalt i landet och om man måste lämna kan man då inte komma tillbaks till sin familj och kanske barn.

Stoppa invandringen tills man löst problemen ... tycker jag ...

"Janne " sa:
Om väntetiden är 5 dagar resp. 18 månader för förlängning om du ansöker via webb eller blankett från det att den gamla löper ut hur tänker de då? Ska man vistas illigalt i landet och om man måste lämna kan man då inte komma tillbaks till sin familj och kanske barn.

Stoppa invandringen tills man löst problemen ... tycker jag ...

Håller me dig helt i denna fråga
Man kanske skulle skita i thailand i vinter o skicka in om förlägning brevledes......

Jag tar sällan till kraftuttryck men nu känns det befogat. Detta är inget annat än en skandal, rent ut sagt för djävligt. >:(

Tacka Alliansen, som avgick för den biten!!

För deras ypperliga handlande gällande beslut och intagandet av kommande invandrare från mellanöstern, nu sitter nästa flat j-vla regering vid makten och kommer inte att ändra på saker och ting som skett, förutom att höja skatter för alla och mest för gamlingar som byggt upp detta land, leka med inbetalda skattepengar är lätt gjort men att använda dessa till vad folket vill, går för döva öron i Riksdag & Regering, folket i detta land är tyvärr under gisslan av nya regeringen...
:thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Jag för min del finner det rent ut sagt löjeväckande att läsa Era inlägg här i denna tråd. Egoismen flödar, och ni vet inte åt vilket håll ni skall dra, förrän ni plötsligt upptäcker i nästa tråd som handlar om invandringen, att ni har helt andra åsikter.

Bara "Er" dam som ni vill ta hem till Sverige, kommer in, och får bo i Sverige, så är allting bra och så skiter ni i allt annat. Åt hillvitte med syrier, åt hillvite med alla andra invandrare.

Tänk efter lite grand, vi alla vill att invandringen skall stanna av lite och inte fullständigt komma som en stormflod, ALLA måste då hjälpa till och lägga sin löjliga egoism åt sidan.

Det spelar ingen roll om man fimpat en madam, hittat snabbt en ny som skall till Sverige, ni ör kära, men ni får vänta och vi alla måste ta det lugnt...

Skärpning nu Era bockar!!

Och det kom från en som häckar nere i Thailand för det mesta. Jag har full förståelse för frustrationen som folk känner, att söka UT eller asyl är två vitt skilda saker som borde särbehandlas av MIG. Att folk som träffar sin kärlek skall få vänta i upp till 1,5 år på ett UT är helt oacceptabelt.

Själv är vi inte drabbade, det tog fem månader när frugan fick UT. Men jag känner starkt för dom som är drabbade av detta, den saken är säker.

Nu tycker jag ni begär för mycket av tidigare skribent , om man inte vet i vilken person man befinner sig , hur fn kan ni då begära att han skall förstå skillnaden mellan okontrollerad asylinvandring samt vanlig "normal 2 invandring , dessutom då det oftast i våra Faranger fall handlar om arbetskraftinvandring , invandring av skötsamma Thai som arbetar och inte belastar det Svenska samhället .. Detta går inte att få in i en Valak- skalle .. ;)

Ja om ni alla röstat på SD så kanske handläggningstiden för era tjejer varit betydligt kortare ;)

"Phonta " sa:
Nu tycker jag ni begär för mycket av tidigare skribent , om man inte vet i vilken person man befinner sig , hur fn kan ni då begära att han skall förstå skillnaden mellan okontrollerad asylinvandring samt vanlig "normal 2 invandring , dessutom då det oftast i våra Faranger fall handlar om arbetskraftinvandring , invandring av skötsamma Thai som arbetar och inte belastar det Svenska samhället .. Detta går inte att få in i en Valak- skalle .. ;)

Vallak stavas med två l.

Kollade just på senaste statistiken från migrationsverket. Fram till sista september hade 60146 personer sökt asyl i Sverige i år. 40559 av dessa är av manligt kön. Verkar va en bra ide att förkorta väntetiderna för kärleksinvandring av kvinnor innan allt går överstyr i det politiskt korrekta Sverige.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp